למה וורדפרס היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר לבניית אתרים?

על היתרונות הפכו את וורדפרס למבוקשת בבניית אתרי אינטרנט. צילום: freepik

בכל יום מוקמים אתרים רבים חדשים – אתרי תדמית לעסקים, בלוגים מקצועיים, אתרי תוכן, חנויות מקוונות ועוד ועוד. חלק גדול מאוד מהאתרים נבנה על גבי הפלטפורמה שמספקת וורדפרס, מערכת ניהול תוכן שהושקה ב-2003 ומאז כמובן התפתחה והשתכללה באופן משמעותי. למה? בגלל כל הסיבות הבאות:

• שימוש חופשי ובעלות מלאה על האתר

וורדפרס מביאה לידי ביטוי את אחת המהפכות הגדולות שחולל האינטרנט: הנגשת אפשרויות רבות לכולם, בחינם. בדיוק כפי שמהפכת הדפוס אפשרה לרוב בני האדם ללמוד קרוא וכתוב, פעולות שעד אז היו שמורות לבני המעמד העליון בלבד, כך האינטרנט מעניק לבעלי עסקים את היכולת לבנות לעצמם נוכחות מחמיאה במרחב הדיגיטלי, מרחב בעל השפעה עצומה בימינו. וורדפרס היא מערכת חינמית ולכן הבעלות על האתר תהיה שלכם, לתמיד.

• ידידותיות למשתמשים

וורדפרס נבנתה כך שכל אחד וכל אחת יוכלו לבנות אתר. חשוב להדגיש: כדי להגיע לאתר מרשים במיוחד נדרשת או למידה של המערכת והתעמקות בה או ניסיון בתחום. עוד כדאי לזכור שבניית אתר מחייבת קבלת החלטות שהן לא רק טכניות אלא גם תוכניות ועיצוביות, ולכן במקרים רבים בניית אתר בוורדפרס תיעשה ע"י מקצוענים כמו למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל. יחד עם זאת, אם תרצו לעשות זאת בעצמכם – תוכלו לבנות אתר בסיסי תוך זמן קצר, וככל שתשקיעו יותר בלימוד האפשרויות שיש בוורדפרס, כך תוכלו להעשיר את האתר.

• אינספור תוספים

בגלל שוורדפרס היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח ועם רישיון חופשי, אנשים בכל רחבי העולם יכולים לתרום לפיתוח שלה – יכולים ותורמים. בפרט פותחו תוספים רבים מאוד עבור המערכת הפופולרית. חלקם מוצעים בחינם ואחרים תמורת תשלום. בין השאר תוכלו למצוא תוספים שמסייעים בבנייה עצמה, תוספים שעוזרים לצמצם את משקל התמונות כדי להאיץ את מהירות טעינת האתר, תוספים שמיועדים לתמוך ב-SEO, תוספים ליצירת טפסים ואינטראקציות עם הגולשים ועוד ועוד.

• שפע תבניות עיצוב

דרך נוספת שבה חוכמת ההמונים מעשירה את וורדפרס ואת האתרים שנבנים באמצעותה היא התבניות הרבות שיש במערכת. בדומה לתוספים, חלק מהתבניות חינמיות ואחרות עולות כסף. כמו כן כדאי לציין שיש תבניות ייעודיות לפי מטרת האתר – לדוגמה תבניות שמתאימות לאתרים של מסעדות (כך שקל ונוח להוסיף למשל תפריט), תבניות לאתרים של רופאי שיניים, עורכות דין, בלוג שמבוסס על תמונות (למשל בלוג טיולים) ועוד ועוד.
ידידותיות למנועי חיפוש
עוד סיבה טובה לבחור בהקמת אתר בוורדפרס היא שגוגל אוהבת את האתרים שנבנו בפלטפורמה זו – ותמיד כדאי להתנהל לפי ההמלצות של גוגל. קידום אתרי וורדפרס נשען גם על תוספים ייעודיים וגם על איכויות שונות של המערכת עצמה. מאחר שגם האתר המרשים ביותר לא יספק מקסימום תועלת ללא נוכחות משמעותית בגוגל, זהו בהחלט יתרון כבד משקל.

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|