ללמוד איך ללמוד

מרגישים ששיטת הלמידה שלכם אינה יעילה מספיק? אספנו עבורכם מספר טיפים שיאפשרו לכם לנצל את זמן הלימוד נכון יותר. הסוד טמון באיתור המאפיינים האישיים שלכם כתלמידים. נסו את הטכניקות הבאות. תמונה: pexels

מצאו את "פס הקול" שלכם ללימוד

יש הלומדים בקלות עם מוזיקה ברקע ואחרים חייבים שקט מוחלט על מנת להתרכז וללמוד. לכל אחד יש סגנונות מוזיקה אהובים יותר ופחות המתאימים ללימודים – חלק יעדיפו מוזיקה קלאסית או נעימות שקטות ואחרים מרוכזים יותר לצלילי מוזיקה לטינית מקפיצה.

מצאו את הזמן הנכון ביום ללמוד

חלקנו ערניים וקשובים יותר בשעות הבוקר ובערב מעט יותר עייפים. סטודנטים אחרים מגלים כי קל להם ללמוד יותר בלילה. מצאו את השעה הטובה ביותר עבורכם במהלך היום ללימודים ופנו את הזמן הזה.

הימנעו מהסחות דעת – סגרו את הנייד או הפייסבוק בזמן הלימוד

הסחות הדעת יכולות להפוך את זמן הלימוד לארוך יותר ופחות אפקטיבי. נסו לסגור את הטלפון או להעבירו למצב שקט והתבוננו בו בתקופות זמן קבועות – לדוגמה כל חצי שעה. כך, תישארו זמינים אבל דעתכם לא תוסח.

התאימו את שיטת הלמידה לתואר ולקורס אותו אתם לומדים

לעתים, לכל סוג של קורס יש שיטת למידה מועדפת. סטודנטים לתואר ראשון במנהל עסקים למשל, ילמדו קורסים בעולם הכלכלה הדורשים תרגול ולצורך כך יצטרכו מחשב ושולחן נוח לתרגילים בעוד בקורסים תיאורטיים יוכלו לשבת עם המאמרים על ספה נוחה.

ארגנו מראש את כל החומר ללימודים

אם אתם מפוזרים מעט, כדאי לארגן מראש את כל החומר לנושאים שאתם עומדים ללמוד למבחן באותו יום. אספו את הספרים והסיכומים ואפילו הדפיסו את המאמרים הרלוונטיים שהמרצה הזכיר במהלך השיעור. כך, ברגע שתתיישבו ללמוד לא תצטרכו להסתובב בבית בחיפוש אחר ספר אבוד או מחברת חסרה.

צאו החוצה ללמוד

אחד המקומות הנעימים ביותר ללמוד בהם הם פארק ירקרק או בית קפה ידידותי לסטודנטים, אם אתם צריכים Wifi. אם הגדרתם מראש את הזמן ללימודים יהיה קל יותר להישאר ממוקדים כאשר אתם נמצאים בחוץ והכלב או בני המשפחה האחרים בבית ואינם דורשים מכם תשומת לב.

לסיכום, אלה מקצת מהטיפים שיכולים לעזור לכם ללמוד יותר ביעילות. נסו לגלות אילו מהם מתאימים לכם ביותר!