לא רק ילדים: מרפאה להפרעות קשב וריכוז למבוגרים בעפולה

צוות המרפאה בניהולו של ד"ר מרדכי דיין, עובד בשיתוף עם צוות רב מקצועי ומיומן של פסיכיאטריים מומחים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ודיאטניות. המחשה: צילום ע"י- די סינקלייר טראסודיוס

כללית מרחיבה את שירותיה הרפואיים למבוגרים בעיר עפולה ופתחה מרפאה המתמחה בטיפול בהפרעות קשב וריכוז למבוגרים כחלק מהמדיניות הכוללת לשיפור שירות רפואי איכותי בנגישות ובזמינות גבוהה.
צוות המרפאה בניהולו של ד"ר מרדכי דיין, מומחה לרפואת המשפחה ומורשה משרד הבריאות לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז, עובד בשיתוף עם צוות רב מקצועי ומיומן של פסיכיאטריים מומחים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, דיאטניות, אחיות ואנשי מינהל.
לדברי ד"ר דיין "מבוגרים רבים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז לא אובחנו בילדותם ולא טופלו, ועל רקע זה יתכנו הפרעות בחייהם הבוגרים בתחומים חברתיים, תעסוקתיים, אקדמיים ועוד המשפיעים על איכות החיים שלהם".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"הפרעות קשב במבוגרים ניתנות לאבחון ולטיפול הולם. יש חשיבות רבה לקבל טיפול תרופתי במינון מתאים. לא מעט מהמטופלים שמגיעים למרפאה נמצא שקיבלו טיפול תרופתי לא במינון מתאים ולכן סבלו מתופעות הלוואי בלבד וללא השפעה מטיבה על הקשב והריכוז. התאמת הטיפול חשוב שתעשה בהתאם לגיל, משקל, מחלות נלוות ואורח החיים של המטופל".
במרפאת הקשב והריכוז למבוגרים בעפולה מתבצע אבחון קליני של הפרעות קשב וריכוז, תוך סיוע בשאלונים מתוקפים לאבחון. מומלץ לבצע מבחן TOVA לפני ואחרי ריטלין במינון טיפולי, מבחן זה אינו כלי אבחוני אלא כלי שמסייע להתאים את הטיפול התרופתי והמינון לטיפול בהמשך