לאן לטייל: נחנך מקטע חדש בטיילת נחל ציפורי- מעין יבקע עד הסוללים-שמשית

העבודות להסדרת המקטע החדש כללו סלילה, נטיעה על גדות הנחל, סילוק מטרדים ושיקום אקולוגי ונופי לערוץ הזרימה

קרן קימת לישראל בשיתוף רשות ניקוז ונחלים קישון והמועצה האזורית עמק יזרעאל חנכו מקטע חדש בטיילת נחל ציפורי. המקטע החדש באורך כ-2.5 קילומטר, מעין יבקע ועד הסוללים-שמשית, מתחבר לטיילת שכבר קיימת לאורך הנחל, כשתחילתה בסמוך לטחנת הנזירים.
כמו כן המקטע החדש יהווה מוקד משיכה להולכי רגל ורוכבי אופניים מהסביבה הקרובה והרחוקה. כמו כן הוא מחבר אליו מסלולי אופניים, שבילי הליכה ואת הקהילות הסמוכות.
בטקס חנוכת המטע החדש השתתפו יו"ר קק"ל דניאל עטר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון חיים חמי, עובדי קק"ל במרחב צפון ותושבים.

חנוכת המקטע על ידי יו"ר קק"ל וראש המוא"ז עמק יזרעאל בצר. צילום רקפת עברי
חנוכת המקטע על ידי יו"ר קק"ל ובכירי משרדו, וראש המוא"ז עמק יזרעאל בצר ומכובדים מהאיזור

"הפרויקט הזה מצביע על יופיו של עמק יזרעאל", אמר יו"ר קק"ל דניאל עטר, "הטיילת הזו מביאה את היתרון של ההתיישבות הכפרית, שמפתחת ומנגישה את השטחים הפתוחים למטיילים. למען הדורות הבאים אנחנו חייבים לשמור על האיזון בין פיתוח והרחבה לבין השמירה על הטבע ויופיו. שיתוף הפעולה של קק"ל בפרויקטים כאלה ימשכו כחלק מ'חזון 2040' של קק"ל שמטרתו להביא לגליל עוד חצי מיליון תושבים".
ראש המועצה האזורית אייל בצר: "השביל החדש מגלה פינות חדשות על הנחל ועל העמק בכלל. הנחל מחבר את הרשויות השכונות בדגש על החיבור בין יהודים לערבים".
מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון חיים חמי: "מרגש לראות מה קורה בשנים האחרונות בנחל ציפורי. זו מהפכה אמתית. כבר 50 אחוז מאורך הנחל כבר משוקם. הטיילת תגיע עד נוף הגליל. הטיילת נגישה וזה לא דבר שמובן מאליו". 

 

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|