לא שותקים: מאות צפויים להפגין היום בכביש 66

במגידו תחושת התושבים שכלו כל הקיצין, בעקבות סדרת התאונות שארעה לאחרונה בכביש הדמים 66, תתקיים הפגנה גדולה היום בסמוך למושב מדרך עוז

מאות מתושבי המועצה האזורית מגידו ותושבי האזור, צפויים להפגין היום בין השעות שתיים וחצי בצהריים לארבע, כנגד מצבו של כביש 66. מערכת עמקניוז סיקרה בחודשים האחרונים סדרה של תאונות בציר שזכה לא מכבר לכינוי כביש הדמים.
בהודעה של מטה המאבק נכתב: ״ההפגנה תתקיים בצומת הכניסה למושב מדרך עוז, אחת מנקודות הדמים בה נהרגו ונפצעו מאות בעשור האחרון. במהלך ההפגנה יישאו דברים פצועים וקרובי משפחה של הרוגים בכביש.

תאונה שארעה בכביש ביום חמישי שעבר
תאונה שארעה בכביש ביום חמישי שעבר

ההפגנה באה על רקע הדיונים המתמשכים במשרד התחבורה על הכנסת הכביש לתוכנית החומש הקרובה אשר תוחלט תוך שבועות ספורים. רק בשבוע האחרון התרחשו 5 תאונות דרכים בכביש 66. תאונות אלו מצטרפות למאות תאונות אשר גבו בעשור האחרון מעל 40 הרוגים ו 1,000 פצועים״, לשון ההודעה.
ראש מועצת מגידו איציק חולבסקי הוסיף: "בלי שדרוג דחוף של הכביש יהרגו לשווא עוד עשרות בשנים הקרובות".
את ההפגנה מארגנים תושבי האזור בסיוע ראש המועצה האזורית מגידו ועמותת אור ירוק.
ביום ראשון הקרוב, ישלח מכתב אל שר התחבורה עליו חתומים 11 ראשי רשויות מכל האזור. במכתב, דורשים ראשי הרשויות כי הכביש יוכנס לתוכנית החומש. לדברי ראשי הרשויות מדובר בכביש המשבש את החיים התקינים של עשרות אלפים מדי יום וכן שכל יום שעובר מסכן את חייהם של רבים מתושבי האזור ומהנוסעים בכביש.
על המכתב חתומים ראשי עיריות ומועצות עפולה, יוקנעם עלית, מגידו, עמק יזרעאל, מגדל העמק, אום אל פחם, רמת ישי, טבעון אלונה, מנשה ומעלה עירון.