לפיד בעפולה: "הבעיה של מדינת ישראל היא המערכת הפוליטית"

תרבות הג'ובים, השחיתות בפוליטיקה, תפישת הביטחון והפערים בין מרכז ופריפריה. מאות מתושבי עפולה הגיעו ביום ראשון למפגש עם יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד" ונחשפו לתכנית "7 הנקודות" לעתיד המדינה

מאות מתושבי עפולה והעמקים התכנסו ביום ראשון באולמי ה-W, במרכז העיר למפגש עם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד. במהלך המפגש שלווה על ידי מתרגמת לשפת הסימנים, פירט לפיד בפני תושבי העיר את התוכניות שלו לעתידה של מדינת ישראל. המפגש הוא חלק מסדרה של ביקורים של לפיד ברחבי הארץ. במהלך הביקורים פוגש לפיד את הציבור הישראלי ושומע ממקור ראשון על התקוות, השאיפות והבעיות, וכן כיצד ניתן להפוך את מדינת ישראל למקום טוב יותר ולהביא לאחדות ישראל.
לפיד פתח את נאומו בפני הנוכחים בנושא האקוטי ביותר מנקודת ראותו: הסיאוב והשחיתות במערכת הפוליטית ותרבות הג'ובים.

קהל רב בא לשמוע את לפיד באולמי ה-W בעפולה
קהל רב בא לשמוע את לפיד באולמי ה-W בעפולה

לדבריו, נציגי הציבור שוכחים את האזרחים ומתעלמים מהאחריות ומהשליחות הציבורית הנלווית לתפקיד, "הפוליטיקאים לקחו כסף של חינוך, בריאות ורווחה", אמר לפיד: "זה כסף שלנו, של הילדים שלנו, זה הכסף של המיסים שהאזרחים עובדים קשה מאוד בשבילו. הם אפילו לא מנסים להסתיר את זה. הבעיה של מדינת ישראל היא המערכת הפוליטית. המערכת הפוליטית בישראל שכחה את אזרחי ישראל ושכחה למה היא נמצאת שם. היא עוסקת כל היום רק בעצמה, רק במינוי מקורבים, חברים והענקת ג'ובים- במקום עיסוק בעבודה האמיתית שלהם וזה חינוך, רווחה וביטחון. אפילו בביטחון קיצצו בשביל פוליטיקה".
לפיד טוען שצריך ואפשר להילחם עד חורמה באותה שחיתות המפעפעת בקרב מקבלי ההחלטות ולהוביל ישראל למקום טוב יותר בעזרת תכנית '7 הנקודות'.


ראשת מטה מפלגת 'יש עתיד' בעיר נגה שרון: "המסר במפגש היה שיש מספיק שסעים בחברה הישראלית. התושבים משוועים לשינוי וזה ניכר אפילו בניצחון על האח הגדול.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "ישראל צריכה לפעול בעוצמה משולבת בביטחון"

תכנית '7 הנקודות' מבוססת על שבעה מהלכים שגיבשה "יש עתיד"- שעל פיהם יש לדברי לפיד לנהוג במטרה לקדם התנהלות נכונה של המדינה. שלוש נקודות ראשונות עוסקות בתחום הביטחון וארבעת האחרונים הנושאים החברתיים. לפיד הסביר כיצד לדעתו צריכה להתגבש תפישת הביטחון של ישראל: "תפקידו של הדרג המדיני", אמר לפיד, "הוא לשלב את כל העוצמות של מדינת ישראל לטובת הביטחון. מדינת ישראל צריכה לפעול בעוצמה משולבת בביטחון, כלומר משלבים את העוצמה הכלכלית, עוצמה צבאית ועוצמה מדינית של המדינה ומערכת הביטחון."

לפיד עם ראשת מטה מפלגת 'יש עתיד' בעיר נגה שרון
לפיד עם ראשת מטה מפלגת 'יש עתיד' בעיר נגה שרון

• עד תואר שני בחינם

בתום העיסוק בנושא הביטחון דיבר לפיד על הנקודות הנוספות בתכנית- המתמקדות בנושאים החברתיים ואחד מהם- ביעור השחיתות במערכת הפוליטית. כמו כן, עסק לפיד בצורך באכיפת החוק. לדבריו, המשטרה לא עושה די בנושא מכיוון שהיא עמוסה בנושאים אחרים. בהיבט הכלכלה, אמר לפיד כי יש לבסס את ישראל בעזרת חינוך ומדע, "יש לנו יותר זוכים בפרסי נובל מאשר בהודו ובסין- אבל אף אוניברסיטה בישראל לא מהטובות בעולם. התשובה לכך היא שיש לנו אנשים חכמים אבל הם עזבו את הארץ למקומות שבהם המדינה עומדת מאחורי מדענים ומאחורי האקדמיה. מה שצריך זו ממשלה שלוקחת אחריות על החינוך. אדם הגר בפריפריה צריך לדעת שהוא יכול לסיים לימודי תואר שני בחינם. זו לא הוצאה, זו הכנסה."

פעילי "שינוי" בסניף עפולה
פעילי "יש עתיד" סניף עפולה

• "אם לא עשינו שום שינוי בשביל ילדנו, אז נכשלנו"

לאחר שסיים לפיד את דבריו ואת תכנית '7 הנקודות', ניתנה לקהל האפשרות לשאול שאלות בנושאים מגוונים הקשורים לדיור, ביטוח לאומי, ראש הממשלה נתניהו, הפער התקציבי בין פריפריה למרכז, ההתנהלות מול החרדים, חקלאות ועוד. "מה שצריך להיות לנגד עניינו", סיכם לפיד "זה לא מה יקרה עכשיו, אלא מה יהיה עוד חמש שנים. אם לא עשינו שום שינוי בשביל ילדנו, אז נכשלנו".

• נגה שרון: "התושבים משוועים לשינוי"

ראשת מטה מפלגת 'יש עתיד' בעיר נגה שרון: "המסר במפגש היה שיש מספיק שסעים בחברה הישראלית. התושבים משוועים לשינוי וזה ניכר אפילו בניצחון על האח הגדול. בתום המפגש 100 חברים חדשים הצטרפו לפעילות יש עתיד בעפולה. הם רק מחכים שאקרא להם והם כבר יתגייסו לטובת המדינה. יש דרך ארוכה לעשות עד הבחירות ואני כאן מובילה את השינוי. תושבי עפולה והעמקים מוזמנים להצטרף למטה הפעילים ולמהפך השילטוני שיוביל לניקיון השחיתות, חינוך חדש וחברה חזקה יותר ואיכותית בעיר ובמדינה".