לראשונה בישראל: ניתוח ראשון מסוגו לתיקון קרע בכתף 

מדובר בניתוח ארטרוסקופי באמצעות טכנולוגיה חדישה שלא הייתה קיימת עד כה בישראל. הציוד החדיש שהופעל בניתוח במרכז הרפואי RMC בעפולה משפר משמעותית את תוצאותיו. צילום: דוברות RMC בעפולה

במרכז הרפואי החדש RMC בעפולה עשו בשבוע שעבר היסטוריה רפואית. לראשונה בישראל, בוצע ב-RMC ניתוח ארטרוסקופי תוך שימוש בטכנולוגיה חדישה, לתיקון קרע בגידי הכתף.
במסגרת הניתוח, שאותו ביצע הד"ר אבי שזר, אחד מבכירי המומחים בישראל בתחום רפואת כתף, בוצע תיקון קרע בגידי השרוול של הכתף.
עד היום, משתמשים המנתחים בחוטי קשירה רגילים. מחקרים הראו כי החוט, גם אם הודק היטב, מאבד מהמתח עם הזמן מה שיכול להוביל גם לכישלון התיקון בחלק מהמקרים.
ואולם כעת, לראשונה בישראל – נעשה בניתוח שימוש בחוטים חדישים של חברת מייטק (מקבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון). בתוך החוט משולבות בטכנולוגיה מתקדמת גבישים זעירים של מלח. בשעות שלאחר הניתוח, המלח נמס ברקמה ובחוט נוצרים חללים קטנים אשר מקנים לו תכונות של ספוג. החוט סופח נוזלים מהרקמה ומתנפח מה שגורם לחוט להתהדק מעצמו ולחזק את לפיתה על הרקמה. כך מתח התפירה נשמר לאורך כל תקופת הריפוי. העובדה שהמתח נשמר מעלה את הסיכוי להחלמה מלאה של הקרע וחזרה לפעילות עם הכתף.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פרופסור נמרוד רוזן, המנהל הרפואי של RMC בעפולה, אמר לאחר הניתוח: "הקמנו את RMC כדי להביא לתושבי הצפון שירותי בריאות שהיו שמורים עד כה לתושבי המרכז בלבד. לשמחתי, קצת יותר משנה מאז שהקמנו את המרכז הרפואי החדש בעפולה – בשילוב ידיים עם שותפינו בקופות החולים וברפואה הציבורית, אנחנו כבר מחוללים שינוי גדול בזמינות שירותי הבריאות שניתנים לתושבי האזור".
ד"ר אבי שזר שביצע את הניתוח ב-RMC בעפולה, הסביר לאחר הניתוח: "מדובר בטכנולוגיה מתקדמת ביותר. זה היה ניתוח ראשון בארץ ואנו נעקוב אחר התוצאות. חשוב להבין כי לא מדובר בניתוח ניסיוני אלא בטכנולוגיה שנמצאת בשימוש בארה"ב מזה זמן והוכחה כיעילה. השאיפה היא לעבור לעבוד מהיום עם החוטים המתקדמים בכל ניתוחי הכתף".