לפני שהחורף מגיע: טיול בירושלים

החורף בירושלים אמנם הרבה יותר קר, מושלג וגשום בהשוואה לערים אחרות בארץ, אבל זה לא אומר שכדאי לוותר על מה שיש לה להציע למשפחות עם ילדים. רגע לפני שהטמפרטורות צונחות – הנה כמה הצעות לבילוי מושלם

ביקור בירושלים תמיד מבטיח חוויה בלתי נשכחת. ירושלים היא עיר תיירותית מהשורה הראשונה, היא מתפתחת בקצב מדהים ויש בה פעילויות שמתאימות לטווח רחב של גילאים. בנוסף, החורף בירושלים לא דומה למה שקורה בערים אחרות בארץ. המיקום הגיאוגרפי של ירושלים הופך אותה למוקד משיכה עבור חובבי השלג והגשם וגם מי שלא מפחד מטמפרטורות נמוכות יכול למצוא בה מה לעשות.
חוץ מזה, התקופה הקרובה היא בדיוק הזמן המתאים עבור פעילות לילדים בירושלים  והסביבה. האקלים עדיין נעים ונוח, אין עומס במקומות הבילוי ואפשר לרענן את השגרה השוחקת שבין תקופת החגים לבין חנוכה. איך עושים את זה? קבלו כמה הצעות.

• סחלב, מוזיאון והופעות – הכל בעיר אחת

את הביקור החורפי עם הילדים בירושלים כדאי להקדיש לשתיית סחלב באחת המסעדות המקומיות. הסחלב הוא כידוע משקה סמיך שמקורו מצמח הסחלב המקומי, אז זו גם ההזדמנות שלכם לספר לילדים על הצמחיה באזור ירושלים ולהשאיר אותם עם טעם של עוד. מומלץ לנסות את הסחלב בעגלות הקטנות שבשוק בעיר העתיקה או להגיע מוקדם למחנה יהודה ולצאת עם סל מצרכים טרי ורענן.
אי אפשר לדבר על טיול בירושלים במהלך החורף בלי להזכיר את מוזיאון ישראל. אחד ממוסדות התרבות המפוארים בארץ פותח את שעריו עבור משפחות עם ילדים לאורך החורף, עם תנאים מושלמים עבור בילוי של פעם בחיים. כל מה שצריך לעשות הוא לאסוף קצת מידע על התערוכות המתחלפות ולוודא שיש לפחות כמה תצוגות שמתאימות לתחומי העניין של הילדים לפני שמגיעים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מי שרוצה ללכת על בטוח צריך להתעניין בכל האירועים שנערכים ברחבי ירושלים בתקופת החורף. פסטיבל החורף "חמשושלים" אמנם יתחיל רק בפברואר, אבל כדאי לקנות כרטיסים מעכשיו כדי לא להישאר מאחור. גם השנה ימשוך אליו הפסטיבל עשרות אלפי מבקרים ובמהלך ארבעת סופי השבוע שלו יתקיימו בעיר עשרות אירועים לכל המשפחה, הצגות ועוד.

• בילויים בלי כרטיס כניסה? יש דבר כזה

ירושלים היא גם אחת הערים היחידות בארץ שבהן תוכלו לבלות עם הילדים בלי לחרוג מהתקציב. אפשר להגיע בתקופה הקרובה לאחד הפארקים הגדולים בירושלים כדי לפרוס שמיכה, לשבת לפיקניק או לעשות על האש. ניתן גם לשלב סיור רגלי בעיר העתיקה או לקפוץ לשכונת נחלאות הוותיקה כדי לספוג אווירה.
חוץ מזה, חודש דצמבר מבשר את בואו של הסילבסטר עבור תיירים בירושלים ונותן את האות לתחילת עונת הבילויים. הורים לילדים לא צריכים להישאר מאחור וכל ערב בירושלים מבטיח להם מפגש עם תיירים וחובבי בילויים מכל העולם.

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|