"לעיריית עפולה לא נוח שמישהו מאיר את הכשלים שלה במערכת החינוך"

רועי בר, ששימש בשבע השנים האחרונות כיו"ר ועד ההורים העירוני בעפולה יוצא בהתקפה חזיתית נגד עיריית עפולה ומקבלי ההחלטות במערכת החינוך. "התלמידים בעיר נמצאים במקום האחרון בסדרי העדיפויות ורק הפוליטיקה במרכז. החינוך בעיר בקריסה. לא היו מוכנים לשתף איתנו פעולה בשום דבר רק בגלל השיוך הפוליטי שלי". העירייה בתגובה: "נמשיך לשתף פעולה עם ועד ההורים למען קידום מערכת החינוך בעיר"

בשבוע שעבר נערכו בעפולה בחירות לתפקיד יושב ראש וועד ההורים העירוני בעיר. בתום הבחירות בחרו יושבי ראש בתי הספר בעיר את אסי אברהם לעמוד בראש הוועד. אברהם, ששימש בתפקיד יו"ר וועד ההורים בבית הספר היסודי "בית זאב" בעיר בהצלחה רבה, יחליף את רועי בר, ששימש בתפקיד יו"ר ועד ההורים העירוני בשבע השנים האחרונות.

• "כולם פשוט עוצמים פה עיניים"

השבוע, זמן קצר לאחר הבחירות, החליט בר, שמזוהה עם מחנה אבי אלקבץ, לצאת בהתקפה חסרת תקדים נגד עיריית עפולה והעומדים בראשה. לדבריו, הוא בחר לעזוב את התפקיד נוכח חוסר שיתוף הפעולה מצד עיריית עפולה וגורמים בכירים במערכת החינוך בעיר,
"הרצון לא לשתף עימנו פעולה היה מכוון מהרשות", אומר בר בנחרצות, "לגורמים בכירים בעיריית עפולה לא נוח שמישהו מאיר את הכשלים במערכת החינוך ויש כשלים כאלה.

רועי בר  - יו"ר ועד ההורים היוצא
רועי בר – יו"ר ועד ההורים היוצא

כבר בקרוב נראה את ההשלכות של הנעשה בתחום הזה בעיר, גם באחוזי הזכאות לבגרות וגם במה שקורה בחטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים בעיר, וקורים שם דברים לא חיוביים.

מעבר לכך, הקונסרבטוריון נמצא בתהליך של קריסה, הלכה למעשה ויש עוד תחומים רבים שקשורים למערכת החינוך ונעשים בהם טעויות גדולות. כולם פשוט עוצמים פה עיניים והעיסוק הוא בטפל ולא בעיקר. את מה שאני אומר, אומרים גם אנשי חינוך בעיר, מורים, הורים ועוד".

בר, שנבחר לתפקיד בתקופה בה כיהן אבי אלקבץ כראש העיר טוען כי התלמידים בעיר נמצאים במקום האחרון בסדרי העדיפויות ורק הפוליטיקה במרכז, "אני מצר על זה ולכן גם החלטתי שאני מסיים את התפקיד.


כולי תקווה שהרשות תשתף פעולה עם אסי אברהם ושהפוליטיקה תהיה בצד. לי ברור שישתפו עמו פעולה, רק אם הוא יישר קו איתם. לצערי, במקרה שלי, מקבלי ההחלטות בעיריית עפולה לא הצליחו להתעלות על עצמם, ולשים בצד את השיוך הפוליטי שלי.


מה שלא עשיתי, ועשיתי הרבה, הגיע בסוף לאותו זיהוי פוליטי, ואני אומר את זה באופן שלא משתמע לשתי פנים, בצורה חד משמעית. אני שלם עם עצמי, כי אני שמתי הכל בצד ופעלתי בטוטאליות עבור מערכת החינוך בעיר, בשלל תחומים, פרויקטים ויוזמות, אבל בסופו של יום, לאורך כל התקופה האחרונה, הבנתי שהצד השני לא מעוניין לשתף פעולה".
לדברי בר, הבחירות היו בכלל מיותרות, "אני בעצמי בחרתי באסי לתפקיד, מכיוון שלא רציתי בכלל להתמודד על כהונה נוספת. כעת בתקופה הקרובה אמשיך להיות פעיל בבית הספר היסודי אלון יזרעאל", סיכם.

• עיריית עפולה: "התקיימו בחירות דמוקרטיות"

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "ועדי בתי הספר בעפולה קיימו בחירות דמוקרטיות והביעו את אמונם ורצונם ביו"ר הועד החדש אסי אברהם, אשר שימש כיו"ר מוצלח מאוד של ועד של בית ספר "בית זאב" ונבחר בזכות פעילותו ותרומתו לתלמידי והורי בית ספר. אנו מאחלים לו ברכה והצלחה בתפקידו החדש. העירייה תמשיך לשתף פעולה עם ועד ההורים למען קידום מערכת החינוך בעפולה".

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|