ליאור ליובין: "זה היה ניצחון של רוח ואופי"               

גלבוע גליל רשמה השבוע ניצחון יוקרתי ודרמטי על הפועל ירושלים. מאמן הקבוצה, ליאור ליובין, מדבר על רצף ההפסדים, הרכש החדש והשאיפות להמשך העונה.
מאת: יובל יוספי
צילום: מדיה ודיגיטל גלבוע/גליל

ספק אם בגלבוע גליל האמינו שדווקא המשחק מול הפועל ירושלים של עודד קטש, שהתארחה בגן-נר ביום ראשון, לאחר תשעה ניצחונות רצופים ופתיחת עונה נהדרת, יהיה זה שיוציא את המועדון לדרך חדשה. גם המאזן הלא מרשים בלשון המעטה של הקבוצה, שעומד על תשעה הפסדים מ11 המשחקים האחרונים, לא הוסיף תחושת ביטחון לחניכיו של המאמן ליאור ליובין.
אך למרות נתוני הפתיחה הקבוצה הוכיחה פעם אחר פעם, שבאולם הביתי עם הקהל הנהדר(1700 ביום ראשון) שלא מפסיד לעודד, קשה מאוד להכניע אותה.
במשחק הקודם מול אלופת המדינה מכבי תל אביב, גלבוע הייתה קרובה לניצחון אך נקלעה לשתי הארכות שבסופן הפסידה. הפעם זה נגמר עם חיוך גדול של המקומיים וזריקת אנרגיה אמיתית להמשך.
הרעב הבלתי נגמר של אדגר סוסה, אקס הפועל ירושלים, שקלע 38 נק׳ הספיק לגלבוע, שרשמה ניצחון יוקרתי ששחרר ללא ספק המון לחץ במועדון.
גאה במיוחד בשחקנים היה המאמן ליאור ליובין שדיבר השבוע על על התקופה הקשה, האמונה בשחקנים הצעירים, הרכש החדש והשאיפות להמשך העונה. ״התחושות מדהימות", אמר ליובין זמן קצר לאחר המשחק, "כיף לנצח קבוצה גדולה כמו הפועל ירושלים, בטח עם איך שהתפתח המשחק. הגענו בסגל חסר, בלי טילמן וחנוכי, ובמהלך המשחק נפצעו לנו עוד שני שחקנים. אני גאה במי ששיחק ונתן את הלב שלו על הפרקט, זה ניצחון של רוח. השחקנים משחקים עם לב גדול וגישה נכונה, והראנו אופי בכך שחזרנו מפיגור של 20 נק׳ כדי לנצח את המשחק."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך התמודדת עם רצף ההפסדים?
"אני מאמין בשחקנים שלי, וחושב שיש להם פוטנציאל אדיר. גם אחרי ההפסד למכבי תל אביב, אלופת המדינה, הייתי גאה בהם. לפעמים יש נסיבות שלא תלויות בנו, אבל כמו שלא הסתנוורתי מפתיחת העונה הטובה שלנו, אז גם לא צריך לאבד את הראש בהפסדים. בגלבוע יש קבוצה צעירה ורעבה, ונמשיך לעבוד קשה כדי לממש את הכישרון של השחקנים."

מה לגבי החיזוק החדש, מייקל יאנג?
מייקל הוא שחקן איכותי שיוסיף ערך מוסף לקבוצה. הוא הרשים בליגה הצרפתית, ואני שמח שהוא מצטרף אלינו. השוק עובד אחרת באמצע העונה, וכשאתה מצרף שחקן חדש לקבוצה צריך לוודא שהוא אכן עונה על כל הקריטריונים. יאנג שחקן כזה, ואני בטוח שהוא יתרום לנו המון.״

אחרי הניצחון המרשים, מה השאיפות להמשך העונה?
"המטרות לא השתנו. אנחנו שואפים להגיע לפלייאוף, ולהמשיך לעבוד קשה. חשוב לנו להישאר צנועים ולדבוק בדרך שלנו, ואני מאמין שהניצחון הזה ייתן לנו דחיפה להמשך העונה".

בשבת(18/1), בשעה 18:00 בערב, נס ציונה תגיע לגן נר, ויהיה מעניין לראות האם ליובין וחניכיו ימשיכו את המומנטום.