לסת עליונה של נער שוחזרה באמצעות עצם מהרגל

מומחי המרכז הרפואי פוריה שחזרו בהצלחה את הלסת העליונה של נער בן 18 באמצעות חיבור שתל עצם וכלי דם שהוסרו מהרגל

בגיל 13 חייו של אלקיש ניג'אד, תושב הצפון,השתנו באופן דרסטי לאחר שדלקת זיהומית גרמה להרס מוחלט של חצי הלסת העליונה שלו. לאחר חמש שנים של סבל, ניתוחים וטיפולים שונים הוא הגיע למחלקה לכירורגיית פה ולסתות במרכז הרפואי פוריה.
בתום התייעצות מעמיקה החליטו ד"ר עימאד אבו אל נאעג' מנהל המחלקה לכירורגיית פה ולסתות, יחד עם המומחה בכירורגיה פלסטית ומיקרו כירורגיה, ד"ר אמין אבו ג'בל, לבצע ניתוח המורכב ולשחזר את החלק החסר בלסת העליונה – תוך חיבור כלי הדם של המתלה לכלי הדם בצוואר.
במשך 12 שעות, צוות רב מקצועי בן 30 משתתפים ניתח את הצעיר. ד"ר אבו אל נעאג': "במהלך הניתוח, לקחנו את עצם השוק עם כלי הדם ועיצבנו אותה בצורת הלסת, ואז ביצענו שחזור מורכב וחיברנו את העצם  וכלי הדם שמזינים אותה תחת מיקרוסקופ."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ד"ר אבו ג'בל מוסיף כי מקרה של נער צעיר שעובר שחזור לסת, אינו שגרתי "המיוחד במקרה הזה שאנחנו מאפשרים לנער שיקום טבעי. המשמעות היא איכות חיים אחרת לגמרי, וחזרה לחיי שגרה מלאים. אחרי ההחלמה מהניתוח ניג'אד יעבור עוד מספר ניתוחים קטנים לצורך השתלת שינים ושיקום סופי, ולאחר מכן הוא יחזור לתפקוד מלא ורגיל".
שבועיים לאחר הניתוח, ניג'אד סיפר שהוא מרגיש הרבה יותר טוב והרופאים הודיעו שהוא יכול להשתחרר לביתו. "אני מרגיש הרבה יותר טוב, ומחכה כבר לחזור הביתה ולהתחיל לימודים באוניברסיטה. אני גם שמח שהניתוח עבר בהצלחה. עברתי שנים קשות עם הרבה כאבים, ואני מברך על כך שכל זה כבר עבר".