לקראת ט"ו: קק"ל תחלק כ-80,000 שתילים לנטיעות במרחב הצפון

משתלת גולני של קק"ל נערכה בימים האחרונים לקראת החג ותחלק כ- 80,000 שתילים לנטיעות ממגוון סוגי עצים – אלונים, חרובים, ארזים, אלות ושקדים. צילום: צילום: מיכאל חורי, מערך הסברה קק"ל

למעלה מ-300 אלף שתילים, יעשו את דרכם בשבועות הקרובים ממשתלות קרן קימת לישראל לעשרות אירועי ט"ו בשבט ברחבי הארץ בהם ישתתפו כ-200 אלף איש.
משתלת גולני של קק"ל נערכה בימים האחרונים לקראת החג ותחלק כ- 80,000 שתילים לנטיעות ממגוון סוגי עצים – אלונים, חרובים, ארזים, אלות ושקדים.

האיש שעומד מאחורי המשתלה ומנהל אותה ב-20 השנים האחרונות הוא הירוי אמרה, שמתרגש מאוד לקראת בואו של ט"ו בשבט.
"המשתלה ערוכה לחלוקת השתילים, ואנחנו כבר מצפים בהתרגשות לאזרחי ישראל שיגיעו לנטוע, ט"ו בשבט הוא חגה של קק"ל", אמר אמרה, שעובד בקק"ל כבר 26 שנה, "בט"ו בשבט אני מרגיש שאני מתחיל שנה חדשה. לצד חלוקת השתילים והנטיעות יהיו גם פעילויות לציבור הרחב במשתלה".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


איך מתארגנים לכמות כזו של שתילים?
"אנחנו נערכים שנה מראש. בונים תכנית יצור, אוספים זרעים ומטפלים בהם. אחר כך יש תהליך של זריעה, הנבטה והעתקה. כשהשתילים כבר בשטח אנחנו דואגים לטפל בהם נגד מחלות, מזיקים ועשבייה תוך הקפדה על השקיה ודישון". 
מה סוג העץ האהוב עליך ביותר?
"אני אוהב את כל סוגי העצים, אני מרגיש כמו האבא של העצים".
משתלת גולני, הממוקמת בסמוך לצומת גולני, משתרעת על פני כ-65 דונם, כאשר 25 מתוכם למטרת גידול שתילים. כיום, המשתלה מייצרת כ-450 אלף שתילים בכל שנה. רוב העצים שמגדלים במשתלת גולני מיועדים לחידוש יערות ישנים או לשיקום יערות שנשרפו.