לקראת המימונה: מתכון קל להכנה של מופלטה

לקראת חג המימונה עמקניוז מגיש לכם מתכון קל להכנה של המופלטה, אחד מהמאכלים המתוקים המוזכרים באותה נשימה עם החג. צילום: דניאל לילה

המימונה הוא החג של העדה המרוקאית, אבל נחגג כבר על ידי רוב הישראלים, כאשר רוב המאכלים מבוססים על מעדנים מתוקים ושימוש בדבש. המאכל המסורתי המזוהה ביותר עם החג, הוא המופלטה שהינו בצק דק וחם עם חמאה ודבש. וכמובן מומלץ להשתמש בדבש, כי אין לו תחליף לממתיק הטבעי במנה המסורתית הזו!. קבלו מתכון למופלטה קל להכנה שיספיק לכ- 20 יחידות

• חומרים

500  גרם קמח רגיל
כפית שמרים יבשים
1 כפית סוכר
קורט מלח
כוס וחצי מים פושרים
חצי כוס שמן (לטיגון)

• הכנה

לעבד כל המצרכים מלבד השמן- לבצק שיוצא קצת דביק, לקמח משטח עבודה ללוש עוד דקה שתיים.
לאחר מכן להניח את הבצק בקערה משומנת כחמש דקות, לחתוך הבצק ל- 15 יחידות שוות מהם ליצור כדורים (לעגל בעשיית הכדורים כלפי מטה) להניח את כדורי הבצק על משטח משומן ולהבריש אותם בשמן, |עובדים עם ידיים משומנות היטב לאורך כל התהליך, בכדי שהבצק לא ידבק וגם יספוג שמן.
לשטח כל כדור בצק, למתוח עם כף היד לצורת עיגול דק מאוד, בגודל המחבת שלכם, לחמם מחבת, להניח את המופלטה, להמתין כדקה ולטגן משני הצדדים.
כשהמופלטה במחבת להתחיל להכין את הבאה. כשהופכים הראשונה, מניחים עליה את המופלטה הנוספת. כשהחלק התחתון מוכן, הופכים את כל הערימה, כלומר שהמופלטה שהייתה למטה עכשיו למעלה ושוב מניחים עוד אחת, ממתינים ואז הופכים את כל הערימה.
אחרי 6-7 יחידות אפשר לשים בצד ולהתחיל שוב עד לסיום הבצק
ממומלץ לאכול מופלטות רק כשהן חמות, ולמרוח בחמאה ודבש ולאכול.

המתכון באדיבות מועצת הדבש.
חג מימונה שמח  וטעים- תרבחו ותסעדו.