לא מפתיע! יום העטלף נחגג השנה בעולם ברגשות מעורבים

פרופ' אורי שיינס מהחוג לביולוגיה וסביבה באוניברסיטת חיפה – מכללת אורנים: "וירוס הקורונה שהתאכסן כנראה זמן רב במיני עטלפים מהסוג פרסף (אף בצורת פרסה) ללא נזק (יש להם מערכת חיסונית משוכללת היודעת להתמודד עם נגיפים וטפילים) זלג ככל הנראה לאדם עקב התערבות יתרה של האדם בטבע". צילום: ויקיפדיה- Zoharby

יום העטלף צוין לאחרונה ברחבי כדור הארץ. התאריך נקבע מאחר שבעת הזו יוצאים העטלפים ממצב שנת החורף שלהם ומתחילים בביצוע תפקידיהם בטבע.
אחת הסיבות שהעטלפים זכו ליום הוקרה, היא בשל העזרה שלהם לבני האדם ומלחמתם בחרקים מטרידים.
"השנה, כצפוי, התקבל המאורע ברגשות מעורבים, אף יותר מהרגיל״, אומר פרופ' אורי שיינס מהחוג לביולוגיה וסביבה באוניברסיטת חיפה – מכללת אורנים, "מאחר וככל הנראה מקורו של וירוס הקורונה הוא בעטלפי חרקים."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


סדרת העטלפים נחלקת על פי המיון הקלאסי לעטלפי פירות, שהם בדרך כלל גדולים ויכולים להגיע למוטת כנפיים של 1.7 מטר, ועטלפי חרקים קטנים, בגודל של 4-16 ס״מ. זו הסדרה השנייה בגודלה במחלקת היונקים לאחר המכרסמים. בישראל ישנו מין בודד של עטלף פירות ו-32 מינים של עטלפי חרקים. העטלפים נחשבים מועילים מאוד לאדם במיוחד בהדברה של חרקים מזיקים לאדם ולחקלאות.
פרופ' שיינס: "וירוס הקורונה שהתאכסן כנראה זמן רב במיני עטלפים מהסוג פרסף (אף בצורת פרסה) ללא נזק (יש להם מערכת חיסונית משוכללת היודעת להתמודד עם נגיפים וטפילים) זלג ככל הנראה לאדם עקב התערבות יתרה של האדם בטבע. ככל הנראה ישנם עוד אלפי זנים של הווירוס הזה בעטלפים, ואם לא נדע לשמור על הטבע ולהימנע מהרס בתי הגידול שלהם ושל מינים רבים אחרים, המגיפה הנוכחית לא תהיה האחרונה וגם לא הקשה מהמגיפות הצפויות בעתיד."