לא מפסיק לשיר

רב"ט דניאל אבבה, צעיר בן 19 מעפולה מחובר למוזיקה מאז היותו תלמיד בבית הספר היסודי. אחרי שלמד לנגן על סקסופון, גיטרה, תופים וקלידים והיה ממייסדי להקת הרוק הצעירה "דיסלקציה" בבירת העמק- הוא מככב בימים אלה על הבמות בכל רחבי הארץ- במסגרת שירותו בצה"ל וחברותו בלהקה צבאית. צילום דובר צה"ל

"המוזיקה מלווה אותי מאז שאני מכיר את עצמי, בכל התחנות המשמעותיות בחיים שלי ואין לי ספק שתלווה אותי גם בעתיד, ולא משנה באיזה דרך אפנה". האחראי לציטוט החד משמעי הזה הוא רב"ט דניאל אבבה, מוזיקאי צעיר בן 19 מעפולה שמככב היום על במות בידור שונות בכל רחבי הארץ, במסגרת חברותו בלהקת הצבאית של חיל החינוך.

• "נותן בבאסים"

המוזיקה לא זרה לדניאל, בוגר בית הספר אורט עפולה, שלו שלוש אחיות ואח. כבר מהיותו ילד ונער מתבגר הוא נחשף לשלל סגנונות מוזיקליים, מרביתם מנגני ה-MP3, של אחיו הבוגרים.
"תמיד אהבתי מוזיקה", הוא אומר בראשית הראיון, "בכיתה ה' התחלתי ללמוד מוזיקה ברמה מקצועית במסגרת פרוייקט בית ספר מנגן בעפולה. ניגנתי על סקסופון, גיטרה וכל הזמן למדתי מתוך רצון להתמקצע ולהתפתח. בהמשך גם למדתי לנגן על קלידים, תופים ובמקביל למדתי פיתוח קול בקונסרבטוריון העירוני. נמשכתי מאוד לשירה וזה הוביל אותי גם לקחת קורס הרמוניה בבית הספר רימון שבין בוגריו נמנים קרן פלס, מיקי מסיקה ואריק ברמן".


"בחלק מהשירים אני שר, בחלק מנגן, תלוי באירוע ובמופע. מבחינתי לא יכולתי לבקש שירות מספק יותר, גם אני תורם את חלקי למדינה ולצה"ל וגם אני עושה את מה שאני אוהב, שזה מוזיקה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בעת לימודיו בחטיבת הביניים, החליטו מספר צעירים עפולאים, חובבי מוזיקה ורוק להקים להקת רוק בועטת. אט אט התגבש הרכב של מוזיקאים מוכשרים שהוביל להקמת להקת "דיסקלציה" שהופיעה בכל רחבי הארץ וזכתה לביקורות אוהדות. חבריה עד היום נפגשים מפעם לפעם ו"נותנים בבאסים".
דניאל מחובר בעיקר לרוק, אך עם חשיפתו לסגנונות מוזיקליים נוספים, הוא החל לשמוע ולשיר מוזיקה מז'אנר הפאנק ורית'ם אנד בלוז (בקיצור: אר אנד בי). הלהקות שהשפיעו עליו בצורה המשמעותית ביותר הן "גאנז אנד רוזס", "פארל ג'אם" ו"סאונד גארדן".

• "צעקתי יש אחד גדול"

ההחלטה של דניאל להיבחן ללהקה צבאית הייתה מודעת ומושכלת. כבר בצו הראשון הוא סימן את האופציה הזו כראשונה ומכאן הדרך למבחנים הקפדניים והסלקטיביים, הייתה קצרה. "אנשי מוזיקה מובילים בחנו אותי בשלושה שלבים", נזכר דניאל שסוגר בקרוב שנת שירות מלאה בצה"ל, "באודישן הראשון שרתי את "בלוז כנעני" של אהוד בנאי ו"מעליות". בהמשך שרתי את היא לא דומה של ארקדי דוכין", הוא נזכר.
אחרי המתנה מורטת עצבים הגיעה הבשורה החיובית לאוזנו של דניאל. "הייתי במהלך שיעור בבית הספר ברגע שהודיעו לי שהתקבלתי ללהקה צבאית. את הרגע המרגש הזה לא אשכח. צעקתי יש אחד גדול והייתי הכי מאושר בעולם".

דניאל אבבה - שר מהלב
דניאל אבבה – שר מהלב

אחרי שסיים מסלול טירונות של רובאי 02, הוצב כאמור דניאל כחבר בלהקה הצבאית של חיל החינוך. לאורך השירות הוא מופיע בכל רחבי הארץ, בפני חיילים, מילואימניקים, תלמידים, ארגונים ועוד יחד עם יתר חברי הלהקה המונה שישה חברים. מעת לעת הוא וחברי הלהקה זוכים לעבוד עם מיטב המוזיקאים והזמרים בישראל דוגמת עברי לידר, מוקי, רז שמואלי וסיוון טלמור, בוגרות הריאליטי דה וויס ועוד רבים וטובים.


"מימיי לא התרגשתי כל כך כשהייתי על במה, כמו בהופעה ביום השואה בפולין. זו גם הייתה התחושה גם של יתר החברים שלי ללהקה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הלהקה שמופיעה בתדירות משתנה מחודש לחודש, מציגה רפרטואר שירים מגוון שנע על מנעד ים תיכוני ורוק ישראלי, "אנחנו למעשה בוחרים את השירים ועושים את העיבודים יחד עם המעבד המקצועי חן מצגר", מסביר דניאל, "בחלק מהשירים אני שר, בחלק מנגן, תלוי באירוע ובמופע. מבחינתי לא יכולתי לבקש שירות מספק יותר, גם אני תורם את חלקי למדינה ולצה"ל וגם אני עושה את מה שאני אוהב, שזה מוזיקה. בדרך הזו אני גם מתפתח ברמה האישית ולומד כל הזמן מאנשי המקצוע מסביבי".
במסגרת הופעות הלהקה עומד דניאל לא פעם מול קהל של אלפי אנשים, מה שגורם לא פעם להתרגשות חיובית ולפרפרים בבטן, "יש הופעות שאני ממש מתרגש ויש הופעות שאני מרגיש מאוד בטוח", הוא אומר, "אני עדיין מנסה להבין למה זה קורה, אבל ברור לי שזה תהליך טבעי. יש לנו להקה מיוחדת ומוכשרת שהפכו בעבורי לחברי אמת של ממש".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• הופעה מרגשת בפולין

ביום השואה האחרון, טסו חברי הלהקה להופעה במחנות ההשמדה בפולין, בפני הצמרת הבכירה של צה"ל, כולל הרמטכ"ל והמשלחות הרבות שהגיעו למצעד החיים. לדברי דניאל, ההופעה הזו הייתה אחת המרגשות והמורכבות בחייו, בגלל ההיסטוריה של המקום והזוועות שאירעו בשואה, "מימיי לא התרגשתי כל כך כשהייתי על במה וזו גם הייתה התחושה גם לחברים שלי ללהקה. בטיסה חזרה הביתה זכיתי באופן אישי למילות תמיכה ועידוד מהרמטכ"ל גדי אייזנקוט ומשר החינוך נפתלי בנט שחיזקו את ידיי והתעניינו במסלול שעברתי בחיי".

אתה רואה את עצמך בעתיד ממשיך לעסוק במוזיקה?

"כרגע עדיין לא גיבשתי תוכנית ממשית. בדבר אחד אני בטוח וזה שהמוזיקה תתפוס חלק משמעותי לכל אורך חיי".

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|