כמו בספורט כך באזרחות

הטור של שני כהן: רכזת חיילים משוחררים במרכז צעירים "פוקוס" של עיריית עפולה

אחד האירועים שייזכרו מאולימפיאדת טוקיו שמתקיימת בימים אלו, הוא סיפורה של סיימון ביילס, האלופה הבלתי מעורערת של ענף ההתעמלות. ביילס, ששברה כל שיא בענף, זוכת שלל מדליות באולימפיאדת ריו ב-2016 ובעצם הפנים של ענף ההתעמלות, נשברה ולא הצליחה לבצע את התרגילים שאותם היא מבצעת בצורה הטובה ביותר בעולם. היא לא נפצעה, אלא העידה על קושי מנטלי לבצע את הפעולות שהיא הכי טובה בהם.
כל אחד מאיתנו מרגיש קושי מנטלי במהלך חייו, בזמן הלימודים, בצבא, בעבודה ועוד. כאשר, חייל צעיר משתחרר מהצבא הוא חוו את הקושי מנטלי, אותו חייל רגיל להיות שייך למסגרת, בין אם בית ספרית ובין אם צבאית. לפתע, לאחר תקופה ארוכה בחייו הוא צריך לפלס את דרכו לבד בעולם אחר, ובמקרה של חייילים משוחררים – בעולם המבוגרים.
כאן אנו מזהים משברים מנטליים, החייל מרגיש כי אינו מתאים לעולם החדש, מרגיש שהידע שיש בידיו אינו מספיק, מרגיש שאינו מכיר בזכויותיו. בדומה למתעמלת בלייס, גם המשוחרר הצעיר היה רגיל להצליח בתחומו ובמקומו, אך לראשונה הוא מרגיש חסימה מנטלית, המשוחרר הצעיר שואל עצמו "האם אני טוב מספיק?" "מה עלי לעשות כעת?" "כיצד מסתדרים באזרחות?".
חשוב לדעת, כפי שספורטאים אולימפיים עושים, ראוי ורצוי שגם חייל שמשתחרר מהצבא ידע לפנות לגורמי מקצוע שיכוונו אותו בצורה הטובה והנכונה ביותר עבורו, שיחשפו עבור בדרך הטובה ביותר מה הוא צריך ומה מגיע לו. שיחה עם גורם מקצועי בו הוא יוכל להגיד את חששותיו ופחדיו בלי פחד. כאשר מדברים על הקשיים ועל ההתמודדות יותר קל לצלוח את המשוחה המנטלית הזו. מרכז הצעירים פוקוס עפולה הוא בדיוק הכתובת עבורכם בתקופה מאתגרת זו בחייכם. אז תגיעו.