מאה כפול שלוש: שלוש נשות חינוך מעפולה זכו ב'מורות המאה' של החינוך הממלכתי דתי

שלוש נשות חינוך מעפולה, מירי וזאן, שמרית לוי ורונית שרעבי נבחרו בתואר 'מורות המאה' המעלה על נס את פועלם של 100 מורי החינוך החמ"ד – הממלכתי-דתי, המצטיינים בהישגים פורצי דרך. צילום: דוברות עיריית עפולה

שנת תשפ"א נבחרה כשנת הוקרה למורים פורצי דרך ויוזמות חנוכיות אל מול אתגרי התקופה ובעפולה קיבלו בימים האחרונים בסיפוק את הבשורה כי שלוש מורות מהעיר נבחרו במסגרת הפרויקט השנתי של הזרם הממלכתי-דתי (חמ"ד) ל'מורות המאה'.
בתחילת השבוע אירחו ראש העיר אבי אלקבץ וממלא מקומו חביב פרץ את ראש מינהל החינוך טינה ולדמן, מנהלת החינוך העל יסודי נגה בן אילוז, מנהלי בתי הספר של המורות יהונתן חזי ואליאור בטיטו וכן המורות הזוכות.
בין הזוכות אפשר למצוא את שמרית לוי, מורה בבית הספר "מעלות ניסים", שהובילה יוזמות חינוכיות חדשניות בבית הספר ומקדמת את תלמידיה מבחינה לימודית, רגשית וחברתית תוך היותה סוכנת שינוי מובילה בצוות החינוכי .לוי הגישה יוזמה חינוכית תחת השם "וול סטריט" העוסקת בשלושה נושאים חשובים- כישורי חיים, זהירות בדרכים וחינוך פיננסי במטרה להעניק לתלמידים התנסות במצבים איתם לבטח יתמודדו באזרחות באמצעות מושגים מעולמות התוכן הנ"ל. בנוסף, כמחנכת כיתה וכרכזת חברתית הובילה שמרית מיזם ייחודי מסוגו בו קבוצת תלמידים הוגדרה כנבחרת ספורט המלווה בין היתר נבחרת פראלימפית של בית ספר "יובלים" לתלמידים בעלי מוגבלויות.
זוכה נוספת היא מירי וזאן יועצת בית הספר 'אורט יהודה' שנבחרה אף היא למורת המאה. בהודעה שקיבלה ממנהל החינוך הדתי נכתב "משרד החינוך בחר בך בהיותך מורה פורצת דרך, מצטיינת המובילה לקידום הישגים לימודיים וערכיים, תוך השקעה מסירות ומתוך רוח גדולה של חזון החמ"ד ותכניותיו". בנוסף בונה וזאן תכניות הכלה, תכניות ייעוץ ושותפה בצוות הניהול לשגשוגה של קריית החינוך "אורט יהודה".
הזוכה השלישית היא הגננת רונית שרעבי אף היא מעפולה המלמדת בגן "שקד" במושב פרסון בגלבוע. שרעבי, משמשת כגננת כ-27 שנה במהלכם הובילה יוזמות חינוכיות פורצות דרך. תמיד חייכנית, עם סבלנות אין קץ.