להצדיע להם

רס"ן במיל' עידן אבידור תושב קיבוץ ניר דוד וסרן במיל' מאיה דביר, תושבת קיבוץ בית אלפא- בין מצטייני מערך המילואים

לאחרונה התקיים טקס מצטייני מערך המילואים, בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, כשבין המצטיינים גם שני נציגים לאזור. הראשון, רס"ן במיל' עידן אבידור תושב קיבוץ ניר דוד שבעמק המעיינות והשנייה סרן במיל' מאיה דביר, תושבת קיבוץ בית אלפא שבגלבוע.
רס"ן במיל' אבידור, סמג"ד 6646, נשוי לעטר ואב ליובל. הוא התגייס לפני 14 שנים ליחידה מובחרת, התקדם בסולם התפקידים עד תפקיד מפקד פלוגה והשתחרר מהצבא בדרגת סרן. בשירות המילואים הוא החליט לצאת מהיחידה והשתבץ בחטיבה 646, שם התקדם במספר תפקידים וכיום הוא משרת כסמג"ד בחטיבה.
רס"ן במיל' אבידור יוצא לימי מילואים רבים בשנה הכוללים בעיקר אימונים ותרגילים שנועדו לשמור על כשירות הכוחות הלוחמים.
"מי שנושאת בנטל העיקרי של ימי המילואים זו אשתי הגיבורה עטר שנשארת בבית עם יובל", מספר עידן ומוסיף בצניעות: "אני לא חושב שקיבלתי את התואר כי עשיתי משהו יוצא דופן, אני פשוט עושה את העבודה כמו שצריך, אני מרגיש שזה חלק מחובתי למדינת ישראל".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

סרן במיל' מאיה דביר, קמש"ג בגדוד 7029, נשואה ואמא לילדה בת מספר שבועות, מתגוררת כאמור בקיבוץ בית אלפא. היא החלה את שירותה הצבאי כשלישה בבסיס ההכשרות של חיל התותחנים, יצאה לקצונה וחזרה לאותו הבסיס כקצינת שלישות.
במילואים משרתת מאיה כקמש"ג בגדוד 7029 בחטיבת השריון במילואים 179. תפקידה הוא לענות על הצרכים של החטיבה מבחינת כוח אדם גם בזמנים מבצעיים וגם בשגרה.

סרן במיל' מאיה דביר עם בעלה ובתה
סרן במיל' מאיה דביר עם בעלה ובתה

מאיה מתעסקת בהרבה פרויקטים לפיתוח כוח אדם בחטיבה ושימור הקשר הרציף עם אנשי המילואים, היא מובילה פרויקטים כגון ימי כיף למשפחות ובני הזוג של חיילי המילואים.
מאיה מספרת שהיא מרגישה שהגדוד הופך למשפחה: "בעקבות עבודה קשה של משאבי האנוש בגדוד אנחנו כמו משפחה, אני מאמינה כי הקשר האישי של החיילים תורם גם ליכולות המבצעיות של הגדוד".