לכו על זה: מטפלים בכם מכף רגל ועד ראש מומחים במדרסים ובפתרונות כוללים לכף הרגל והשלד

שילוב של ידע, ניסיון, חשיבה מחוץ לקופסא ומתן שירות יוצא דופן הפכו את "מריו סנטר" בעפולה למרכז טכנולוגי מוביל לאבחון כף הרגל וייצור מדרסים בהתאמה אישית – ובימים אלה מציינת החברה שלושה עשורים של פעילות ענפה. השבוע נפגשנו עם הבעלים מריו ורונית קינן, עם דור ההמשך חמי ורחלי אודם ומנהלת החנות טלי אוחנה לדבר על החשיבות של מקצועיות, אמינות ושירות בתחום המדרסים, יחד עם ההתפתחות הטכנולוגית והמקצועית שעברו ועוברים לאורך השנים, החשיבות של מענה מקצועי ומניעה, ההקפדה על הפרטים הקטנים וגם על  תחושת הסיפוק בעבודה עם כל לקוח ולקוח- כולל אלה שמגיעים מכל קצוות הארץ

לבני הזוג מריו ורונית קינן מעפולה מ"מריו סנטר" בעפולה עשרות שנים של ניסיון: רונית כפדולוגית המוסמכת לטפל בבעיות רפואיות של כף הרגל והקרסול ומריו כאורטוטיסט המתמחה בייצור מדרסים. "אנחנו משלימים אחד את השנייה בעבודה שלנו", הם אומרים בחיוך, "זה מבדל אותנו בצורה מובהקת ממכונים אחרים".
חברת "מריו סנטר" הנה מרכז מוביל ואמין, בעיקר בענף פרוץ שאינו מצוי תחת פיקוח ופתוח לחובבנים – ובו פועלים "שחקנים" שלא ממש מיומנים לעסוק בתחום.
"אין סטנדרטים מקצועיים שמחייבים ומתבקשים בתחום שכזה, אין פיקוח ורגולציה ואין צורך בהסמכה, בגלל זה הציבור משלם, ולצערנו הוא משלם בבריאות שלו", מציין מריו.

• "מריו סנטר" – תחילת הדרך

מריו ורונית החלו את דרכם בחנות קטנה בבניין עטרת בעפולה אי שם בשנות התשעים של המאה הקודמת. במהלך השנים הם התפתחו והרחיבו את מעגל הלקוחות ואת הפתרונות ומגוון השירותים – מה שהוביל בסופו של דבר לפני כעשור  לפתיחת המרכז בו הם פועלים בימים אלה.

מריו קינן
מריו קינן

במריו סנטר מתאימים, מעצבים ומייצרים מדרסים אשר כל תכליתם היא לשפר את איכות החיים והספורט של לקוחותיהם. בעשור האחרון, פנתה החברה לפיתוח סדרת מוצרים לצד צבירת ידע מקצועי רב בתחום הספורט. הידע נרכש בזכות לימוד ומחקר בינלאומי, ואינסוף ניסויים מקומיים עד לקבלת התוצר המושלם.
"תפיסת העולם שלנו טוענת שכשם שכל מבנה כף רגל שונה מאדם לאדם, כך עלינו להביא פתרון ייחודי ומותאם אישית לכל אדם", אומר מריו, "בהתאם לכך אופן העבודה הינו אישי, תומך ומקצועי החל משלב המדידות ועד לשלבי התיקונים הסופיים לאחר קבלת משוב מהלקוח.


"אנחנו צוות של שישה עובדים במכון. לכל אחד ואחד מאיתנו יש תפקיד משמעותי בדרך לתת מענה ללקוח שלא פעם מגיע אלינו עם מכאובים ומצוקות ויוצא מאיתנו מחויך לאחר שקיבל מענה מדויק שמשפר בצורה משמעותית את איכות חייו"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מנקודת ראותנו המדרס הוא הרבה יותר "מרפידה בנעל", המדרס מייעל, משפר ותורם רבות הן לאיכות החיים והן לאיכות הפעילות הספורטיבית של הלקוח. התהליך מתחיל אצלנו במרכז עם אבחון ראשוני וסריקה ממוחשבת  של כף הרגל, התאמת סוג המדרס לפי הצרכים של הלקוח ולקיחת המידות הנה חלק משמעותי בתהליך כדי לקבל את התוצאה המדויקת ביותר".

• אז מה מייחד ומבדל את מריו סנטר?

