מאסר בפועל לפקיד סוכנות ביטוח שעשק קשישים

שופט בית משפט השלום בנצרת גזר 15 חודשי מאסר בפועל על הפקיד שניצל את תפקידו בכדי לבצע עבירות מרמה

אדריס נעמן, שופט בימ"ש השלום נצרת, גזר בשבוע שעבר 15 חודשי מאסר על פקיד סוכנות ביטוח מהצפון שניצל את תפקידו כדי לבצע עבירות מרמה ועושק נגד קשישים. הנאשם, הודה במסגרת הסדר טיעון כי במהלך שנת 2015 עבד כפקיד בסוכנות ביטוח, המשווקת ביטוחים של חברת הביטוח "הראל". הנאשם הודה כי במסגרת עבודתו הייתה לו גישה לרשימת הלקוחות של הסוכנות, וכי עשה בה שימוש על מנת לאתר לקוחות מבוגרים בני 65 ומעלה, אשר הניח כי יש להם ביטוח סיעודי. בהמשך יצר קשר עם כמה מהלקוחות מתוך כוונה להוציא מהם כספים במרמה, ומתוך תקווה כי ייפלו ברשתו בשל גילם המבוגר.
בגין מעשים אלה הורשע בניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף.

• לנאשם עבר פלילי כבד

לחובת הנאשם עבר פלילי מכביד הכולל לא פחות מ-16 הרשעות קודמות הכוללות אישומים רבים, ושני תיקים נוספים שנסתיימו ללא הרשעה. בין היתר הורשע הנאשם בשורה ארוכה של עבירות רכוש (לרבות גניבה, גניבת כרטיסי חיוב, הונאה בכרטיסי חיוב, קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזויף) וכן בשורה ארוכה של עבירות אלימות.
"לנאשם כבר ניתנו הזדמנויות רבות קודם לכן: הוא הועמד בצו מבחן לתקופות ארוכות לא פחות מארבע פעמים, מאסרים מותנים שהוטלו עליו הוארכו פעם אחר פעם ופעמים רבות הוטלו עליו עונשים מקלים בדמות מאסר מותנה וחתימה על התחייבות. אלא שהנאשם ויתר פעם אחר פעם על ההזדמנויות שניתנו לו, ובחר לשוב ולפגוע באחרים"
כאמור, בשבוע שעבר נגזר דינו בבית משפט השלום בנצרת בפני כבוד השופט אדריס נעמן ל-15 חודשי מאסר בפועל.