"כסף קל": נחשפה פרשת עוקץ טלפוני של עשרות לקוחות בנקים באזור

חוקרי יחידת ההונאה של היחידה מרכזית של מחוז צפון פשטו על בית במגדל העמק ועצרו חשודים בהונאה הטלפונית המתוחכמת.

לאחר חקירה סמויה בליווי פרקליטות, ניתן האות והבוקר פשטו חוקרי יחידת ההונאה של היחידה מרכזית של מחוז צפון על ביתם של מספר חשודים במגדל העמק ועצרו 6 חשודים ביניהם שני אחים( 25 ו-30) ועוכבו עוד חשודים נוספים- בחשד כי במהלך השנה האחרונה הונו עשרות רבות של אנשים.
מחקירה אינטנסיבית עלה כי האחים פתחו אתר למתן הלוואות חוץ בנקאיות. לאחר שהקורבן מילא את פרטיו באתר, חזר אליו נציג – אחד האחים, וסיפר לו על תנאי ההלוואה בדרך כלל תנאים נוחים ואטרקטיביים מאד, וביקש ממנו להפקיד סכום כסף עבור פתיחת תיק. מיד עם הפקדת הכסף בחשבון האחים היו נעלמים ולא ניתן ליצור איתם קשר.
האחים השתכללו, והצליחו לאתר מספרי כרטיסי אשראי של לקוחות בנקים שונים בארץ והשתמשו בהם כדי לרכוש כרטיסי מתנה "GIFT CARD" בסכום נמוך יחסית של 100- 150 שקלים בכדי שהקורבנות לא יבחינו בגניבה וכך עשרות לקוחות נעקצו מבלי שידעו על כך. רק פניית המשטרה אל הקורבנות במסגרת החקירה גרמה להם להבין שנפלו קורבן להונאה.
במסגרת השיטה שלישית בה נקטו האחים הם הצליחו לאתר פרטי חשבון בנק של לקוחות שונים, יצרו קשר טלפוני עם אותם לקוחות תוך כדי שהם מתחזים לנציגי שירות מטעם הבנק.
ה"נציג" היה מבקש מהלקוח התמים להקריא לו את קוד האימות שקיבל באותו רגע ופרטים נוספים כביכול כדי לאמת שהוא בעל החשבון – זאת במקביל לפתיחת חשבון הבנק של אותו לקוח על גבי המחשב כאשר אחד החשודים לוחץ על שכחתי סיסמא. אז היו מקלידים את הפרטים שמסר הקורבן וכך נכנסו לחשבון הבנק של הקורבן ומשכו ממנו במרמה כספים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


החשודים הצליחו בדרך זה להונות עשרות אנשים אשר חלקם גילו את התרמית ורבים אחרים כלל לא ידעו על ההונאה – עד אשר חוקרי המשטרה פנו אליהם, ובתגובה הם מיד פנו אל סניף הבנק שלהם אשר השיב להם את הכספים שנגנבו. כאמור היום לפנות בוקר פשטו החוקרים על ביתם של מספר חשודים, תפסו מסמכים, מחשבים, כ-30,000 ש"ח במזומן וציוד נלווה.
ששת החשודים הובאו לבית משפט השלום בטבריה אשר הורה על מעצרם של 5 חשודים עד ליום ראשון. חשודה נוספת שוחררה בתנאים מגבילים.
מדוברות משטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל קוראת לציבור לבדוק את חשבון הבנק שלהם בדגש על אזרחים אשר קיבלו שיחות טלפון מסניף הבנק שלהם בהם התבקשו להקריא את קוד האימות שקיבלו. בנק לא אמור לשלוח ללקוחות הודעות עם בקשה לאמת את חשבונותיהם ולכן בכל מקרה שכזה מומלץ לבחון בשבע עיניים, לפני ביצוע כל פעולה שהיא. כל מי שחושד כי נפל קורבן לעוקץ טלפוני או עוקץ אחר מוזמן להגיש תלונה בכל אחת מתחנות המשטרה הקרובה לביתו. משטרת ישראל מפעילה כלים מתקדמים על מנת לחשוף עבירות המבוצעות תוך שימוש באמצעים טכנולוגים אשר פוגעות בביטחון הציבור ובנכסיו, ופועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא את מבצעי העבירה לדין".