לראשונה במרכז הרפואי העמק: ניתוח להשתלת אצבע שנקטעה

ד"ר חגי אורבך, רופא בכיר לכירורגיה של היד ביצע בהצלחה ניתוח להשתלת אצבע שנקטעה בתאונת מסור. צילום: העמק

עומאר סולימאן בן 37 תושב האזור, היה בעבודתו כאשר אחז מסור עץ ואיבד עליו שליטה לשניות בודדות, במהלכן המסור קטע את אגודלו. "אני לא זוכר בדיוק מה קרה, כנראה מהטראומה שכחתי. הגעתי במהירות למיון במרכז הרפואי העמק ואני זוכר שחשבתי שאין תקווה, שאני הולך לאבד את האצבע שלי לצמיתות", סיפר.
את הניתוח המורכב ביצע ד"ר חגי אורבך, רופא בכיר לכירורגיה של היד במערך אורתופדיה שיקום במרכז רפואי העמק בניהולו של פרופ' רוזן, שהתמחה במיקרוכירורגיה באוסטרליה במשך שנה ולאחר מכן המשיך את ההתמחות בבית החולים רמב"ם. לדבריו, "המטופל הגיע למיון עם חלק מאגודלו שנתלש והוא תלוי על גשר עור קטן. האצבע התלויה הייתה קרה ולא חיונית והיה ברור שכדי להציל את האצבע אנחנו חייבים להבהילו מיד לחדר הניתוח. במקרים כאלו הזמן מאד משמעותי", מסביר ד"ר אורבך.
"בעבר היינו שולחים מקרים כאלו למרכזים רפואיים אחרים אבל כיום יש לנו כל היכולות הרפואיות והציוד הניתוחי הנדרש לבצע ניתוחים אלה במרכז הרפואי העמק", מסביר ד"ר גיא רובין, מנהל היחידה לכירורגיה של היד.
"בשלב הראשון של הניתוח אנחנו בעצם חוקרים את הגדמים, מחפשים עורקים, גידים, ורידים ועצם, ולאחר מכן מבצעים את החיבור. בתום הניתוח הגענו לתוצאה הרצויה, האצבע היתה חמה, מדממת וחיונית ואלו כבר סימנים טובים. כמה ימים לאחר הניתוח עומר חזר לביקורת ולשמחתנו האצבע נקלטה בצורה טובה מאד".
"אני מודה לד"ר חגי שטיפל בי באופן כה מסור והחזיר לי את התקווה, ולכל הצוות של המחלקה האורתופדית שסייעו לי גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית", סיכם עומאר באופטימיות.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|