כפיר סרוסי: "עפולה מצטיינת בהשקעה בתושב- נמשיך לחתור למצוינות כלכלית"

במהלך חג הסוכות חברי כנסת ושרים מטעם סיעת הליכוד צפויים להגיע לסוכה המרכזית של סיעת הליכוד בעפולה – במטרה לחזקה בבחירות למועצת העיר

לפני מספר חודשים פרסמה "צ'מנסקי בן שחר ושות'", חברת הייעוץ הכלכלי המובילה בישראל, נתונים הנוגעים לרמת ההשקעה בתושבים בכל הערים בישראל. בסקירה מוצגים היקפי ההשקעה בתושב בתחומים מגוונים ובהם: חינוך, רווחה ותרבות. מהנתונים עולה כי העיר עפולה, שמבחינת גודלה מוצבת במקום ה-35 מבחינת אוכלוסייתה – מדורגת במקום ה-14 והמכובד. כפיר סרוסי, שעומד בראש סיעת הליכוד למועצת העיר ומומחה בתחום הכלכלה והפיננסים טוען כי מדובר בהישג מרשים המעיד על ניהול כלכלי אחראי ונכון של כל בעלי התפקידים הרלוונטיים ובראשם ראש העיר יצחק מירון, "מניתוח של הנתונים אותם בחנתי לעומק התרשמתי מההתנהלות הכלכלית הנכונה", אומר סרוסי, "עפולה הצליחה להגיע להישג זה כשהתושב מצוי במרכז ובעצם מחזירים לו תועלות כלכליות, למרות שתעריף גביית הארנונה למגורים בעיר היא מהנמוכה בישראל. הנתונים הללו רק מחזקים את האמון שלנו כסיעה במירון לראשות העיר. יחד עם זאת הגידול שחווה העיר עפולה בכמות התושבים מזמנת לנו אתגרים כלכליים חדשים ואנו נדרשים לבנות תוכנית אסטרטגית כלכלית במטרה לשמר ואף לשפר את ההישגים הללו. חובה עלינו גם לשאוף בראש ובראשונה לדאוג להשאיר את כל הדור הצעיר שלנו בעיר, בטרם נבקש לעודד הגירה חיובית מערים אחרות. במקביל יש כמובן צורך לשמור על איזון תקציבי – במטרה לשמור ולשפר את הרווחה הכלכלית של העיר".
סרוסי מוסיף עוד כי בתוכנית העבודה האסטרטגית העתידית יש לתת מקום וחשיבה לסוגיית אזורי התעשייה הכולל עידוד בדרך של מענקים, הרחבת תקציבי ממשלה, מתן דגש על איכות התעסוקה מתוך מטרה לצמצם את פערי השכר הממוצע בעפולה לעומת השכר הממוצע במשק, בקרה על היצע הנדל"ן למגורים ושמירה על היחס בינו לבין ההיצע המסחרי והתעשייתי, ושיפור תשתיות תחבורה וחניה. בתוך כך, בצאת חג ראשון של סוכות, שני בערב, ייערך בסיעת הליכוד- (בבית משפחת סרוסי בעפולה) אירוע תחת הכותרת "ושמחת בחגך". באירוע צפויים לקחת חלק שרים וחברי כנסת.