"להמשכיות יש ערך מוסף וזו הסיבה העיקרית להצלחה" 

מאמן הפועל עפולה מהליגה הלאומית בכדורסל, ניר קפלן, מדבר על פתיחת העונה הטובה, הציפיות מהקבוצה והחלום להחזיר את המועדון לליגת העל.
מאת: יובל יוספי
צילום: אבי רביבו

קבוצת הכדורסל של עפולה, שבימים אלו מתבססת במקום הראשון בליגה הלאומית בכדורסל, היא הגאווה של העיר – שלא כמו אחותה מהכדורגל, שמדשדשת בתחתית הליגה הלאומית, ומסבה לא מעט צרות לראש העיר, אבי אלקבץ.
וזה לא שההצלחה של ניר קפלן, מאמן הקבוצה, וחניכיו מפתיעה. עוד בסיום העונה שעברה, הנהלת המועדון בראשותו של יוסי מלכה, איש כדורסל וותיק, קיבלה החלטה להמשיך עם המאמן ועם רוב הסגל הקיים, לעונה שנייה. כל זאת על מנת להמשיך את ההתקדמות של המועדון, ולשמור על ההמשכיות בקבוצה, כדי שבסיום העונה תעלה ליגה.

הפועל עפולה- קבוצה שמחה ורעבה. צילום צחי רייזל
הפועל עפולה- קבוצה שמחה ורעבה. צילום צחי רייזל


עד כה זה נראה שההחלטה בהחלט משתלמת לקברניטי עפולה. בכדורסל הישראלי יש לא מעט תחלופה בסגלי הקבוצות השונות, בין אם זה מאמנים או שחקנים, שבאים והולכים. אך בעפולה החליטו ללכת על קו שונה, לגבות את המאמן והסגל הנוכחי, ונראה שהחיבור בין הצוות המקצועי לשחקנים עובד נהדר, ושעפולה עושה את דרכה חזרה לליגה של הגדולות.

• "מבחינה חברתית אנחנו במקום טוב"

על התזמורת מנצח המאמן ניר קפלן, שנמצא לא מעט שנים בכדורסל הישראלי, ומוביל את המועדון בצמרת. וזה לא שהקבוצה היא בעלת התקציב הגבוה בליגה, וזה לא שיש לה את סגל השחקנים הטוב ביותר. אך לפעמים, אם מתרכזים בלהתוות דרך ברורה, ויוצרים חדר הלבשה בריא, זה יכול להתעלות על כל הסטטיסטיקות האפשריות.
"קיים חיבור נהדר בקבוצה", אומר קפלן, "יש הבנה הדדית בין הצוות המקצועי לשחקנים, וגם מבחינה חברתית אנחנו במקום טוב. השחקנים הזרים והשחקנים הישראליים התחברו במהרה, ואני שמח על כך."


"החכמה היא לבוא במומנטום הכי טוב לפלייאוף, ובשיא המוכנות. בעונה שעברה הגענו עם פציעות, ואני מקווה שכולם יהיו בריאים וכשירים לקראת הפלייאוף, שיכריע את העונה כולה."


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


מה שמאפיין את תרבות הספורט בארץ זה התחלופה המהירה שיש במועדונים, מחליפים את המאמן ואת רוב הסגל בסיום העונה, וחושבים שאולי זה יביא לקבוצה הצלחה. אך זה לא עובד ככה. להמשכיות יש ערך מוסף, והעובדה שאני ורוב שחקני הסגל המשכנו לעונה שנייה ביחד, בהחלט עוזרת לנו על הפרקט. זה חוסך את קשיי ההתאקלמות, וגם השחקנים החדשים שהגיעו, התאקלמו במהרה במועדון. אומנם הקבוצה סובלת מלא מעט פציעות מתחילת העונה, אבל אנחנו ממשיכים לעבוד קשה ולא נותנים לזה להפריע לנו". 

האם הציפיות שיש סביב הקבוצה מלחיצות אותכם? 

"אנחנו אלה שיוצרים את הציפיות. בתחילת העונה הצבנו לעצמנו מטרות, כשהמרכזית בהן היא עליית ליגה. אנחנו לא מהססים ולא עומדים מאחורי אמירות פופוליסטיות. אנחנו גם בהחלט שואפים לעלות ליגה, ולהחזיר את הפועל עפולה לליגת העל, והמטרה עומדת לנגד עינינו בכל שבוע. אגב, צריך להגיד מילה טובה לקהל הנהדר שלנו. יש גרעין אוהדים שמגיע לעודד אותנו בכל מקום, ואני אשמח אם יגיעו יותר. התמיכה שלהם מחזקת אותנו ונותנת לנו כוחות על הפרקט. עד עכשיו, אני בטוח שהצלחנו להחזיר להם מבחינת התוצאות, ואני מקווה שזה יימשך כך."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מה לגבי חיזוק אפשרי, שיעזור לקבוצה לעלות ליגה?

"אנחנו בהחלט בוחנים את השוק, ויש לנו מספר אופציות לחיזוק אפשרי. יש לנו חוסר בעמדת הרכז, ואנחנו צריכים לחזק את הקבוצה. הוספת שחקן זר זה לא רלוונטי. אם יהיה שחקן חיזוק ישראלי שיתאים לקבוצה, נעשה את מירב המאמצים כדי לצרף אותו".

איך אתה רואה את המשך העונה? 

"החוכמה היא לבוא במומנטום הכי טוב לפלייאוף, ובשיא המוכנות. בעונה שעברה הגענו עם פציעות, ואני מקווה שכולם יהיו בריאים וכשירים לקראת הפלייאוף, שיכריע את העונה כולה. אני יכול להבטיח שהקבוצה תגיע מוכנה ורעבה, ונעשה את מירב המאמצים כדי לעלות ליגה ולהסב גאווה לראש העיר ולאוהדים שלנו", סיכם קפלן.