ליסינג VS רכישת רכב – מי לוקח?

חושבים על רכב חדש? כיום יש יותר מדרך אחת לרכוש אחד, פשוט צריך להבין איך פועל הכסף שלכם בכל אחת מהאפשרויות. קבלו השוואה בין רכישה מסוכנות רכב לליסינג פרטי – מה, איך וכמה, כל הפרטים בכתבה. מאת יובל בנר. תמונה: Shutterstock

בבואכם לרכוש את רכב החלומות שלכם, ככל הנראה זה יהיה רכב המזוהה עם האלפיון העליון, עם מקרר בין המושבים, עיטורי כרום ועץ ותג מחיר של דירה במרכז הארץ, בחלומכם, מן הסתם תופיע גם מזוודה מלאה בשטרות, כי ככה משלמים על מכונית בחלומות. המציאות, מעט שונה. עבור רובנו, בחירת רכב חדש היא שילוב קשה בין הרצוי למצוי, בין כמה יהיו משמעותיים התשלומים, בין הבנק לביננו או אפילו איך ישתלב הרכב עם התוכניות העתידיות להרחבת המשפחה. בשורה התחתונה, לרוב ניאלץ לעשות את הבחירה בין רכישת הרכב ישירות מסוכנות הרכב או דרך ליסינג פרטי. בגדול, לכל שיטה יש את היתרונות שלה, כך שלא בטוח שמה שמתאים לך מתאים לאחרים, ולהפך. אז אם חשבת על רכב חדש, כדאי המשיך ולקרוא.

למה זה חשוב בכלל?

הסיבה לכך שהדיון על האופן בו נכון לרכוש רכב חדש הוא כה פורה, היא כי רכישת רכב היא ההפך המוחלט מהשקעה. רכב חדש מאבד מערכו כ- 12-20 אחוז בשנה, תלוי ביצרן, בהחלפת הידיים ובמצבו. באופן זה, גם רכב שמור לחלוטין בן 3 שנים יעלה קרוב לחצי מערכו כחדש. עקב כך, עלינו לכלכל את צעדינו בהתאם כאשר באים לרכוש רכב כי ברוב המקרים, עוד לפני שרכשת רכב, רכשת כסף על מנת לרכוש אותו, בין אם מהבנק או מכל גוף אחר, מה שמשנה את כל התמונה.

מה זה ליסינג פרטי?

ליסינג פרטי היא שיטה שנחתה כאן היישר מהכלכלה הגדולה של ארצות הברית. בבסיסה של השיטה טמונה ההבנה כי לרוב מסובך לחסוך סכום גדול המאפשר רכישת רכב, אך זה בהחלט דבר שניתן לעשות לאורך זמן, בעזרתה של חברה המתווכת בין הלקוח לבין יצרן הרכב. לכן, רוכשת חברת הליסינג כמויות גדולות של רכבים, בדרך כלל בהנחה משמעותית, אותם היא מציעה לקהל הלקוחות. החברה גם מציעה ללקוחותיה מגוון דרכים לשלם על הרכב, בדרך כלל בצורה של מקדמה, תשלום חודשי לתקופה של 18/36/60 חודשים ובסוף התקופה, התחייבות לרכישת הרכב חזרה במחיר מוסכם מראש או החלפתו ברכב חדש בעסקה חדשה. לדוגמה, נאמר שעל רכב עלותו , 130 אלף שקלים, משולמת מקדמה של 25 אלף ש"ח ותשלום חודשי של 1500 ש"ח, לאחר 36 חודשים יישאר לרוכש 51 אלף ש"ח לשלם עליו (לא כולל ריביות והצמדות וכו'). מחיר הרכב יכול לשמש כמקדמה לעסקה הבאה או שניתן לחלק את הסכום לתשלומים. החיסרון בשיטה זו היא שנותן השירות רשום כיד ראשונה או כמשעבד ושמי שרוצה דגם מסוים או כזה שמאובזר ברמה מסוימת הוא עלול לא להימצא במלאי החברה. מצד שני, ישנה גמישות בתשלומים ובדרך כלל ריבית נמוכה על ההלוואה. בנוסף, אותה הנחה שקיבלה חברת הליסינג מהיבואן, תתגלגל אל הלקוח.

רכישה מסוכנות רכב

רכישה מסוכנות רכב היא שיטת הרכישה המוכרת. היתרון המשמעותי כאן הוא ביכולתכם לרכוש את הדגם המסוים ברמת הגימור והאבזור אותה רציתם. מצד שני, מחיר המחירון של הרכב יהיה גבוה יותר, והלוואה בנקאית לרוב לרוב נעשית בריבית גבוהה מאשר חברות הליסינג, מה גם שהרכב יהיה משועבד לבנק במקרה שכזה. עם זאת, במקרה בו יהיה ביכולתכם לשלם את העסקה בתשלום אחד, כנראה שתהיה זו הדרך הזולה יותר לרכוש את הרכב.

סיכום ותוצאות

כאמור, אין תשובה מוחלטת לגבי איך הכי כדאי לרכוש רכב חדש וישנה תלות גבוהה בסוג העסקה אותה הצלחתם להשיג. ברוב המקרים, אם לא רצית דגם ספציפי או שמצאת את הרכב אותו רצית בעסקת ליסינג, יהיה כנראה קל יותר ובדרך כלל גם זול יותר לקנות אותו בעסקת ליסינג פרטי, שזה באופן עובדתי גם מה שיותר ויותר רוכשים עושים. מצד שני, ממש לא כדאי ללכת עם העדר באופן אוטומטי, אלא להבין שכל עסקה לגופה. קריטי להבין כמה יעלה הרכב בסופה של העסקה, בדיוק למשך כמה זמן ומה מצטרף, אם בכלל לעסקה, שכן הטבות כגון ביטוח או טיפולים תקופתיים הינן הטבות לגיטימיות ברכישת רכב וערכן ככסף מזומן לכל דבר.

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|