כמרכז טכנולוגי וייצור מדרסים, רחלי שאחראית על תחום השיווק מסבירה "מעבר לאמינות, מתן השירות, והמקצועיות שהם חשובים לנו מאוד – אנו עושים שימוש בחומרים המתקדמים ביותר, ועוסקים כל העת במחקר ופיתוח משום שאנו חיים בעולם שמתפתח כל הזמן. בהתאם לכך מוצרי המדף (הנעליים) משתנים מיום ליום. עם השנים, גוף האדם אף הוא מוצא את עצמו מתמודד מול אתגרים חדשים, ספורטיביים, בריאותיים ויום יומיים. היום אנשים רבים הולכים, רצים, רוכבים, מטפסים ועושים שימוש במדרסים שלנו. רמת השירות האישי שאנו מעניקים מביאה כל לקוח לרמת שביעות רצון גבוהה ובכך אנו מצליחים לשפר, לקדם ולשקם כל לקוח שמגיע אלינו בכל הגילאים – מילדים עד גיל שלישי".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חמי שאחראי על מעבדת הייצור מוסיף: "ערך מוסף נוסף שלנו בא לידי ביטוי בעובדה שאצלנו הכל נעשה תחת קורת גג אחת. הבדיקה, האבחון הייעוץ והייצור מובילים להתאמה מושלמת של המדרס במעבדה שלנו. כך יש לנו שליטה מלאה על כל תהליך הייצור עד אספקת המדרס ללקוח. אני חושב שידע וניסיון הם האספקטים הכי חשובים בתחום בו אנו פועלים. אנחנו לא שולפים תשובות אלא עובדים על פי ידע מקצועי שרכשנו לאורך עשורים ושמאפשר לנו לתת מענה לכל לקוח פוטנציאלי".

• מניעה מונעת כאב

"כפות הרגליים שלנו הם כמו הצמיגים ברכב", מסביר מריו, "בדיוק כמו טיפול עשרת אלפים שבא למנוע נזקים, בעיות ושחיקה התפקיד שלנו הוא לעשות איזון גלגלים עוד לפני שמתחילה בעיה.
כל שינוי שיתחיל בכף הרגל יוביל לבעיות ועומסים באזורים שונים של השלד. אנו מתייחסים ומתאימים את המדרסים לכל השכבות באוכלוסייה. החל מילדים וכלה בבני נוער, חיילים, מבוגרים, קשישים, ספורטאים, ועובדים שנדרשים לעמוד המון שעות מדי יום על הרגליים".
טלי מנהלת החנות: "במרכז שלנו פועלות מספרת על המחלקות במריו סנטר שנותנות מענה לקהלים והצרכים השונים".


"מנקודת ראותנו המדרס הוא הרבה יותר ״מרפידה בנעל״, המדרס מייעל, משפר ותורם רבות הן לאיכות החיים והן לאיכות הפעילות הספורטיבית"


• כף רגל סוכרתית 

"אנחנו מעבירים הדרכות למטופלים בנוגע לנעליים נכונות המתאימות לכף הרגל הסוכרתית, התאמת גרביים ללא תפרים ומדרסים מיוחדים המשלבים חומרים ייחודיים למניעת פצעים ולשחרור לחץ".

רחלי האחראית על השיווק וההסברה וחצי
בני הזוג אדם: רחלי האחראית על השיווק וההסברה וחמי האחראי על מעבדת הייצור

• דורבן העקב, פציעות ושיקום

"התאמה נכונה של מדרסים המשלבים חומרים ייחודים למניעה וטיפול בדורבן העקב. בנוסף משלבים נעליים בעלות מאפיינים מיוחדים להורדת עומס מאזור העקב ומהמפרקים. לפציעות ושיקום אנחנו מתייחסים בכל מקרה לגופו".

• ספורט

"בניית מדרסים המיועדים לצעידה ריצה ורכיבה על אופניים. לכל לקוח נבנה מדרס לפי סוג הפעילות עם בולמי זעזועים להורדת העומסים מהשלד לייעול ולמניעה".
"לכל המדרסים אנחנו מספקים תקופת אחריות שבה הלקוח מגיע לבדיקה ואיזון ללא תשלום. זה בעצם החלק הכי משמעותי בתהליך שימוש במדרסים, אומר חמי.

