למען שוהם: המבצע המרגש של תלמידי ביה"ס תדהר בעפולה

ארבעה תלמידים מעפולה פתחו דוכן של שתייה ודברי מתיקה וגייסו קרוב ל-2000 שקלים עבור חברם לביה"ס תדהר, שוהם ביטון, שמתמודד עם סרטן לימפומה. "המחווה הזו, כמו מחוות נוספות שנערכו בביה"ס ובקהילה בכלל מרגשות אותנו כמשפחה בכלל ומעצימות את שוהם בפרט", אמר השבוע רועי ביטון, אביו של שוהם. צילום: פטל צילום ועיצוב גרפי – אלמוג חלצ׳י

ביום ראשון השבוע יצא לראשונה לדרך – בפארק העירוני בעפולה – "חג הילדים", יוזמה ייחודית של עיריית עפולה ורשת שחקים במטרה להנעים את זמנם של הילדים המצויים בחופשה הגדולה ולגוון בעבורם את הפעילויות.
אבל לצד הפעילות והבילויים המהנים נערכה במסגרת האירוע גם פעילות ערכית ומרגשת של ארבעה תלמידים מבית הספר היסודי "תדהר" בעיר, שפתחו דוכן בפארק לאחר שגייסו רכישה של מגוון רחב של חטיפים, ומכרו אותם במטרה לסייע לשוהם ביטון, חברם לבית הספר שלקה בסרטן לימופמה.
הארבעה: אורי וירין דהן, ניתאי קוטלש ודוד בן עטר הציבו את הדוכן בפארק וגייסו בתום המכירה קרוב ל-2000 שקלים עבור שוהם.

שוהם ביטון. צילום: פטל צילום ועיצוב גרפי - אלמוג חלצ׳י
שוהם ביטון.

אביו של אחד התלמידים סיפר: "אני גאה בתלמידים ובמסירות שהם גילו. ביום חמישי האחרון הם ביקשו ממני לקנות המון דברי מתיקה ולא הבנתי ממש את פשר הבקשה. אחרי זמן קצר הם הבהירו לי שזה עבור מכירה וגיוס תרומות לשוהם ביטון שלומד איתם בבית הספר ומיד הסכמתי להם והייתי גאה במעשה ובמחווה הראויה. הם החליטו למכור את דברי המתיקה והשתייה בפעילות שנערכה בחג הילדים בפארק. הילדים התחילו בארבע אחר הצהריים וסיימו את המכירה בשמונה וחצי בלילה. ראיתי את הניצוץ בעינהם במהלך כל מכירה ובקשר מול כל לקוח. הם אמרו לקונים שהכסף יועבר למשפחתו של שוהם ואנשים שילמו ביד רחבה, הרבה מעבר למה שהם נדרשו. אלו הפנים היפות של עפולה ואני שמח שהילדים יכלו לקחת חלק במבצע עם כל כך הרבה ערכים מוספים. בסוף השבוע בכוונת הילדים להעביר את הכסף שגויס עבור המשפחה והם ביקשו לעשות זאת באופן אישי", סיכם האב.
יצוין כי בשנה האחרונה התגייסו תלמידי בית הספר וההורים לסייע למשפחה ואף ערכו בהיכל התרבות ערב התרמה שכללה הופעה של הסטנדאפיסט ישראל קטורזה.
כמו כן נערכו מבצעי התרמה נוספים בשכונת 1c בבירת העמק ובטורניר סטריט בול שנערך על ידי ילדי ביה״ס לכדורסל של הפועל עפולה – ובמהלכו הילדים תרמו מדמי הכיס שלהם.
בשנה האחרונה שוהם החל לעבור טיפולים כימותרפיים במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל. אותם טיפולים צפויים להימשך מספר חודשים. המציאות הזאת והעובדה שהזוג מתנייד על קו עפולה – פתח תקווה, לא מאפשר להם כמעט לעבוד ולפרנס את משפחתם שכוללת עוד ארבעה ילדים מקסימים.

• "אני מודה לתושבי עפולה ולקהילת בית הספר תדהר שעוטפים אותנו באהבה"

"המחווה הזו, כמו מחוות נוספות שנערכו בביה"ס ובקהילה בכלל מרגשות אותנו כמשפחה בכלל ומעצימות את שוהם בפרט", אמר השבוע רועי ביטון, אביו של שוהם, "שוהם מודע לכל פעילות שכזו והוא מודה לכל אחד ואחד שלקח במבצע הרגש הזה חלק. אנחנו גאים להיות חלק מקהילת העיר התומכת. מיותר לציין שאנחנו עוברים תקופה מאתגרת, עם שלל התמודדיות אבל אנחנו אנשים מאמינים ומקפידים לנסות לשמור על אופטימיות כל הזמן. כמובן שזה לא פשוט, אבל בננו נמצא בראש מעייננו ואנו עושים הכל לעבור איתו את התהליך ולחזק אותו. בחודשים האחרונים שוהם עובר טיפולים ואשפוזים מספר פעמים בחודש. מדובר בטיפולים מורכבים וקשים, אבל שוב, אנחנו עושים כל שביכולתנו בכדי להקל על שוהם. אני רוצה לסכם ולהודות לתושבי עפולה ולקהילת בית הספר תדהר שעוטפים אותנו באהבה ומציגים ערבות הדדית במלוא מובן המילה".
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ התייחס ליוזמה ואמר: ״המעשה של הנערות והנערים, חשוב לא פחות מכל ציון ומכל מבחן, זה החינוך האמיתי לערכים לצד מצוינות שאנחנו מעניקים לילדי עפולה. אני מאחל בריאות איתנה לשהם היקר וכל מה שהתלמידים ישיגו, אני אדאג להתרים באותו הסכום ואף יותר מכך מגורמים נוספים שנגייס״.

לתרומה למשפחת ביטון: כל מי שיכול לעזור בתרומה קטנה כגדולה. בנק דיסקונט – סניף 002 חשבון 155803605.