כתב אישום חמור נגד הצעיר שפגע במתנדב טל ספיר מעפולה

מכתב האישום עולה כי רכבו של הנאשם שתכנן פריצה למטווח באזור העמקים פגע בספיר, עלה על גופו, גרר והעיף אותו למרחק של כ-8 מ', ופצע אותו באורח קשה. ספיר שהתנדב למשטרה מתחושת שליחות ורצון לתרום לחברה, ונפגע בדריסה ערב יום הולדתו עדיין מאושפז בבית החולים במצב קשה

שוטרי משטרת ישראל סיימו את חקירת הארוע שבו נדרס מתנדב המשטרה טל ספיר מעפולה בפעילות כוחות בילוש בכפר שיבלי לפני כחודש. כזכור, ספיר נפצע בארוע באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם לאחר שכח בילוש של משטרת ישראל בו הוא היה חבר, עקב אחר תושב שיבלי(27) שתכנן פריצה וגניבת כלי נשק ממטווח באיזור העמקים.
משסימנו הבלשים לנאשם לעצור, החל החשוד להימלט ברכבו מסוג אאודי Q5 לכפר דבוריה כאשר כוח הבילוש מנהל מרדף אחריו.
הנאשם נכנס עם הרכב לדרך ללא מוצא, הסתובב והאיץ אל עבר ספיר שירד מרכב הבילוש שחסם את דרכו.
רכבו של החשוד פגע בספיר, עלה על גופו, גרר והעיף אותו למרחק של כ-8 מ', ופצע אותו באורח קשה. הנאשם נמלט עם רכבו ואז נטש אותו וירד למחתרת.
שוטרי משטרת ישראל פתחו בחקירה אינטנסיבית תוך כדי שימוש באמצעים טכנולוגים כנגד החשוד בדריסה. במקביל כוחות משטרה רבים פתחו במצוד מקיף לאיתורו, במהלכו נחקרו כל בני משפחתו ומכריו, ולאחר 3 ימים בהם היה מצוי בבריחה מתמשכת, המצוד המשטרתי הכריע את החשוד והוא הסגיר את עצמו מספר ימים ספורים לאחר האירוע.
כלל חומרי החקירה שכללו, תצלומי מצלמות אבטחה, ראיות פורנזיות מזירת הדריסה ומרכבו של החשוד ובכלל זה עדויות של עדי ראיה לדריסה הועברו לפרקליטות צפון שהגישה היום כנגד החשוד בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב אישום בין היתר בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה – עברה שהעונש בגינה 20 שנות מאסר, הפקרה לאחר פגיעה, מעשה פזיזות ורשלנות, נהיגה בזמן פסילה, וקשירת קשר לביצוע פשע של התפרצות למטווח וגניבת נשקים.
מדוברות משטרת ישראל נמסר: ״שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל פועלים יום יום כנגד גורמים עבריינים על מנת להגן על אזרחי ישראל ולהבטיח את ביטחונם בחייהם היום יומיים. הפעילויות כנגד גורמים עבריינים אשר מראש בחרו בדרך חיים פורעת חוק, ביריונית ואלימה, חושפת את השוטרים למצבים מסוכנים שבזמן ביצוע מעצרים אף טומנת סכנה לחייהם.
המתנדב, טל ספיר שהתנדב למשטרה מתחושת שליחות ורצון לתרום לחברה, ובאותו ערב, ערב יום הולדתו, נפגע בדריסה עדיין מאושפז בבית החולים במצב קשה.
עוד הוסיפו בדוברות המשטרה: ״שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל ימשיכו בפועלם בשרות הציבור ולמען ביטחונם של כלל האזרחים, מקשישים ועד תינוקות בעיר ובכפר בנסיעה בכביש ובנופש סוף השבוע, בכל מקום ובכל שעות היממה. משטרת ישראל תפעיל את כל כוחה, את כל האמצעים העומדים לרשותה ואת כל סמכויותיה, כדי להביא למיצוי מלוא חומרת הדין עם הפוגעים בנציגי החוק״.