כתב אישום בפרשת הרצח בכפר בית זרזיר בעמק יזרעאל

ברצח זיאד גריפאת, תושב הכפר בית זרזיר מואשם צעיר כבן 25 תושב הישוב. צילום: דוברות המשטרה

חוקרי משטרת ישראל ביחידה המרכזית של מחוז צפון פענחו את רצח זיאד גריפאת, תושב הכפר בית זרזיר שבעמק יזרעאל.
לאחר חקירה אינטנסיבית שהתנהלה בשבועות האחרונים במחלק הרצח של היחידה המרכזית במחוז צפון ביום שני הוגש כתב אישום כנגד צעיר בן 25 תושב הכפר.
ביום שבת  (12/12/20) בשעות הלילה המאוחרות, התקבלה במוקד המשטרה הודעה על גבר בן 48 שמפונה מהכפר למרכז הרפואי העמק בעפולה במצב קשה – אנוש לאחר שהותקף במהלך קטטה שהתפתחה בכפר בין צעירים.
שוטרי משטרת ישראל הוזעקו לכפר ואיתרו זירה בסמוך לביתו של גריפאת. במהלך איסוף הממצאים הם איתרו זירה נוספת במרחק של כ- 70 מטר.
חוקרי המשטרה איתרו גם בזירות שני קרשים גדולים ועליהם סימני דם והחלו בגביית עדויות של כל מי שנכח במקום.
מחקירת המשטרה עלה כי בעקבות סכסוך בין צעירים שהתפתח בכניסה לכפר, אחיו של החשוד הותקף ועזב את המקום כשהוא פצוע וחבול באורח קל. בהמשך כשעה לאחר מכן הקטטה בין הצעירים התחדשה הפעם סמוך לביתו של גריפאת – כאשר גם בנו מעורב בה.
אשתו של הקורבן שדאגה לשלומו של בנה וחששה שהקטטה תוביל לפצועים העירה אותו משנתו וביקשה ממנו לטפל בקטטה ולהרגיע את הרוחות. גריפאת יצא מביתו ובזמן שניסה להפריד בין המתקוטטים לפתע הגיח למקום החשוד, שכעס מאד על כך שהעזו לתקוף את אחיו ולגרום לו לחבלות תפס קרש עץ שככל הנראה היה זרוק במקום וחבט בעוצמה רבה בראשו של גריפאת שאותה העת רק ניסה להפריד בין המתקוטטים ולפייס ביניהם. הקורבן התמוטט על הארץ כתוצאה מהחבטה העזה שספג והוא פונה באמצעות השכנים לבית החולים כאשר בדרך הם חברו לאמבולנס שפינה אותו לבית החולים העמק כשהוא מחוסר הכרה והצוות הרפואי של בית החולים נאלץ לקבוע את מותו.
החשוד נמלט מהמקום והשוטרים ביצעו סריקות לאיתורו זאת במקביל לעבודת החוקרים לאתר סרטונים מהם ניתן ללמד על הארועים אך באותם מקומות לא נמצאו כלל מצלמות וגם החשוד לא אותר.
ביום שלישי לאחר הרצח (15/12/20) בעקבות פעולות חקירה של חוקרי מחלק הרצח החשוד הסגיר את עצמו בתחנת המשטרה. השוטרים שוחחו עם המשפחות וביצעו פעולות רבות למנוע סכסוך בין שתי המשפחות שגרות באותו הכפר.
חוקרי המשטרה במחלק הרצח אספו ראיות רבות להוכחת אשמתו של הנאשם ברצח, והן כללו עדויות רבות של שכנים, ושל כל מי שנכח במקום, כולל עדות ראיה לרצח, ראיות פורנזיות מגובות בעדות מומחים. כל הראיות הועברו לפרקליטות שהגישה ביום שני בקשה למעצרו עד תום ההליכים וכתב אישום כנגד החשוד בעברות המייחסות לו בין היתר רצח בבית המשפט המחוזי בנצרת.