לאחר כעשור גלבוע/גליל העפילה לפיינלפור

המסע הקסום של גלבוע/גליל נמשך. ניצחון על חולון אמש במשחק צמוד, רווי אמוציות, גברה החבורה התוססת של ליובין על פניני וחבריו בתוצאה 87:82. יפתח זיו שקלע שיא קריירה 24 נק', הוביל את קבוצות ברבע האחרון עם סלים חשובים ומשחק חכם. אקיל מיטשל עם בלוק חשוב ברבע הרביעי ודאבל פיגרס 22 נק' ו- 10 ריב'. בראשון הקרוב תפגוש גלבוע בחצי הגמר את מכבי ת"א. צילום: מדיה ודיגיטל גלבוע/גליל

הקבוצה שפתחה את העונה עם סימני שאלה שריחפו על קיומה, ורבים מאנשי הכדורסל חזו שתאבק על הישרדותה בליגה ומיקמו אותה בין המועמדות הבולטות לירידה לא ראו מאיפה זה בא.
כעשור לאחר הזכייה באליפות, החבורה הלוהטת של ליובין חזרה לפיינלפור לאחר סדרה מרתקת הטובה מבין שלושה משחקים מול הפועל חולון, במהלכה פתחה בהפסד, הביסה בהפרש גדול את חולוניה בגן נר, ואמש לאחר לאחר משחק מתיש לעתים כרוך בחפירות בצבע במשחק חכם בעיקר ברבע הרביעי אליו הגיעו חניכיו של ליובין בפיגור 65:61.
ליובין שצמצם אתמול את הרוטציה, נשען בעיקר על שלושת הזרים, והישראלים יפתח זיו ששוב בלט, עמית גרשון נתנאל ארצי ובניה סרור. עד למחצית הרבע הרביעי גלבוע לא הייתה במיטבה, אבל הייתה במשחק גם בדקות בהן חולון הובילה.
אבל רבע רביעי לפנתיאון, עם משחק הגנה משובח, ויפתח זיו אחד שכאמור קלע שיא קריירה 24 נק'.
את המשחק פתחה גלבוע כהרגלה בבליץ' ורצה ל- 8:2. חולון חזרה מהר למשחק, והרבע הסתיים ביתרון גלבוע 27:18. ברבע השני גלבוע הפגינה חולשה וחולון חזרה מהר למשחק ואף נטלה את ההובלה לאחר ששחקניה קלעו 29 נק' לעומת 14 של גלבוע. למחצית ירדו שתי הקבוצות ביתרון חולון. תוצאת מחצית- 47: 41  לחולון.
ברבע השלישי התפתח משחק צמוד, חולון עדיין שמרה על יתרונה אבל גלבוע התחילה לחפור פנימה ולוותר על הקליעות מבחוץ ולסגור את השוטרים של חולון שקלע ברבע הזה 17 נק' לעומת 26 של הגלבוע. סיום רבע שלישי 64: 61 לחולון.
ברבע הרביעי גלבוע הגבירה את הלחץ על חולוניה, וקיזזה ההפרש ועשתה מהפך עם סל ועוד סל, ועמדה בלחץ הכבד של שחקניו של שרף וסיימה את המשחק בניצחון של אופי מנטלי וכאמור תפגוש את מכבי ת"א ביום ראשון הקרוב בחצי הגמר.
מאמן גלבוע על ההעפלה לפיינלפור: "עשינו הישג בלתי רגיל, אני מאוד מאוד גאה בשחקנים, ובמערכת ובצוות על הדרך היפה שעשינו, אנחנו הקבוצה הכי ישראלית והכי צעירה וזו גאווה גדולה לכל האזור, ואני מקווה שאנחנו מצליחים לשמח את האוהדים שלנו שחסרים לנו, שאני בטוח שהם היו מגיעים בכמויות בלתי רגילות אן היה מתאפשר להם, ואנחנו מרגישים את התמיכה שלהם וזה עבורם לא לפחות מאשר לכל אחד במערכת".
עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע, בעקבות העפלתה של גלבוע/גליל לפיינל-פור, לראשונה משנת 2011: "שמחה וחגיגה עצומה בדיוק בזמן. ספורט בגלבוע זה לא רק הישגיות ותחרותיות, זה קודם כל חינוך וערכים, כי רק כך מגיעה המצוינות. לכן, ועל רקע זה, הערב הזה הוא כולו גאווה לקבוצת גלבוע/גליל! כל שנה נושאת איתה את ההזדמנויות שלה ואת האתגרים שלה. השנה, ללא ספק, זימנה לנו אתגרים חסרי תקדים, ולמרות הכול, בצניעות, בנחישות, ועם המון לב ונשמה- רשמו הבחורים מהגלבוע, הישג פנטסטי! אנחנו כל כך גאים בכם, וכמובן ממשיכים לתמוך וללוות בפיינל פור. המשיכו כך!"