מאמן אסי גלבוע: "ביכולת הזו אי אפשר לשרוד בליגה"

הפועל אסי גלבוע סופרת ארבעה הפסדים רצופים, לאחר שביום שני הקבוצה הובסה 3-0 על ידי מ.ס טירה. מאמן הקבוצה, אדהם זועבי, מתייחס לחלומות ההישארות, היכולת החלשה, ובעיקר הוא מתפלל לנס.
מאת: יובל יוספי

קברניטי הפועל אסי גלבוע ידעו שזו הולכת להיות עונה קשה. לאחר הקיץ הלא פשוט שעבר על המועדון, שעמד בפני פירוק, וניסיון איחוד כושל עם הפועל בית שאן, החליטו בקבוצה להעמיד סגל שחקנים צעיר שייאבק על ההישארות בליגה. לא פשוט לצאת למסע הישרדות עם שחקנים חסרי ניסיון. במיוחד כשאין לך תקציב, וכאשר אנשי המועדון כולם עובדים בהתנדבות מלאה. אך באסי החליטו ללכת כנגד כל הסיכויים, וניסו לייצר שלד שחקנים רעב ש'יטרוף' את הדשא.
הקבוצה אפילו צברה שלושה ניצחונות מארבעה משחקים בין סוף חודש אוקטובר עד לאמצע חודש נובמבר, אבל מאז היא נעצרה. ארבעה הפסדים רצופים, יכולת רעה, והקבוצה מדורגת במקום ה-15 בליגה א' צפון, שמוביל היישר לירידה לליגה ב'.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


מאמן הקבוצה המאוכזב, אדהם זועבי, פתח השבוע את הלב וסיפר על התקופה הקשה במועדון: "בשבועיים האחרונים היו לנו הרבה היעדרויות", אמר זועבי, "חשוב לזכור שיש באסי שחקנים צעירים שמשחקים בהתנדבות, ולעיתים קרובות זה מתנגש להם עם מסגרות אחרות כמו צבא או עבודה. הם מנסים לעשות מה שאפשר, אך כמובן כאשר ארבעה שחקנים חשובים נעדרים מאימון, זה פוגע בהכנות למשחקים. למרות התוצאות בהחלט מגיעה להם מילה טובה, הם שחקנים חרוצים ואני גאה בהם על ההשקעה והמאמצים הגדולים."
המשחק האחרון, בו הקבוצה הפסידה במגרש הביתי 3-0 למ.ס טירה, היה המשחק החלש ביותר של אסי גלבוע העונה, על פי דבריו של זועבי."נכון, זה ללא ספק היה המשחק הכי חלש שלנו העונה – ולא בגלל שספגנו שלושה שערים, אלא בגלל היכולת. לא עשינו דברים בסיסיים שהיינו צריכים לעשות על המגרש, והאיכות של טירה הכריעה. עם היכולת הזאת אי אפשר לשרוד בליגה, והשחקנים מודעים לכך."

• "אני מתפלל שיקרה נס"

חלון ההעברות בפתח, ורוב הקבוצות לוטשות עיניים לגבי חיזוק אפשרי, אך המאמן הצעיר אינו אופטימי. "מבחינה תקציבית אין לנו אפשרות להחתים חיזוק בינואר. למועדון כרגע אין את היכולות הכלכליות, ואנחנו מנסים לשרוד עם מה שיש. כבר אמרתי לשחקנים שאם הם מקבלים הצעה כספית טובה, והם יחליטו לעזוב, אז אני אכבד את זה.
כמובן שאשמח שכולם יישארו במועדון, אבל אני מבין גם את הצד שלהם. ברור לי גם שאם יהיה שחרור מסיבי של שחקנים בחודש הקרוב, זה יפגע בנו אנושות. עם זאת, קבוצות התחתית האחרות שהן בעלות תקציב, עדיין לא בורחות לנו, וזה בהחלט מעודד ונותן תקווה. אני מתפלל שיקרה נס. הקבוצה הזאת חשובה לי, ולא סתם דחיתי הצעות כספיות מקבוצות אחרות בכדי להגיע לכאן ולהשאיר את אסי גלבוע בליגה. אנחנו נמשיך לעבוד קשה, ואני מקווה שבשני המשחקים הקרובים נצליח לצבור נקודות", סיכם המאמן.