לירן דניאל: "אני אף פעם לא מרים ידיים"

שרשרת ההפסדים והתוצאות המאכזבות, החששות לעתידם של הכדורגלנים הצעירים של המועדון, והאמונה שלמרות הכל – הקבוצה תצליח לחולל מהפך ולשרוד בליגה ("יש לנו בחדר ההלבשה לב ונשמה"). לירן דניאל, יו"ר אסי גלבוע מדבר בגילוי לב על התקופה הקשה שחווה הקבוצה.
מאת: יובל יוספי
צילום: אבי רביבו

עונה קשה עוברת על מועדון הכדורגל אסי גלבוע. הקבוצה, שעד לפני כמה שנים נאבקה על עלייה לליגה הלאומית, והייתה לאחת מהקבוצות החזקות בליגה א' צפון, חווה עונת שפל ומדורגת במקום האחרון, כשבמאזנה 9 נקודות.
ביום שני האחרון, החניכים של אדהם זועבי רשמו הפסד נוסף, 1-0 למ.ס רובי שפירא. זה המשחק השמיני ברציפות בו אסי גלבוע מסיימת בהפסד, ועל אף משחק ההקרבה והלחימה, והשיפור שהציגו השחקנים נגד רובי שפירא, שנחשבת לפייבוריטית במאבקי העלייה לליגה הלאומית, זה עדיין לא הספיק בכדי לנצח ולאסוף שלוש נקודות יקרות בקרבות התחתית.
בתחילת העונה קברניטי אסי גלבוע ידעו שהם יוצאים למאבק לא פשוט, שבו הם ינסו להשאיר את הקבוצה בליגה. לכולם היה ברור שזוהי משימה קשה עד בלתי אפשרית, בטח כשהקבוצה לא מתוקצבת על ידי המועצה, וכל אנשי המועדון עובדים בהתנדבות מלאה. עם זאת, יו"ר המועדון לירן דניאל, נותר אופטימי למרות התקופה הקשה ורצף ההפסדים, ובטוח שקבוצתו האהובה תצליח לשרוד בליגה.


"קשה לנהל מועדון בלי תקציב, כי ברגע ששחקן מקבל הצעה אחרת אני לא יכול לעמוד בדרכו. ולצערי, קבוצות מנצלות את זה. היו לי שני שחקנים מצוינים, שבניתי עליהם והם הסתגלו לקבוצה במהרה, וכשהגישו להם הצעה כספית הם בחרו לעזוב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"ההפסד לרובי שפירא ביום שני האחרון הוא לא מוצדק. שלטנו ברוב שלבי המשחק והחזקנו יותר בכדור, אבל לצערי זה לא הספיק. הבחורים הציגו משחק הקרבה יוצא דופן, וראיתי קבוצה רעבה שנלחמת על הדשא. אנחנו נמצאים בתקופה לא טובה, ואני חושב שהמשחק הזה יכול להוציא את הקבוצה לדרך חדשה, למרות התוצאה. בסופו של דבר, הם ניצחו ואנחנו נותרנו עם המחמאות."
בתחילת העונה המועצה אזורית גלבוע החליטה שלא לתקצב את המועדון, עד כמה זה משפיע עליכם?
"אני מאוד מאוכזב מההתנהלות של המועצה. אחרי הרבה שנים שבהם המועצה תמכה במועדון, וכמעט בכל עונה הצלחנו להעמיד סגל שחקנים שיתחרה בצמרת, הם החליטו להפסיק את התמיכה בבת אחת, וזאת מכה אנושה עבורנו.
מתחת לקבוצה הבוגרת, יש מועדון שלם עם קבוצות נוער וילדים, שעבור רובם הכדורגל הוא חבל הצלה. המסגרת הספורטיבית עוזרת להם ומחנכת אותם, ובמקום לחפש שטויות ולשוטט ברחובות, הם מגיעים להתאמן ולומדים בכל יום משהו חדש. אני אשמח שיו"ר המועצה הנוכחי, עובד נור, יגיע למשחקים ויתמוך בנו, ויעזור לקבוצה להישאר בליגה."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יש שחקנים שקיבלו הצעה כלכלית והחליטו לעזוב. כיו"ר המועדון, אתה מבין אותם?
"קשה לנהל מועדון בלי תקציב, כי ברגע ששחקן מקבל הצעה אחרת אני לא יכול לעמוד בדרכו. ולצערי, קבוצות מנצלות את זה. היו לי שני שחקנים מצוינים, שבניתי עליהם והם הסתגלו לקבוצה במהרה, וכשהגישו להם הצעה כספית הם בחרו לעזוב. אני שמח לראות את ההתקדמות שלהם, ואני מאחל להם בהצלחה, אבל זה פוגע בנו בצורה משמעותית. עם זאת, אני מאמין שאחרי כל תקופה רעה מגיעה תקופה טובה, ואני מאמין בסגל השחקנים הקיים."

לסיום, אתה מאמין שהקבוצה תצליח להישאר בליגה? 

"יש בי אמונה גדולה, ואני אף פעם לא מרים ידיים. בשנה שעברה היינו בסיטואציה הרבה יותר קשה, והצלחנו לשרוד. אני מאמין במאמן הקבוצה, אדהם זועבי, ובשחקנים שלנו. הם עובדים קשה ובתנאים לא אידיאליים. בחדר ההלבשה של אסי יש לב ונשמה, ואם נמשיך באותה הדרך, אני בהחלט חושב שנצליח לעשות את זה. ביום שישי הקרוב, אנחנו מארחים את בני זלפה לקרב חשוב, ואני קורא לקהל לבוא ולעודד. אנחנו צריכים את התמיכה שלהם", סיכם דניאל.