מאמי לאומי: כך כבש רכב ה – SUV את ליבם של הישראלים

רכב ה-SUV הפך בשנים האחרונות לטרנד שהעולם כולו אימץ בחוזקה. אז אם בחנייה שלכם עדיין חונה משפחתית רגילה, הנה כמה סיבות לכך שיתכן ובעתיד הלא כל-כך רחוק יעמוד בה ג'יפון צעיר ורענן.
מאת: יובל בנר
המחשה: צילום- Sutterstock

SUV – Sport Utility Vehicle, הוא רכב פנאי-שטח אופנתי ומשפחתי המאגד בדרך כלל יכולות שטח בסיסיות למדי בעטיפה נאה עם פשרה מועטה עד כמה שניתן ביכולות הכביש ועם עליה קלה במשקל בהשוואה לרכב הרגיל עליו הוא מבוסס. בעבר הלא רחוק – למעשה עד בערך מחצית העשור הקודם, היה מבנהו של רכב משפחתי לרוב בתצורת סדאן או לכל היותר סטיישן אשר היווה את חוד החנית בכל הנוגע לפרקטיות ועלויות תפעול ורכישה. רכבי השטח לעומתם, היוו שם נרדף לבזבוז דלק, לעלויות אחזקה גבוהות ולרמת בטיחות נמוכה אך מנגד, גם לנוחות, בחלק מהדגמים.

על אף שנדרשו ליצרנים כמה שנים טובות להדביק את רצון הקהל, בישראל כיום רובן המכריע של מכירות הרכב הפרטי הן למעשה של ג'יפונים מסוג SUV, בגדלים שונים. סוכנויות הרכב, היבואנים וחברות הליסינג השונות – וביניהן גם אלבר הפופולרית המחזיקה בצי רכב גדול ומגוון במיוחד, מציעות מגוון רחב של רכבי SUV חדשים או משומשים עם אפשרויות תשלום רבות ותנאים נוחים המושכים אליהם רוכשים רבים.

אז מדוע התאהב הצרכן הישראלי בג'יפונים? לפניכם 6 סיבות טובות.

• כי זה פרקטי

איך שלא ננסה להפוך זאת, החלל האחוד של רכב ה- SUV טומן בחובו אפשרויות רבות יותר. החל מתחושה מרווחת יותר המגיעה מחלונות גדולים ותקרה גבוהה וכלה באפשרות לנצל את רוב שטח הרכב למטען עם קיפול שורת המושבים (או שורות ברכבי 7-8 מושבים) האחורית ליצירת תא מטען ענק. גם תא המטען כשלעצמו בצורתו הבסיסית מאפשר העמסה נוחה יותר של מטען ללא כל צורך בדחיסת התיקים כדי להכניס את כולם.

זאת ועוד, רוב רכבי ה- SUV מבוססים על פלטפורמת רכבי הסופר מיני והמשפחתיות וחולקים איתם מכלולים רבים. לכן, עלויות הטיפולים השוטפים והאחזקה הכללית דומים עד זהים, פרט לרכבי שטח מיושנים שהיו ידועים בהוצאותיהם הגבוהות במיוחד.

• בטיחות

קיומה של רמת בטיחות גבוהה הינה שיקול מכריע ברכישת רכב. בעבר, היה נהוג לחשוב כי רכבי שטח אינם בטיחותיים, שכן משקל כבד ומרכז כובד גבוה אינם בדיוק מתכון מוצלח לרכב יציב ובטיחותי. פגיעה קלה בלבד הייתה יכולה לגרום לאיבוד שליטה ולהתהפכות ומרחק הבלימה היה גדול. כיום, קיומן של מערכות בטיחות רבות וחדשות  ברכבי ה- SUV ומרכבם – שלד הרכב הבסיסי שלהם, המעט גבוה, מעניקים להם את יתרונם הבטיחותי הגבוה.

צריכת דלק

לרכבי שטח טהורים צריכת דלק גבוהה עקב משקלם, צמיגיהם המיוחדים ומנועיהם הגדול והחזק. רכבי פנאי חדשים לעומתם הם אווירודינמיים, נועלים צמיגי כביש ומשתמשים ביחידות הנעה חסכוניות ולעיתים אף היברידיות. לכן, אם צריכת דלק היא פרמטר חשוב עבורכם ברכישת רכב, תוכלו לבדוק בסוכנויות הרכב השונות אילו SUV הוא בעל צריכת דלק טובה וחסכונית וצפוי להתאים עבורכם יותר.

בירידה לשביל או בעליה למדרכה

עבור רובו המוחלט של רוכשי רכבי הפנאי אין מדובר ברכב המיועד לטיולי ג'יפים כמדי שבת אלא בכזה שסביר שאת רוב חייו יבלה בפקקים אינסופיים, בחיפושי חניה או פשוט בנסיעת כביש רגילה. אז למה בכל זאת רבים רוכשים אותם? כי מי מאיתנו לא רוצה לדעת שברשותו האפשרות לרדת בעת הצורך לאיזה שביל או לצאת קצת מהשגרה עם איזה טיול נחמד בשטח קל?

כי זה על הגובה

תנוחת הישיבה הגבוהה היא כמעט וממכרת. היכולת להביט על הכביש מלמעלה מסייעת לתחושת השליטה ועוזרת להתמצאות במרחב, כך שאלו מביניכם המתכננים לעבור בקרוב מרכב נמוך לגבוה, יתקשו לרוב לחזור לזה הנמוך ולקירבה לכביש.

כמה זה עולה לנו?

רכבי SUV נמכרים באותם המחירים בהם נמכרים רכבי כביש מקבילים עם תוספת קטנה יחסית למחיר. בפועל, זו אחת מהסיבות העיקריות להצלחת הז'אנר בצורה כה גורפת.

אם כן, רכבי ה – SUV מצליחים להיות הן מעשיים ונוחים מצד אחד והן בטיחותיים וחסכוניים מצד שני – מה שהופך אותם לאטרקטיביים במיוחד בקרב הצרכן הישראלי. היצרנים משקיעים מאמצים רבים בדגמיהם השונים ואף יותר באלו המשפחתיים מביניהם, בעיקר עקב הביקוש הרב. כל שנותר לכם לעשות הוא למצוא את האחד המתאים ביותר עבורכם ולהינות מחווית נהיגה אחרת.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|