כתבי אישום נגד חברים בכנופיית גנבי רכב שפעלה באזור

קצין החקירות של מג"ב שניהל את החקירה: "הכנופיה הייתה מאוד מאוד זהירה בשטח". צילום: דוברות משטרת ישראל

במשמר הגבול ובמחוז צפון של משטרת ישראל הביאו להגשת כתבי אישום נגד 5 נאשמים, ישראלי ו- 4 פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים בגין גניבת 22 כלי רכב ורכוש, חלקו מאזור העמק, בשווי מוערך בלמעלה מ- 300,000 ש"ח והעברתם לשטחי הרשות הפלסטינית.
"מדובר הייתה בשיטה של ממש שבה היו הנאשמים או חלקם מאתרים רכבים המיועדים לגניבה, על פי הביקוש שמיקד אותם לסוגי רכב מסוימים, גונבים אותם על ידי שימוש בכלי פריצה ומחשבי רכב ומעבירים אותם לשטחים", אמר קצין החקירות של מג"ב שניהל את החקירה והוסיף: "הכנופיה הייתה מאוד מאוד זהירה בשטח. בכל גניבה היה רכב שבו נהג אחד הנאשמים שנסע לפני הרכב הגנוב בכדי לאתר ולדווח על נוכחות משטרתית בכביש, רכב שלרוב לוחיות הרישוי שלו היו גנובות ולא תואמות את סוג הרכב".
מדובר בחקירה שנפתחה ביחידה המרכזית של משמר הגבול בצפון ובמחוז צפון של משטרת ישראל בעקבות מספר אירועים של גניבות רכבים בצפון הארץ. כבר בשלב מוקדם של החקירה עלה שמדובר בשיטה ובכנופיה שפעלה באופן קבוע ומקצועי.

• מכתב האישום עולים אישומים חמורים

במהלך החקירה פעלו במשטרה תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו בסיומה של החקירה הסמויה למעצרם של החשודים. מהחקירה עלה שהכנופיה הייתה מבצעת את גניבת הרכב תוך שימוש ברכב נוסף שהיה נוסע ראשון ומתריע על נוכחות משטרתית. הרכב הנוסף לרוב היה בעל לוחיות רישוי גנובות שלא היו תואמות לסוג הרכב וזאת בכדי לטשטש את עקבותיהם.
בכתב האישום שהוגש על ידי מחלקת התביעות של משטרת ישראל במהלך חול המועד של פסח בבית משפט השלום בחדרה עולים 22 אישומים שונים נגד 5 חברי הכנופיה. עוד עולה מכתב האישום שהכנופיה פעלה במשך חודשים רבים, לפחות מחודש דצמבר 2018 ועד מעצרה בחודש אפריל 2019.
באחד האישומים מפורט מקרה בין התאריכים 26-27.03.19 בו הגיעו 4 מהנאשמים לנצרת עלית, שם גנבו רכב מסוג קיה איתו נסעו בעיר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כתב האישום מפרט שבמהלך נסיעתם הבחינו החשודים ברכב מסוג פולקסווגן אותו ניסו לגנוב תוך פירוק חלק מחלקי המנוע ושבירת חלון אך במהלך הניסיון עזבו את המקום ללא הרכב לאחר ששכן ירד לחניה וחלף במקום.
הנאשמים שלא התייאשו נסעו לרחוב אחר בעיר שם הבחינו ברכב מסוג איסוזו אותו ניסו לפרוץ אך הבעלים שהבחין בכך הצליח להבריח אותם מהמקום. החשודים שפעמים נכשלו נסעו עם רכב הקיה אותו הצליחו לגנוב לכיוון מעבר ריחן כשרכב נוסף שבו נהג אחד הנאשמים נוסע לפניהם בכדי להתריע על נוכחות משטרתית. בפעילותם הצליחו הנאשמים להעביר את רכב הקיה לשטחים.
מכתב האישום עולים אישומים חמורים וביניהם גניבת רכבים, נהיגה שלא כדין, שהייה בלתי חוקית, החזקת כלי פריצה, גניבה מרכבים ועוד.