ל"ג בעומר בעידן הקורונה: אלפי ילדים צפויים להשתתף ביום שלישי בתהלוכת המרפסות בעפולה

במרכז חב"ד בעפולה נערכים במשנה מרץ לחגיגות מיוחדות ותהלוכת ל"ג בעומר לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי – שהותאמו לעת הנוכחית – עם "משאית שמחה", שמיעה על מהותו של היום המיוחד, האזנה למסר האחד המשתקף בל"ג בעומר ופרסי עידוד. "השנה החלטנו כי לא תתקיים תהלוכה מרכזית אחת, אלא 6000 תהלוכות, כן, לא טעינו! כל ילד יערוך תהלוכה בביתו, במרפסת או בחצר", אומרים בבית חב"ד בעיר. צילום: ארכיון

כבישים חסומים על ידי המונים הצועדים כשבידיהם שלטים ומגרונותיהם בוקעות סיסמאות, להשלמת התפאורה ניידות בשטח ושוטרים המשליטים סדר בתנועה סביב. נדמה שעוד לא נמצא הנהג שישמח להגיע לאזור… אך מסתבר שיש אירועים היוצאים מן הכלל.
תהלוכות ל"ג בעומר לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי, הינן הפגנות במובן החיובי. תהלוכות אלו אותן יזם הרבי מליובאוויטש, החלו לפני כ-67 שנים בחצר חב"ד שבניו יורק ונועדו להפגין ולהעצים בקרב הילדים ובני הנוער היהודיים את תחושת השייכות לעם ישראל וערכי היהדות. במצעד שנערך על השדרה המרכזית שמול בית מדרשו של הרבי, השתתפו אלפי יהודים מכל רחבי ניו יורק. בשנת 1967 ערב מלחמת ששת הימים בעיצומה של התהלוכה נשא הרבי שיחה שהתבררה כנבואה בה הבטיח שהמלחמה תסתיים בניצחון עם ישראל.


בני ובנות העיר נקראים ליצור בעצמם כרזה עם פתגמי אהבת ואחדות ישראל, להצטלם עם הכרזה ולשלוח את התמונה למוקד ל"ג בעומר של חב"ד עפולה במספר הוואטס-אפ 043010888, לייק ותיוג לעמוד הפייסבוק של "בית חב"ד עפולה" וכך לזכות בחומש המאויר והמרהיב המשולב בסיפורי התורה המותאמים לילדים


בשנת תש"מ – 1980 קרא הרבי לערוך תהלוכות בכל מקום, ומיני אז מתקיימות אלפי תהלוכות ברחבי העולם ובהן צועדים בגאון ילדים וילדות תחת הסיסמה "יחד כל ילדי ישראל".

• עפולה מתכוננת לתהלוכה הגדולה

לפי אומדנים והערכות המתרכזות במטה המרכזי של ארגון 'צעירי חב"ד', ברחבי הארץ בלבד משתתפים למעלה מרבע מיליון ילדים בתהלוכות נושאות המסר האחיד – הנערכות במאות נקודות מהצפון ועד הדרום.
אחת הערים שנענו מיד ליוזמת התהלוכה היא עפולה שבניה ובנותיה כבר 40 שנה משתתפים וצועדים בתהלוכת ל"ג בעומר שנערכת ברחובותיה הראשיים של העיר על ידי 'מרכז חב"ד עפולה' בראשותם של שלוחי הרבי מליובאוויטש לעפולה – האחים הרב חיים שלום והרב שלמה יהודה סגל. בנוסף לתהלוכה המרכזית מתקיימות כל שנה תהלוכות שכונתיות על ידי סניפי חב"ד שבשכונות שגם בהן נמנית השתתפות ניכרת של תושבי העיר והשכונות.

חוויה מעצימה וערכית בל"ג בעומר
חוויה מעצימה וערכית בל"ג בעומר

במהלך התהלוכה והכינוס שנערך אחריה, מכריזים המשתתפים פסוקי תורה שנבחרו על ידי הרבי, שומעים על מהותו של היום המיוחד ודמותו של רבי שמעון בר יוחאי ומאזינים למסר האחדות המשתקף ביום המיוחד.
משתתפי התהלוכה זוכים לפרסי עידוד וכן לספר קודש המוענק לכל המשתתפים. בשנים האחרונות חולק מידי שנה לכל הילדים חומש מאויר מחמשת חומשי תורה כשהשנה נחתמת הסדרה עם ספר 'דברים' החמישי בסדרה שיחולק למשתתפים בתהלוכה בשנה זו. 

• פתרון לימי הקורונה

תקופת הקורונה שהכתה בכל רחבי העולם העמידה גם את בית חב"ד עפולה באתגר לקראת החגיגה המסורתיות של תהלוכת ל"ג בעומר.
הפתרון שהגו בבית חב"ד מכה גלים בעיר. לדבריהם, השנה הם החליטו כי לא תתקיים תהלוכה מרכזית אחת, אלא 6000 תהלוכות, "כן, לא טעינו! כל ילד יערוך תהלוכה בביתו, במרפסת או בחצר – 'תהלוכת מרפסות'", אומרים בשמחה בבית חב"ד.

התערוכה תיערך בל"ג בעומר (12-5-2020), – יום שלישי, חי באייר התש"פ.

בני ובנות העיר נקראים ליצור בעצמם כרזה עם פתגמי אהבת ואחדות ישראל, להצטלם עם הכרזה ולשלוח את התמונה למוקד ל"ג בעומר של חב"ד עפולה במספר הוואטס-אפ 043010888, לייק ותיוג לעמוד הפייסבוק של "בית חב"ד עפולה" וכך לזכות בחומש המאויר והמרהיב המשולב בסיפורי התורה המותאמים לילדים.

פעילות להורים ולילדים בל"ג בעומר – בהיכל התרבות בעפולה
פעילות להורים ולילדים בל"ג בעומר – בהיכל התרבות בעפולה

בנוסף יכנסו משתתפי 'תהלוכת המרפסות' להגרלת ענק ובה ספרי קודש, 3 זוגות אופניים, רחפן, קריוקי נייד ופרסים נוספים.
בל"ג בעומר יפעיל בית חב"ד עפולה 'משאית שמחה' שתיסע ברחבי העיר כשעליה מוצגי יהדות מרהיבים לשמחת תושבי העיר וכהצדעה לכוחות הרפואה והחירום המקדישים את מרצם למען תושבי העיר.
'משאית התהלוכה והשמחה' תצא ממספר מוקדים: במרכז העיר יפעילו את התהלוכה שלוחי הרבי מליובאוויטש לעפולה האחים סגל עם הרב יוסף הרשקופ מבית חב"ד בשכונה המערבית. בגבעת המורה הרב לוי קרץ. ברובע יזרעאל יוביל את האירוע הרב יוסף יצחק סגל. בעפולה עילית הרב מנחם מענדל לסקר ובשכונת c1 הרב יהודה אנקווה כשאליהם יצטרפו עשרות פעילים מקהילת חב"ד ותושבי העיר.

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|