כשהצבא מגיע הביתה

משפחת הלוי ממושב כפר יהושע חיה ונושמת את צה"ל 24 שעות ביממה- 365 יום בשנה – ככה זה כששלושה אחים במשפחה משרתים נאמנה בצבא ההגנה שלנו. סג"ם טל הלוי היא קצינת החינוך של אגד הטכנולוגיה והלוגיסטיקה המרחבי דרום, אחיה התאום יפתח, עימו היא שירתה יחד משרת כרס"פ בשיזפון ואחות נוספת משרתת כטכנאית של מטוסי אף-16. צילום: דובר צה"ל

במרבית המשפחות בישראל, הצבא הוא חלק בלתי נפרד מהווי המשפחתי והחברתי. האח הבכור מותיר אחריו לא פעם את המורשת הצבאית משפחתית גם לאחיו הצעירים, מורשת שמתחילה לעיתים מאבי המשפחה. במעגל הצבאי אחד הילדים תמיד על מדים ויש משפחות שבהן יש שני חיילים שלובשים מדי צה"ל. במקרה של משפחת האחים טל, יפתח ו………לבית הלוי ממושב כפר יהושע שבעמק יזרעאל זה כבר סיפור משולש, עם שלושה חיילים פטריוטים שמשרתים בצה"ל, שמיותר לציין מה נושא השיחה המרכזי שחודר למפתן ביתם.
אנחנו נחשפנו למסלול הצבאי של סג"ם טל הלוי, קצינת החינוך של אגד הטכנולוגיה והלוגיסטיקה המרחבי דרום. רצה הגורל, והצורך הצבאי יש לציין, וסג"ם הלוי שימשה כמש"קית החינוך של אחיה למשך מספר חודשים.

• "אני נהנית מהיכולת להשפיע על חיילים"

סג"מ הלוי למדה בכפר הנוער ויצו נהלל. בטרם התגייסה היא דירגה את תפקידי החינוך בראש הרשימה הנוגעת לשיבוצה במערכת הצבאית, "כשקיבלתי את השיבוץ לתפקיד מש"קית חינוך צרחתי משמחה", היא נזכרת, "לאחר הקורס, שובצתי כמש"קית חינוך בשיזפון, בסיס ההכשרות של חיל השריון. שמחתי מאוד להגיע לשם מפני שאחי התאום גם שירת שם והמון חברים שלי מביה"ס. תמיד רציתי לשרת את צה"ל כקצינה ולתרום למדינה. כששובצתי באגד הטכנולוגיה והאחזקה ששייך לחיל החימוש שמחתי ובמקביל הבנתי את גודל האחריות וכמה העבודה שלי הופכת להיות תובענית ומשמעותית. היום אני בתפקיד כבר שנה. אני נהנית מהיכולת להשפיע על חיילים. יש לי את היכולת להחליט איזה תכנים הם ירכשו. הרבה פעמים בתחילת השיעור רק חייל אחד מכיר את האדם בו עוסק השיעור ובסופו כול יודעים. זו הרגשה נהדרת. לאחרונה הגעתי לבקר בשיזפון, והרבה חיילים אמרו לי שהם עדיין זוכרים את התכנים שלימדתי אותם- רשתות חברתיות, על אישים חשובים, מורשת צה"ל, והיד החופשית וההשפעה של תקשורת במדינה דמוקרטית, על צוק איתן, על הבעייתיות בהעברת שמועות בוואטספ בזמן המלחמה ועוד".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

מה ההבדל בין תפקידך כמש"קית לתפקידך כקצינה?

"כקצינה אני אחראית על המון פלוגות, על יחידה ענקית, ויש לי פקודות. קצינה היא הרבה יותר מתכללת. למרות זאת, אני קצינה מאוד מעורבת- חשוב לי להיות עם החיילים, להעביר הסברות ולהכיר את כולם. זה יותר מאתגר להיות קצין, צריך לדעת לעבוד עם אנשים- יש המון גורמים שצריך להיות איתם בקשר- פיקוד, הזמנות, תקציבים, מפקדים, מש"קיות. אני מתעסקת עם החינוך של הנגדים והקצינים, וגם בתחום הזה אני מאוד פעילה".

• צה"ל זה הכי, אחי ואחותי

לסג"מ טל מערכת יחסים קרובה עם אחיה התאום יפתח שקטן ממנה בשתי דקות. "היינו ביחד מהבטן ואנחנו מאוד קרובים עד היום.
תמיד היו לנו גם אותם חברים, ככה זה שאתה גדל במושב. במסלול הנוכחי הוא משרת כרס"פ בשיזפון. בתפקידו הוא אחראי לצד הלוגיסטי, וזאת אחרי שהיה מפקד תקופה ארוכה בבסיס".
אחות של טל ויפתח, ……..משרתת כטכנאית גף א' של מטוסי אף-16. אחותם הקטנה של שלושת האחים עדין בבית, אבל שומעת אינספור סיפורים הנוגעים לשירותם בצה"ל. "אני תמיד אומרת להורים שלי שמזל שהם הביאו אותה לעולם כי לא משעמם להם. אמא שלי אומרת שהיא התרגלה לשקט ולשלווה. בפסח כולנו היינו בבית ואין ספק שהיה מאוד שמח. בסך הכל ההורים מאוד שמחים וגאים בנו שאנחנו משרתים בתפקידים משמעותיים".
מה התוכניות שלך לאחרי הצבא?
"אני רוצה להיות מורה לנוער בסיכון או חינוך מיוחד. בתור תלמידה טובה שהשקיעה בלימודים ולא עשתה בעיות, אני מסתכלת אחורה ומתקשה למצוא מורה שהשפיע עליי. מעטים המורים שאני אומרת שהם מורים לחיים. בחינוך מיוחד זה אחרת, כל מורה הוא מאוד משמעותי. אמנם זה יותר קשה, אבל זה שווה את זה. חוץ מזה חשוב לי להישאר ולגור בעמק יזרעאל. סבתא וסבא רבה שלי היו חלוצים והיו ממקיימי המושב ולכן אני מאוד קשורה אליו".