נעל עם מדרס
תצוגה עם מגוון נעלים מיוחדות עם מדרסים

• גיל שלישי

"במחלקה זו יש לנו ציוד מגוון – מנעליים במידות רוחב מיוחדות ואביזרי סיליקון לדפורמציות בכף הרגל. ציוד שיקומי וציוד עזר לבית כגון: כיסאות גלגלים, מקלות הליכה, גומיות, הליכונים, רולטורים, ידיות אחיזה וציוד נוסף. אנחנו מספקים הדרכה בנוגע לציוד ובמקרים מיוחדים מספקים בבית הלקוח".

• מדרסים בעידן טכנולוגי במריו סנטר 

"תעשיית המדרסים וההנעלה האורטופדית המקצועית מתפתחת בקצב מתמיד. אנחנו טסים לחו"ל מדי שנה להשתלמויות מקצועיות בתחום המדרסים ונחשפים ומביאים טכנולוגיות ושיטות מתקדמות בתחום", מספרת רחלי, "לאורך השנים פיתחנו קשרים עסקיים עם חברות מובילות בתחום המדרסים באירופה – עם ציוד טכנולוגי שמאפשר רמת מקצועיות ודיוק גבוהה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


טלי מנהלת החנות  מסבירה כי הציוד מעניק להם אינדיקציות מדויקות לפיזור העומסים בגוף ומאפשר להתאים ללקוחות את המענה הנדרש. "אנחנו רואים את הרגל מכמה זוויות", מוסיפה טלי, "כך אנו מתחילים בתהליך. ברור לנו שהמדרס הוא הרבה יותר מרפידה בנעל כמו שרבים נוהגים לומר. ברור לנו שמדרס איכותי, שייוצר בהתאמה מלאה ובקפידה יכול לשפר משמעותית את איכות החיים של הלקוח, הספורטאי או אדם שסובל מכאב כזה או אחר. יש לנו את היכולות גם להתאים מדרסים לנעליים אלגנטיות, נעלי קז'ואל, וגם לעקבים ומוקסין. האופציה הזה קיימת מכיוון שיש ציבור לקוחות רחב שלא תמיד מעוניין לנעול את הנעליים האורטופדיות- נשים וגברים כאחד".

טלי מנהלת החנות עם בני הזוג קינן
טלי אוחנה, מנהלת החנות עם בני הזוג קינן

• לרוץ בלי כאבים ולהגיע להישגים

המקצועיות של צוות המכון והידע הרב שצבר לאורך השנים מוביל ספורטאים רבים, בהם רצים, רוכבי אופניים ועוד להיעזר בשירותים של הצוות במריו סנטר שמקפיד להשתלם ולהתמחות גם בתחום הספורט. במכון גם פיתחו חומרים מיוחדים למדרס שמאפשרים ספיגה ובלימה יעילה יותר של הזעזוע שנגרם בזמן ריצה. "החומרים הללו בולמים, סופגים את הזעזוע ועוזרים בניתוק  כף הרגל בזמן הריצה", מסבירה רחלי, "לאחר השימוש במדרס ניתן ללמוד על התנהלות הספורטאי לפי פיזור העומסים עם ובלי המדרסים בבדיקת הסריקה הממוחשבת.
בתחום רכיבת האופניים היינו החלוצים בישראל בפיתוח  – יחד עם חברה גרמנית – מדרסי רכיבה ייחודיים מסיבי פחם קארבון שמיועדים לרכב בצורה נכונה ויעילה".
כחלק מתהליך ההתפתחות, במריו סנטר מפעילים בשנים האחרונות גם נקודות שירות מקצועיות למדרסים בנקודות שונות ברחבי הארץ.

לסיום, איפה באים לידי ביטוי רגעי הסיפוק בעבודה?
מריו: "אנחנו צוות של שישה עובדים במרכז. לכל אחד ואחד מאיתנו יש תפקיד משמעותי בדרך לתת מענה ללקוח שלא פעם מגיע אלינו עם מכאובים ומצוקות ויוצא מאיתנו מחויך לאחר שקיבל מענה מדויק שמשפר בצורה משמעותית את איכות חייו. אני, רונית, רחלי וכל הצוות מאוד אוהבים את העבודה וחשים תחושת סיפוק מדי יום ביומו.
יש ברשותנו מעין יומן בו לקוחות כותבים לנו פידבקים. הוא הולך איתנו כבר כמה עשורים וכל פעם מרגש מחדש לקרוא שם את מילות ההערכה וההוקרה. זה גם מרגש כל פעם מחדש לסייע לספורטאי שסובל מכאב כלשהו לפני תחרות ולדעת שיש לך חלק קטן בהצלחה שלו. זה מרגיש שאנחנו נותנים אבל גם מקבלים. זה גם הסיפור שלנו- הלכה למעשה".