"לחלוט את הרגע"

מה הקשר בין הרופא היווני דניוס דיוסקורידס שחי ביוון העתיקה לבין חברה צעירה מיזרעאל שעברה לאחרונה מיצור תבלינים ליצור חליטות תה בעלות סגולות רפואיות ייחודיות. והתשובה עלים עם גבעול

הסתיו כבר במחוזותינו ולאחריו יגיע כצפוי החורף שיביא עמו את הקור ואת ההצטננויות ואת התאווה לתה חם שיחמם את גופנו אם לא פיזית לפחות באופן פסיכולוגי ויעזור לנו להחלים מהווירוסים יותר מהר.

כיום, הישראלי המצוי מכיר בערך הבריאותי במוצרי הצריכה שהפך למוטיב מרכזי בשנים האחרונות והוא מעדיף לרכוש מוצרים עם ערכים בריאותיים. גם בקרב חליטות התה –  מהמוצרים היותר בריאים שאנו צורכים.
את השינוי זה בקרב הצרכן הבינו לאחרונה  בחברה צעירה יחסית, "יזרעאל זעתר"  מעמק יזרעאל שהחלה לייצר בחודשים האחרונים חליטת תה טבעית, היחידה בארץ שמורכבת מעלים שלמים.

בשל הקושי בעולם המודרני לטפח גידולי צמחים רבים התפתחה שיטת הייבוש צמחי מרפא תוך כדי שמירה על הערכים התזונתיים אלא, כך מתברר, בתהליך יצירת שקיק חליטת התה מאבדים לא מעט ערכים בריאותיים חשובים מאוד המצויים בגבעול העלה
מסתבר כי ישנה חשיבות בעלים השלמים והגבעול בחליטה מאחר וקיימים בהם שמנים אתריים שנשמרים רק בעלים שלמים ומתפרקים ומתמוססים כאשר מפוררים את העלים.

 


ולכן הערך הרפואי של חליטות התה הרגילות אינו כמו בעלים שלמים, ברגע שעלה שלם בא במגע עם מים רותחים, השמן מתמוסס לתוך המשקה ומסגולותיו הרפואיות. בין שלל הסגולות הרפואיות ניתן למשל למצוא את שמן הציטראל, הנמצא בנענע, לואיזה, מנטה ובזוטה לבנה, ומלבד הטעם הלימוני, הוכח מחקרית כי הוא מונע מחד ומסייע מאידך להילחם בתאים סרטניים, מסייע לפעילות מערכת העיכול וכו'.


 

חברה צעירה מהצפון שעד לפני מספר חודשים עיקר עיסוקה היה ייצור תבלינים  הצליחה לייצר חליטת צמחים טבעית, ישראלית, היחידה שמיוצרת מעלים שלמים שברובם גדלים בעמק יזרעאל. היזמים הינם יורם דרורי ושימי לוי- תושבי עמק יזרעאל.

החברה החלה לייצר חליטות עם עלים שלמים על פי שיטה בשיטה יוונית עתיקה שזכתה לתיעוד נרחב בספרו בעל חמשת הכרכים של הרופא היווני דניוס דיוסקורידס, שכותב על תורת ייבוש הצמחים תוך שמירה על ערכים בריאותיים ובדגש על חשיבות הכללת הגבעול בתהליך.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

שימי לוי, מבעלי "יזרעאל זעתר" סיפר על השינוי שהמוצר מחדיר לשוק הישראלי ואמר: "הבסיס ההיסטורי של השימוש בצמחי מרפא מובא בספריו של פדניוס דיוסקורידס , שם מובא ההסבר מדויק כיצד לשמור על הערכים הבריאותיים בתהליך הייבוש. בבסיס השיטה מודגש נושא השארת עלים שלמים בתהליך שכן השמנים והנוזלים הנמצאים בגבעול העלה מכילים בתוכם את רוב סגולות הצמח".
לדבריו, השיטה הוכחה לא פעם במחקרים שנעשו על סגולות הצמחים. "חליטה מעלי שלמים יוצרת מענה עבור אלו המעדיפים להכין את החליטות בכוחות עצמם מתוך חשש לאיבוד סגולות רפואיות בתהליך יצור השקיק, היום ניתן לקבל את החליטה מוכנה עם כל הערכים הבריאותיים".

חליטת 'לואיזינע' (לואיזה ונענע),
אחד משלושת המוצרים שמיוצרים כרגע חליטת 'לואיזינע' (לואיזה ונענע),

כרגע אמר שימי לוי, החברה מייצרת שלושה סוגים של חליטות:  'לואיזינע' (לואיזה ונענע), 'תה ירוק' (תה ירוק -קמליה סיננסיס, מנטה, נענע, עלי ורדים ולואיזה) ו'יזרעאל' (לואיזה, נענע, לימונית, מליסה רפואית וזוטא לבנה).

את המוצר ניתן לרכוש דרך עמוד הפייסבוק של החברה "לחלוט את הרגע", רשתות השיווק השונות וכן באתר האינטרנט של יזרעאל זעתר. וכן באתר האינטרנט של יזרעאל זעתר.