כמה רוע: ניסיון שוד אכזרי של קשיש בנוסח "התפוז המכני" בנוף הגליל

שני שודדים ניתקו את הזרם החשמל דירתו של הקשיש ותקפו אותו כשיצא לבדוק את פשר התקלה בארון החשמל. ולאחר מכן אזקו אותו השניים והתעללו בו באכזריות בדירתו למטרת שוד. השניים הופתעו על ידי שוטרים שהוזעקו קודם לכן למקום. חשוד בן 41 נתפס בניסיון ההמלטות מהדירה.

שוטרי משטרת ישראל עצרו גבר בן 41 שניסה לשדוד באכזריות קשיש בשלהי שנות ה- 70 לחייו יחד עם שותף שהצליח להימלט מזירת הפשע.
ניסיון השוד אירע לפני כשבועיים, כאשר בשעות הערב המוקדמות בסמוך לשעה ,18:00 התקבלה הודעה במוקד 100 של המשטרה מקשיש ערירי המתגורר בנוף הגליל, בה הודיע לשוטרים כי החשמל בביתו נותק באופן פתאומי והוא מתכוון לצאת מביתו לבדוק מה פשר התקלה. הקשיש התבקש על ידי המוקדן שיישאר בביתו וימתין לניידת שנשלחה אליו.
זמן קצר לאחר נשלחה לביתו של הקשיש ניידת ובה שני שוטרים שהגיעו למקום הרימו את המפסק בארון החשמל, ונדהמו לשמוע יללות של סבל ומצוקה מתוך הדירה אך משניסו לפתוח את הדלת גילו שהיא נעולה מבפנים.
אחד מצוות השוטרים פנה לחלון הדירה בעוד האחר נשאר לשמור על דלת הדירה, כאשר לפתע הדלת נפתחה ושני השודדים יצאו מהדירה והופתעו על השוטר, שהצליח ללכוד את אחד השודדים- גבר כבן 41 ואילו ושותפו הצליח להימלט.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כאשר נכנסו לאחר מכן השוטרים לדירה, נגלה לעיניהם מחזה מזעזע, הקשיש היה כבול בידיו וברגליו מכנסיו מופשלים מטה ופיו חסום בפיסת בד.  הקשיש שהותקף באכזריות שוחרר מיד מכבליו, וקיבל טיפול רפואי.
מחקירת השודד שנלכד עלה כי שני השודדים הגיעו לביתו של הקשיש כשהם מצוידים במסכות, חבל ואזיקונים, ניתקו את מפסק החשמל בדירה וכאשר הקשיש יצא לבדוק מה קורה, התנפלו עליו השניים, תקפו אותו והכניסו אותו לתוך הדירה, הפילו אותו ארצה, הכו אותו ובהמשך קשרו את רגליו בחבל, את ידיו אזקו באזיקונים, דחפו פיסת בד לפיו והפשילו את מכנסיו וכתוצאה ממעשיהם,  הקשיש שהינו ערירי, נזקק לטיפול רפואי ונגרם לו שבר באף וחבלות בפניו.

האזיקונים והחבל בו נקשר הקורבן. צילום דוברות המשטרה
האזיקונים והחבל בו נקשר הקורבן. צילום דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי נמסר כי השודד שנלכד נעצר הובא לחקירה ומעצרו הוארך מפעם לפעם בבית המשפט השלום בנצרת, עד אשר החקירה בעניינו הסתיימה*.
ביום חמישי האחרון הוגש כנגדו כתב האישום הכולל אישום חמור בעבירות של: ניסיון שוד, תקיפת זקן הגורמת חבלה, חבלה בנסיבות מחמירות, התפרצות לדירה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
בנוסף לכתב האישום, הגישה פרקליטות מחוז צפון כנגד השודד שנתפס ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בנצרת.