כנס בנושא ניהול משברים ואובדנים בחיי קהילה נערך במועצה האזורית עמק יזרעאל

מטרת הכנס להביא בפני בעלי התפקידים ביישובי המועצה את התפיסה ומודל העבודה שנבנו באגף לניהול משברים ואובדנים בחיי קהילה

השבוע התקיים כנס "ממשבר לצמיחה" בנושא ניהול משברים ואובדנים בחיי קהילה, לבעלי תפקידים ביישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל.
המועצה האזורית פועלת לאורך כל השנה לחיזוק החוסן הקהילתי ביישובים ובקהילות בדגש על התמודדות עם אירועי אובדן ומשבר, בהם פוגשים על רצף החיים.
אירועים אלו מביאים איתם אתגרים ומורכבות, אך בעבודה משותפת, כתף אל כתף, יכולים להביא איתם גם צמיחה ואיתנות.
בכנס לקחו חלק בעלי תפקידים במועצה, לצד קשת של בעלי תפקידים ביישובי המועצה- חברי צח"י (צוות חירום יישובי), מנהלי קהילות, יושבי ראש ועדים מקומיים, רכזות קהילה ומתנדבים ביישוב.
כנס זה, בהובלת אגף קהילה ורווחה במועצה, הנו חלק ממעטפת הליווי המקצועי של המועצה ליישובים וזיהוי הנושא כאחד האתגרים המשמעותיים בעשייה הקהילתית השוטפת.
לי יהב, מנהלת אגף קהילה ורווחה במועצה, אמרה: "משברים הינם אירועי חיים בלתי נמנעים הפוקדים אותנו באופן מפתיע ולא מתוכנן. יש בהם כדי לייצר שבר אישי וקהילתי. איך מחזיקים שבר? איך אוספים את כל החלקים לכדי שלם? התשובה היא – ביחד! מטרת הכנס להביא בפני בעלי התפקידים ביישובי המועצה את התפיסה ומודל העבודה שבנינו באגף לניהול משברים ואובדנים בחיי קהילה. הייחודיות במודל גלומה בהיותו מחייב שיתוף פעולה – מועצה ויישובים כאחד.
אומנם לא נוכל להחזיר את הזמן לאחור ולמנוע את השבר, אבל באמצעות תהליך סדור והדרגתי של פעולות יזומות, נוכל לייצר הזדמנות לאיחוי וצמיחה בעלת ערך משמעותי".
דליה אייל, מ"מ וסגנית ראש המועצה, ביקשה להודות לצוות אגף קהילה ורווחה שפועל ללא לאות 24/7, מלווה, מטפל ובונה חוסן חברתי כדי שמי שזקוק יקבל מענה: "תודה לכל בעלי התפקידים ביישובים ובמועצה על המסירות, העשייה והעבודה המשותפת כתף אל כתף למען תושבי העמק, בעתות שגרה ובוודאי שבעתות משבר. נעמוד יחד מול כל אתגר שיבוא".
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "זה המקום להודות לכל בעלי התפקידים ביישובים על פועלם למען קהילות המועצה, ולברך אותם על שבחרו להגיע לכנס ולשים נושא זה על סדר היום. כולנו תקווה כי לא נדרש לאירועים אלו, אך יחד עם זאת, עלינו תמיד להיות ערוכים לשעת משבר."