לרגל יום השואה: "כתר" משפצת את בתיהם של ניצולי שואה

בתוכנית השיפוץ שיזמה כתר והתקיימה בשיתוף פעולה של מחלקות הרווחה ובין היתר בעפולה ונוף הגליל. המחשה: ארכיון

בישראל חיים כיום כ-178,000 ניצולי שואה. רבים מהם חיים בבדידות ובעוני, בבתים שהוזנחו לאורך השנים. כחלק מתוכנית תרומה לקהילה ולציון יום השואה, כתר החליטה להירתם עבורם ויוצאת במהלך לשיפוץ בתיהם של ניצולי שואה, בקהילות בהן היא פועלת.
במסגרת תוכנית השיפוץ שיזמה כתר, יוצאים עובדי החברה לשיפוץ בתיהם של כעשרה ניצולי שואה בצפון הארץ. הפרויקט מתקיים בשיתוף עם גורמי הרווחה ובין היתר בעפולה ונוף הגליל.
אנשי הרווחה הם גם אלו שאיתרו ניצולים הזקוקים לסיוע ואין באפשרותם לשכור או להתנהל מול איש מקצוע לתיקון הליקויים הרבים בדירותיהם. העובדים, יחד עם קבלן מקצועי, משפצים את הדירות בהתנדבות מלאה, מתקנים את הליקויים ומאבזרים ומשדרגים את בתיהם. על מנת לשמור על בריאותם ובטיחותם של הניצולים, בפרויקט משתתפים עובדים בעלי תו ירוק בלבד, יחד עם סיוע של גורמי הרווחה באיתור מקום מגורים חלופי עד תום השיפוץ.
אחת מהדירות שישופצו היא של שמואל רזניק בן ה-82. שמואל הוא יליד פולין, עם פרוץ המלחמה הוריו הסתירו אותו ואת שני אחיו במנזר מרוחק באוסטריה, שם העבירו תקופה ארוכה בתנאים קשים ומלאה בגעגועים למשפחה שנשארה מאחור. כאשר הנאצים כמעט הגיעו למקום מחבואו באוסטריה, הוא החל במסע נדודים אל נורבגיה ומשם לאיטליה, עד שהסתיימה המלחמה. כאשר עלה ארצה נלחם שמואל במלחמת ששת הימים ואף נפצע קשה במהלכה. הוא אב לשני ילדים, הוריו לא הצליחו לשרוד את המלחמה.
לדברי אודי שגיא מנכ"ל כתר: "התרומה לקהילה היא בליבת פעילותה של כתר ומתקיימת במהלך כל השנה. היא מאפשרת לנו לעשות טוב עבור האחר ולחזק את הקהילות בהן כתר פועלת. לרגל יום השואה, בחרנו לעמוד לצידם של אלו שזקוקים לנו כעת יותר מכל, ולהעניק להם הזדמנות אמיתית לשנות את חייהם לטובה. אנחנו גאים לקחת חלק בתיקון סיפור חייהם של ניצולי השואה ולעזור להם בהישרדות היומיומית האישית שמלווה אותם, גם עשרות שנים אחרי. זוהי חובתנו כחברה המושרשת בנוף הישראלי מיום הקמת המדינה".

 

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|