"לא ידעתי שלקיתי בשבץ": צנתור מוח דחוף הציל את חייו של קשיש

טיפול משולב שכלל ממיס קרישים תוך ורידי בשילוב צנתור מוחי – הובילו לחידוש זרימת דם תקינה למוח ולשיפור מהיר במצבו של הקשיש בן ה-84. צילום: פוריה

זידאן עבד אל נור(84) תושב כפר באזור, לקה בשבץ מוחי לפני כשלושה שבועות. בני המשפחה סיפרו שהוא נפל באופן פתאומי, ולאחר מכן הם הם שהוא הפסיק לדבר, מבטו פנה שמאלה וגם ידו ורגלו הימניות חדלו מלתפקד.
המשפחה הזדרזה להזמין אמבולנס ותך חצי שעה מאז הופעת הסימנים לשבץ מוחי הוא כבר אובחן במלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה. מכאן הדרך לטיפול הייתה קצרה מאד וכך למעשה ניצלו חייו.
לאחר ביצוע סריקה מוחית מתקדמת אותרה חסימה של עורק גדול בחלקו השמאלי של המח. בעקבות זאת, הוחלט על טיפול משולב של מתן ממיס קרישים תוך ורידי בשילוב צנתור מוחי. ד"ר ערן מאירוביץ', מומחה בנוירוכירורגיה, ומנהל מרכז צנתורי המוח מסביר, "בצנתור מוח, בפעולה מהירה שנמשכה כעשרים דקות בלבד, פתחנו בהצלחה את העורק החסום ובכך חודשה זרימת דם תקינה למוח".
ד"ר ניזאר חוראני, מנהל יחידת שבץ מוחי מוסיף, "חשוב לחזור ולהדגיש את המשמעות הקריטית של כל דקה שעוברת. זידאן קיבל טיפול של ממיס קרישים ולאחר מכן עבר צנתור מוח לפתיחת העורק החסום והכל תוך זמן קצר והודות לכך נותר ללא כל נזק נוירולוגי.
בעזרת המודעות של בני המשפחה, ההגעה המהירה והטיפול המשולב הגענו לתוצאות מאד מרשימות ואפילו נדירות כשמדובר בשבץ מוחי בקרב קשישים".
ד"ר מאירוביץ סיכם: "לשמחתנו הרבה הטיפול המהיר שניתן על ידי הצוות הרב תחומי שיפר את מצבו של המטופל, ותוך מספר ימים הוא חזר לעצמו לחלוטין, ללא עדות לנזק מוחי. זו המשמעות של הטיפול המהיר, יש מעט מאד מקרים כאלה בהם אחרי האירוע לא רואים בהדמיה שום סימנים לנזק מוחי. בנוסף, הודות לטיפול המהיר והמוצלח זידאן לא זקוק להמשך טיפול שיקומי והוא יכול להשתחרר חזרה לביתו".
זידאן עבד אל נור ציין בחיוך: "הביאו אותי לבית החולים לא הבנתי מה קרה ולא ידעתי שהיה לי שבץ במוח. אני מרגיש עכשיו טוב ואני שמח לחזור הביתה".