"לשחקנים יש תשוקה על המגרש – בדיוק כמו בשיא הקריירה שלהם"

בקבוצת הוותיקים החדשה של עפולה נערכים לפתיחת העונה (בסוף החודש הקרוב) ומציגים סגל נוצץ של כ-20 שחקנים, עם רזומה בליגות הגבוהות בישראל. מטרת העל שהציב המנהל- שחקן אלירן כהן כבר בשנה הראשונה: להעפיל לליגה הבכירה 

לפני מספר חודשים, כשרעיון הקמת קבוצת ותיקים בכדורגל בעפולה קרם עור וגידים, אלירן כהן ואחיו איתי, חבר מועצת העיר זיהו התלהבות רבה בקרב שחקני העבר לחבור ל"פרויקט הבועט". בימים אלה, כשאוטוטו יתייצבו השחקנים למשחקם הראשון בליגה המחוזית לוותיקים, נראה כי החזון הפך למציאות כשחקני עבר רבים מעוניינים להצטרף לקבוצה ולהשתלב בה. מעבר לשחקנים הקבוצה מעוררת עניין רב גם בקרב חובבי הספורט בבירת העמק, המתגעגעים לסמלים אמיתיים, כאלו המשתייכים לסגל הנוכחי.
בעת האחרונה קיימה הקבוצה ארבעה משחקי אימון נגד קבוצות ותיקים מהאזור, ובכולם ניצחה. התוצאות נוסכות בטחון בקרב כהן ושחקני הקבוצה.

• "אני שמח לראות את השחקנים נותנים את כול כולם על המגרש, כאילו היו שחקנים שעלו מהנוער"

"אנחנו מאוד שמחים לראות את הקבוצה מתקדמת", סיפר השבוע אלירן כהן, שבנו אפיק משחק בקבוצה הבוגרת של העיר, "הקאדר שלנו מתייצב והוא מונה כבר כעשרים שחקנים. יש כל הזמן עוד ועוד פניות של שחקני עבר ואנחנו מברכים על כך. אצלנו יש מקום לכולם. כל השחקנים שמחים מאוד להשתייך לסגל שלנו, להתאמן, לשמור על הגוף שלהם וגם לחוות שוב רגעי אושר ושמחה, בדיוק כפי שהם חוו במהלך הקריירות המצליחות שלהם. אנחנו מנהלים קבוצת ווואטס אפ פעילה ובדיוק דיברנו על כך שלשחקנים יש תשוקה על המגרש – בדיוק כמו בשיא הקריירה שלהם".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


למרות שמדובר בקבוצה חובבנית לכהן חשוב להתנהל במקצועיות ובמחויבות. לצד אלו הוא גם נדרש לאזן בצורה טבעית באגו של השחקנים- שבצורה טבעית מעוניינים לשחק כמה שיותר, גם כשכבר חצו את העשור הרביעי לחייהם, "אני שמח לראות את השחקנים נותנים את כול כולם על המגרש, כאילו היו שחקנים שעלו מהנוער. מי שאוהב כדורגל לא יכול לשחק בהילוך נמוך ואני מתרשם עמוקות מהרצון של כול הסגל להשפיע על המגרש כל הזמן. זה הכי טבעי. כמובן שאנחנו פועלים שהכל יהיה בפרופורציות ושתהיה משמעת אישית וקבוצתית. בסופו של דבר אנחנו גם מייצגים פה את העיר".

• "ווינרים נשארים ווינרים"

בימים אלה שחקני הקבוצה ממתינים לשריקת הפתיחה למשחק הראשון בליגה המחוזית, אבל כהן כבר הציב עבורם מטרה מאתגרת, בדמות עליה לליגה הבכירה בישראל, "יש לנו פה סגל עם שחקנים ששיחקו בליגה הראשונה והלאומית, בליגות א' וב' שהיו חזקות הרבה יותר מכפי שהן היום ולכן הצבנו יעד כל כך גבוה", אומר כהן, "אני חושב שזה ברור מאליו שאנחנו צריכים להיות שם ואנחנו נהיה שם. כשיש לך בסגל שחקנים כמו כפרי ועמי אזולאי, מאיר כהן, אורי עשור, רון חייט, יוני רחמים ועוד אי אפשר להיות בינוניים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מאז הקמתה הקבוצה זוכה לתמיכה וליווי של שלומי אלבז, מנהל מחלקת הספורט בשחקים, ממנכ"ל הרשת דניאל בן ויו"ר הדירקטוריון עו"ד מלול. כהן ציין גם תמיכתו של ראש העיר אבי אלקבץ, חובב ספורט מושבע שתורם את חלקו להצלחת הקבוצה. לאחרונה התחדשה הקבוצה גם בסט תלבושות מהודר- שנתרמה על ידי מאפיית ליאור בעיר.
"חברים שאלו אותי למה אני צריך את כאב הראש הזה בניהול הקבוצה, אבל מבחינתי זה כאב ראש מבורך", אומר כהן לסיום, "אני והשחקנים מרגישים שחזרנו במנהרת הזמן אחורה. נכון, הגוף לא אותו דבר, אין את האווירה עם מאות ואלפי הצופים, אבל הרעב והאהבה לכדור מחפה על הכול. זו גם הזדמנות לילדים שלנו לראות אותנו משחקים, אחרי שהם שמעו עלינו לא פעם דברים טובים. ווינרים נשארים ווינרים, זה המוטו שלנו".
בקרוב צפויה הקבוצה לערוך משחק מול ותיקי מכבי חיפה בעיר, משחק שללא ספק יביא לכמות נכבדת של צופים למגרש בעפולה.