לראשונה בעפולה: הרכב מוזיקלי של אנשים עם צרכים מיוחדים

ההרכב המוסיקלי יופעל במסגרת הקונסרבטוריון העירוני של רשת המתנסים 'שחקים' עפולה. חבריו להרכב יהיו בגילאי 17-25. צילום: המחשה

בימים אלו הקונסרבטוריון העירוני, של רשת המתנסים 'שחקים' עפולה, שוקד על תכנית ארוכה טווח להקמת הרכב מוזיקלי ייחודי המיועד לאנשים עם צרכים מיוחדים: "שווים".
הלהקה, תיפגש אחת לשבוע בקונסרבטוריון העירוני, תופעל בקבוצה קטנה לגילאי 17-25, תלווה על ידי מנהלת הקונסרבטוריון, לילך מידן ויעל אילת- מורה למוזיקה ומנצחת, עם התמחות בחינוך מיוחד, ותיקח חלק באירוע הקונסרבטוריון  ובאירועים עירוניים.
דניאל בן, מנכ"ל רשת 'שחקים': "בעת האחרונה אנו נותנים את הדגש על נושא השילוב והנגישות והשילוב שתענה במטרה לענות על צרכיהם של כלל האוכלוסיות.  הלהקה הזו, היא ביטויי נפלא לערכים שחרטנו על דיגלינו והיא הולכת להיות חלק מכלל הלהקות הקיימות בקונסרבטוריון ולהשתלב באירועים העירוניים. אין יותר מרגש מזה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לילך מידן, מנהלת הקונסרבטוריון העירוני שעובדת בימים אלו על תוכנית שנתית ענפה בתחום המוזיקלי בעיר אומרת:   "מתוקף תפקידנו, עלינו לעשות הכל על מנת להנגיש את מיטב התוכניות והפרויקטים לכולם. ההרכב מוזיקלי "שווים" ישתתף באירועים עירוניים ויקבל את  הליווי המוזיקלי הגבוה, האיכותי והמקצועי ביותר, אני קוראת למשפחות בעיר להגיע ולקחת חלק. הרעיון הוא לשלב ולא להפריד, לאפשר לחברי הקבוצה מצד אחד לעבוד בקצב שלהם ובמסגרת תומכת, ומצד שני לעשות  זאת כחלק בלתי נפרד מהלימודים המקצועיים בקונסרבטוריון, תוך קיום פעילויות משותפות עם הרכבים נוספים הקיימים במקום. המסר החשוב הוא שיוויון זכויות והזדמנויות לכולם, ומכאן גם נבחר השם ״שווים״.