לבריאותך – בהצדעה

בשני העשורים האחרונים מלווה סא"ל במיל' צביקה לוי מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל כ-18.000 חיילים מכל רחבי הגלובוס, כ"אבא של החיילים הבודדים בישראל". בימים אלה הוא מנהל מאבק אישי כשהוא נלחם במחלת ניוון שרירים. בין המבקרים את מיטתו בשבוע האחרון: שר הביטחון בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי אייזנקוט שהעלה אותו לדרגת אל"מ כצעד המבטא את הערכת צה"ל לפועלו המרגש ורב החשיבות

בתנועה הקיבוצית עוקבים בדאגה אחר הידרדרות מצבו הבריאותי של צביקה לוי מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, "האבא של החיילים הבודדים בישראל", שסובל מניוון שרירים. בתנועה ובכל רחבי העמק וישראל מביעים תקווה להחלמתו המלאה והתאוששותו המהירה.
לפני כשנה לערך החל לוי, הצנחן הותיק במיל', לסבול ממיחושים בגבו, ולאחר שעבר סדרת מקיפה של בדיקות התקבלה האבחנה הקשה כי הוא סובל ממחלת ניוון שרירים. לפני קצת יותר משבוע חלה החמרה במצבו הרפואי, והוא הובהל למרכז הרפואי כרמל בחיפה, שם אושפז במחלקה לטיפול נמרץ.

• רוצה להמשיך לטפל בחיילים בודדים

"צביקה מונשם ונמצא בהכרה", סיפרה רעייתו נעמי בראיון שפורסם ב"ידיעות אחרונות". "הוא נאבק, אנחנו לא מאבדים תקווה. אנחנו חזקים ומקווים שיחזור הביתה. צביקה כל הזמן אמר 'כל זמן שאני חי אני רוצה להמשיך לטפל בחיילים הבודדים".
בין המבקרים שהגיעו לחזק את לוי, בן 68, היה גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, חברו מימי השירות הצבאי. "זו הייתה פגישה מאוד מרגשת", סיפרה נעמי. "השר הגיע לבד ונכנס עם המאבטח למחלקה. צביקה מיד חייך כשראה אותו. ראיתי את האושר על הפנים שלו".
בים חמישי שעבר נרשם רגע מרגש נוסף כאשר הרמטכ"ל גדי איזנקוט, הגיע לבקר ולעלות בדרגה את צביקה לוי (לדרגת אל"מ), כצעד המבטא את הערכת צה"ל לפועלו המרגש ורב החשיבות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• רבים  מהחיילים ביקשו לבוא ולחזקו

פרויקט אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים משותף לתנועה הקיבוצית ולאכ"א והוא נקרא "בית חם לחייל הבודד". הפרויקט מנוהל ע"י לוי, חבר קיבוץ יפעת, איש אדמה וערכים, שנותן את כל הלב והנשמה למען החיילים שעומדים בפני מכשולים רבים לפני ובמהלך השירות הצבאי. ב- 20 השנים האחרונות ליווה שמכונה "האבא של החיילים הבודדים", כ-18 אלף חיילים שהגיעו ארצה במטרה לעלות על מדי הזית של צה"ל מכל רחבי העולם. לכל אחת ואחד מהם הוא דאג אישית, אם זה ללינה בקיבוצים, למשפחות מאמצות, לציוד, אוזן קשבת וכל הנדרש ממנו. עם רבים מהחיילים הוא נותר בקשר גם לאחר שסיימו את שירותם הפעיל בצה"ל.

רבים מאותם חיילים וחיילות ביקשו להגיע ולחזק את לוי במיטת חוליו. בהוראת הצוות הרפואי מוגבלים מאוד הביקורים אצל צביקה ומוקיריו הרבים הודיעו לבני משפחה שהם נושאים תפילות לבריאותו.
על מנת לא לפגוע בטיפול בחיילים הבודדים, מונתה באופן זמני נוקי גולדפישר, ממחלקת הביטחון, לרכז את הטיפול בכל הנושאים הקשורים לחיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, ומול כל גורמי הצבא והקיבוצים.