"לא רק בולים"

המעבר מלימודי מתמטיקה לדואר ישראל, השינויים שחלו בארגון, המשלוחים האדירים מכל רחבי העולם והעבודה בימי קורונה. ענת נחום, מנהלת סניף הדואר המרכזי בעפולה "דוארת" קדימה

הדואר הוא אחד הגופים המרכזיים כיום בחיי היומיום של כולנו בין אם בקבלת חבילות, תשלום חשבונות, העברת בעלות רכב ועוד ועוד. ענת נחום – מנהלת סניף הדואר המרכזי בעפולה מספרת עד כמה הדואר השתנה בשנים האחרונות.
נחום, נשואה ואם ל 3 בנים, גרה במושב ירדנה ועובדת בחברת דואר ישראל מזה 14 שנה.
ענת מספרת:  "אני בעלת תואר ראשון בחינוך ומנהל, ובעלת תעודת הוראה במתמטיקה. לימדתי מספר שנים מתמטיקה ולפני 14 שנה עברתי לעבוד בדואר ישראל. התחלתי כנציגת שירות, שימשתי כגזברית ומ"מ מנהלת בית דואר יוקנעם וכעת אני מנהלת הסניף המרכזי בעפולה.

איך את רואה את  תפקידך?
"בתקופת הקורונה התפקיד של כולנו השתנה. יש לזכור שהדואר היה אחד הגופים היחידים שהיה פתוח ברציפות גם בתקופת הקורונה ובכל הסגרים והעובדים המסורים עבדו תוך סיכון חיים של ממש ולא פעם יחידות נפתחו ונסגרו בגלל חשיפה לחולים מאומתים".  "השנה הזו הבהירה לנו את משמעות הדואר וחשיבותו בחיי היומיום של הציבור ואני רואה את תפקידי כשליחות חשובה ומתייחסת לעבודתי כעסק פרטי שלי"

מה דעתך על השינויים שחלו בדואר בשנים  האחרונות?
"בחודשים האחרונים התחלנו בתהליך של זימון תור מראש במאות מסניפי הדואר. זה מהלך מורכב שבסופו של דבר יוריד משמעות את זמני ההמתנה לנוחות הלקוחות. אנו עושים הכל על מנת ליידע את הציבור כדי שיזמינו תור מראש באתר החברה, בנייד או טלפונית ב171 ומסייעים לקשישים ומבוגרים שמגיעים ללא הזמנת תור ברגישות רבה". מהלך זה שינה משמעות את זמני ההמתנה הוריד אותם ב50% לדקות ספורות והעלה את שביעות רצון הלקוחות. כיום יש כ-200 יחידות בארץ מתוך כ-600 בהן יש זימון תור מראש מלא וכמחצית מהלקוחות כבר מזמינים תור מראש לפני ההגעה".

האם יש לך טיפים והמלצות לנשים אשר שואפות להתקדם?
"ללמוד, לא לוותר על ההתפתחות האישית והמקצועית, לחשוב תמיד מחוץ לקופסא, להעז ולא להפסיק לחלום" להציב מטרות ולפעול בנחישות להגשים אותם זה סוד ההצלחה" כמו שנאמר" והעיקר לא לפחד כלל".

מה האני המאמין שלך וטיפים לנשים אחרות?
"התמדה והשקעה בהון האנושי, הגברת שיתוף הפעולה בין  הצוות, עבודה בשקיפות, טיפוח העובדים וראיה למרחוק" לדברי ענת " אני מאמינה במשפט המנצח, המאפיין את עבודתי: "הכל אפשרי וניתן לביצוע". זה המוטו המלווה אותי מאז ומתמיד, כאישה השואפת למצוינות בכל תחומי החיים. "סוד ההצלחה" אומרת ענת "האמיני בעצמך, עשי את המיטב בכל תפקיד, אל תוותרי על הגשמת חלומות ועל יציאה ללימודים, על ההתפתחות האישית והמקצועית, תחשבי תמיד מחוץ לקופסא, חשיבה חיובית ויצירתית, אל תחששי להעז וזכרי תמיד שהשמים הם הגבול, אם יש רצון, רצינות, השקעה ונכונות – הכל אפשרי".