למען המתנדבים: באר המשאלות במגדל העמק

מגדל העמק: יוזמה חדשה תאפשר להחזיר למתנדבים שפועלים בעיר באמצעות כרטיס שיטען בשלוש הטבות מדי חודש למגוון בתי עסק שנמצאים בהסדר עם העמותה. דוברות עיריית מגדל העמק

היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים במגדל העמק נוסדה לפני 22 שנים ע"י ראש העיר, אלי ברדה, זאת כחלק מתפיסת עולמו וחזונו, הרואה בערך הנתינה והמעורבות כדרך חיים.
היחידה להתנדבות באמצעות מאות מתנדביה פועלת במספר מישורים: מגייסת משאבים ומתאמת את פעולות ההתנדבות בעיר, מפתחת תוכניות המבוססות על מתנדבים, מטמיעה בשיתוף מנהל החינוך את ערך ההתנדבות בקרב ילדים ובני נוער בכל מסגרות החינוך, מפתחת ומטפחת מנהיגות מתנדבת ומחזקת את החוסן החברתי, מסייעת לרווחת אוכלוסיות חלשות. בתחום החוסן הקהילתי הוקם מערך מתנדבים לשעת חירום ויחידות סער. בתחום הרווחה, פותחו תוכניות ופרויקטים רבים במגוון תחומים.
אחת החוזקות של העיר היא המשאב האנושי המורכב מתושבים שרוח ההתנדבות פועמת בקרבם, בכל קשת הגילאים, המשקיעים מזמנם וממרצם, עוסקים במגוון רחב של פעילויות התנדבותיות ובכך תורמים לרווחת התושבים ולשיפור איכות חייהם.
לאורך השנים, היחידה להתנדבות בניהולה של אילנה פרץ- עייש קטפה זכיות רבות, כגון: מגן שר הרווחה ואות קהילה מתנדבת שנתיים ברציפות. מאז פרוץ מגפת ה"קורונה", ערך הנתינה וההתנדבות קיבלו ביטוי אדיר בתקופה זו, בזכות ארגונים, עמותות ומתנדבים שנרתמו לסייע, לילות כימים בקניית תרופות, חלוקת מזון, דאגה למבודדים וחולי קורונה, תיקונים קלים בבית, היסעים לבתי חולים, סיוע לחולים, סיוע בחיסונים, גיוס תרומות ותקציבים למשפחות מוחלשות שנקלעו למשבר בעקבות הקורונה.
לאורך השנים, היחידה להתנדבות דואגת לתגמל את מתנדביה והשנה הורחב התגמול ע"י שיתוף פעולה עם עמותת "באר המשאלות" – פלטפורמה המאפשרת להחזיר טובה למתנדבים שפועלים בעיר באמצעות כרטיס שיטען ב-3 הטבות מדי חודש למגוון בתי עסק שנמצאים בהסדר עם העמותה ויהיה פעיל למשך שנה, החל מחודש דצמבר 2021.
אלי בקסיס- סגן ראש העיר אמר: "מגדל העמק התברכה באנשים חמים ואכפתיים הנרתמים בהתנדבות במסגרות וארגונים וולונטריים ולעזרה לזולת. אני מברך את כלל מתנדבי העיר על עשייתם החשובה ואת היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים שמנצחת בהצלחה רבה על כל מערך ההתנדבות בעיר".
אילנה פרץ עייש סיכמה: "אני שמחה על שיתופי הפעולה בין האגף לשירותים חברתיים לעמותת "באר המשאלות". באמצעות הפלטפורמה של העמותה, נוכל להוקיר תודה  השנה ל-500 מתנדבים הרשומים ביחידה להתנדבות ובארגונים הוולונטריים בעיר ושפעלו בשלוש השנים האחרונות ברציפות. בהזדמנות הזאת, אני מזמינה את כל מי שמעוניין, להצטרף לחוויית הנתינה".