לאן השבת? להציץ ברגעים נדירים בחיי תשעה ראשי ממשלה

היסטוריה מבעד לעדשה: כמה אירוני וסמלי! ביום הבחירות האחרון (17.9) נפתחה תערוכת צילומים מרתקת במוזיאון הפתוח של תפן, המתעדת רגעים בחיי ראשי ממשלה בעבר ובהווה מבעד לעדשה של צלם לשכת העיתונות הממשלתית משה מילנר. צילום: משה מילנר

זיכרונות עם ראשי ממשלה: עם גולדה מאיר הוא עישן סיגריות בהפסקות שבין האירועים וגם נכח במפגש בו סירבה להאמין, כי תפרוץ מלחמה, מנחם בגין אפשר לו לצלמו גם בפיג'מה, אהוד אולמרט תמיד היה לבבי והכיר כל אחד בשמו, שמעון פרס זכה להערצה בכל העולם, אריאל שרון היה מארח בחווה, אהוד ברק ובנימין נתניהו היו מעבירים כל צילום לאישור אנשי הצוות שלהם, כך מספר משה מילנר, צלם לשכת העיתונות, בתערוכת צילומים מקיפה וייחודית שמוצגת במוזאון הפתוח בגן התעשייה תפן, ובאופן סמלי נפתחה ביום הבחירות האחרון לכנסת ה-  22.
בתערוכה מונצחים תשעה ראשי ממשלת ישראל, מלוי אשכול ועד בנימין נתניהו ושמעון פרס כנשיא, בתחנות מרכזיות בחייהם האישיים ובתולדות מדינת ישראל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התערוכה מציגה צילומים נבחרים, של רגעים ציבוריים ואישיים ומאפשרת לקהל לראות מקרוב ללא איפור ותפאורה את המנהיגים כמות שהם במבט קרוב שהתאפשר למילנר כצלמם הרשמי והאישי. התערוכה תנעל  בתאריך 30/09/20.
הצלם משה מילנר שתמונותיו מהארכיון מוצגות בתערוכה, שימש רוב הקריירה שלו. כ- 35 שנים, כצלם רשמי של לשכת העיתונות הממשלתית וליווה תשעה ראשי ממשלה מבין התריסר שעמדו בראשה של מדינת ישראל.
מילנר: "אתה מלווה אותם ברגעים הכי קשים, במלחמות, ברגעי לחץ, במשברים, בקבלת החלטות וגם ברגעים אופטימיים של שלום וכד'".

שמעון פרס ומארק צוקרברג צילום משה מילנר
שמעון פרס ומארק צוקרברג צילום משה מילנר

במוזיאון מוצגות מספר תערוכות : "פסלים"- בועז ועדיה, תערוכתו הראשונה של האמן בישראל, תערוכה מקיפה הכוללת 25 פסלים בגדלים שונים מאבן צפחה ועבודות התבליט האחרונות שיצר בסטודיו בניו יורק והובאו במיוחד לתערוכה.

ראש הממשלה לוי אשכול ז"ל עם הרמטכ"ל רבין ז"ל ובכירי צבא משקיפים על העיר העתיקה בירושלים
ראש הממשלה לוי אשכול ז"ל עם הרמטכ"ל רבין ז"ל, בר לב  ובכירי צבא נוספים, משקיפים על העיר העתיקה בירושלים

"ייקה בול"- תערוכת עיצוב בולים מהסקיצות ועד הבול האמיתי. מוצגים בולים שנושאיהם מגוונים: אדריכלות, אמנות, מוזיקה, תיאטרון, היסטוריה, פוליטיקה, אמנויות הבמה ועוד. התערוכה מציגה את התרומה של יהדות דוברת גרמנית למפעל הציוני, כפי שהיא מתבטאת בעיצובם של בולים.
תערוכת מכוניות קלאסיות: עשרות מכוניות קלאסיות מדהימות ביופיין, שנסעו על כבישי הארץ.
במוזיאון גם גן פסלים של מיטב אמני ישראל, המוצגים על פני המדשאות. משחקיה לילדים מגיל 3 ומעלה.

שעות פתיחה: ימים ב' – ה' 09:00 – 16:00, ימי א' וערבי חג – המוזיאון סגור, ימי ו' – המוזיאון סגור למעט קבוצות שיתאמו מראש.
שבת וחג – 11:00 – 16:00

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|