לילה לא שקט: 151 עצורים בחשד להפרות סדר באזור

הבערות צמיגים, יידוי אבנים וחסימת צירים: האירועים האלימים והפרות הסדר נמשכו גם הלילה בין היתר באזור העמקים, נצרת, הכפר בית זרזיר וחג'אג'רה. צילום: דוברות המשטרה

במהלך הלילה משטרת ישראל עצרה במחוז צפון 151 חשודים בהפרות סדר, מרביתם צעירים. בהפרות שאירעו בעשרות מוקדים, הובערו צמיגים וחפצים אחרים, הושלכו אבנים ונחסמו צירים.
שוטרי המחוז הצפוני פיזרו את המתפרעים והשיבו את הסדר. כאמור 151 חשודים נעצרו ומתוכם 66 חשודים יובאו היום לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.
מדוברות המשטרה נמסר כי חלק מהאירועים האלימים היו באזור נצרת, הכפר בית זרזיר וחג'אג'רה.
בימים האחרונים מורגשת עלייה רבה במספר האירועים האלימים ב- בעיקר באזורים בו גרים בסמיכות ערבים ויהודים.
זה בא לידי ביטוי בהבערת צמיגים, עימותים מול השוטרים, יידוי אבנים, חסימת כבישים והפרות סדר נוספות.
הנוסעים בכביש 65 מכיוון ואדי ערה לעפולה חשים זאת היטב ורבים מהם מוותרים על נסיעות בציר המדובר וחלקם דיווחו על גילוי אלימות קשים ושנאה יוקדת מצד אותם מתפרעים. באחד האירועים הקשים דיווח שלשום חסיד חב"ד מנוף הגליל על ניסיון של לינץ' מצד המון זועם באזור כפר כנא. גם באזור כפר תבור נרשמו התפרעויות חסרות תקדים שהובילו אתמול את ראש המועצה עודד הלפרין לכתוב בקיר הפייסבוק שלו דברים נוקבים בזו הלשון: ״אירועי הימים האחרונים העלו לשיא את המתח בין יהודים וערבים ברחבי המדינה וגם כאן אצלנו במרחב גליל-תבור. ההפרעות בצומת גזית על ידי תושבי הכפרים הסמוכים הינם חציית קו אדום שאין לעבור עליו בשתיקה. אני קורא למשטרת ישראל לנקוט ביד קשה, לבצע מעצרים ולהחזיר את המשילות והריבונות שנראה שאבדה. לא ייתכן שאזרחי ישראל יחסמו כבישים, יציתו צמיגים, יפגעו בסדר הציבורי והדבר יעבור על סדר היום, במידה ומשטרת ישראל לא תנקוט ביד קשה כלפי העבריינים והמתפרעים לא ירחק היום ונגיע גם לאלימות מצד הקיצוניים והעשבים השוטים שבקרב שכנינו".
אמש גם נעצר קטין בן 15 תושב אחד הכפרים הסובבים את העיר עפולה בחשד לפגיעה בכבוד הדגל -עבירה שעונשה עד 3 שנות מאסר. הקטין נצפה מוריד את דגל ישראל מבניין המועצה באופן המבזה אותו כשהוא מעודד על ידי הצעירים שהיו עימו.
ברשתות החברתיות עלו אתמול גם דיווחים על שריפות והבערת צמיגים באזור חלק מכפרי הגלבוע- כחלק מגל האירועים הארצי, מה שהוביל למחאה מצד תושבי האזור.
מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל שבה וקוראת להורים, לגורמי החינוך, לראשי רשויות, למנהיגים, למנהיגי הדת לרסן את הצעירים ולפעול למניעת התנהגות בריונית ואלימה. אירועים אלימים אלו עלולים להביא לפגיעות בנפש ועשויים לפגוע במרקם היחסים הקיים בין האזרחים למשך זמן רב. משטרת ישראל תפעל בנחישות ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למצות את הדין עם מפרי הסדר".