כמה עובדות על מסנני מים

מה החשיבות של מסנן מים, מדוע כדאי להתקין מסנני מים בבית, איזה סוגים של מסננים ישנם, כיצד בוחרים מסנן, ומהי התחזוקה המומלצת? המחשה pixabay

מים הם טעם החיים, זו אינה סתם קלישאה, אלא עובדה! המים שאתם שותים לא רק מרווים את צימאונכם, אלא חשובים לאינספור תהליכים בגוף. לכן מאוד חשוב שהמים שאתם שותים או משתמשים בהם לבישול, רחצה וניקיון יהיו כמה שיותר איכותיים ונקיים. לשם כך קיימים מסנני מים.

• מה החשיבות של מסנן מים?

המים שמגיעים אל הברז שלנו לא בהכרח איכותיים, כמו שאנו אולי עשויים לחשוב. הם עוברים בצנרת תת קרקעית אל הבתים שלנו, חשופים למזהמים מסוגים שונים כמעט בכל תחנה בדרך ולא תמיד דווקא יועילו לבריאותנו. במי השתייה שלנו יש מזהמים כמו למשל מתכות כבדות, כימיקליים, כלור, חיידקים, חומרי הדברה, תרכובות אורגניות, אבנית, לכלוכים, חול ועוד. מכיוון שהמים כל כך חשובים, עלינו להבטיח שהמים שאנו שותים יהיו טהורים ואיכותיים ככל האפשר. מסננים הם פתרון מעולה, במיוחד במציאות בה לא כולנו גרים ליד מקורות מים טבעיים וסחיבת בקבוקי מים עלולה להיות לא נוחה ולעלות ביוקר, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה סביבתית.

מדוע כדאי להתקין מסנני מים בבית?

יש כל כך הרבה סיבות להתקין מסנני מים, אם עדיין לא עשיתם זאת. פילטרים איכותיים מרחיקים את הכלור, הכימיקליים, המתכות, חומרי ההדברה, המתכות, החיידקים והמזהמים מהמים שלכם ומבטיחים שהריח והטעם של המים יהיה טוב יותר. רכישת מסננים הרבה יותר משתלמת גם מהבחינה הכלכלית. המסננים דורשים הוצאה חד פעמית על המסנן עצמו וההתקנה, ותחזוקתם אינה מורכבת בהשוואה לקניית בקבוקי מים רבים לאורך השנים. שלא לומר שזהו פתרון הרבה יותר ידידותי לסביבה. מסננים יכולים להפוך את מי הבישול, השתייה, והרחצה להרבה יותר איכותיים, למנוע מחלות ולתפקד כקו ההגנה האחרון מפני רעלים ידועים שנמצאים במי השתייה.

איזה סוגים של מסננים ישנם?

לאחר שהבנו את החשיבות של מסנני מים, עלינו לבחור את הסוג המתאים ביותר עבור הצרכים שלנו. ישנם סוגים שונים של מסננים, כל אחד מהם מספק מענה שונה לצרכים שונים, וישנם גם מסננים שמספקים פתרון מקיף וכולל. בין הפתרונות הקיימים אפשר למצוא מסנן פחם, מסכנן מכני, מסנן אבנית וגם מסנן המבוסס על אוסמוזה הפוכה, שכיום זהו אחד הסוגים הפופולריים מכולם, כי הוא כולל בתוכו מסנן מכני ומסנן פחם, לצד ממברנה שתפקידה לספוח מינרלים ומלחים. כמובן שלכל סוג יש יתרונות וחסרונות שעליכם לבדוק לפני שאתם מחליטים.

כיצד בוחרים מסנן?

לכל מסנן יש את היתרונות והחסרונות שהוא מציע ועליכם לבחור בהתאם לצרכים הספציפיים שעולים מאופן השימוש שלכם במים ומסוג הפתרון שאתם מחפשים. יש מזהמים שירחיקו את הלכלוך הגס והמתכות הכבדות, בעוד שאחרים ישפיעו על טעמי וריחות הלוואי. יש מסננים שיהיו טובים יותר בהתמודדות עם חיידקים ואחרים יתמקדו בעיקר בהסרת אבנית. עליכם להחליט גם אם אתם זקוקים לפתרון כולל, כמו שנותנת מערכת אוסמוזה הפוכה, או בפתרון יותר נקודתי.

כיצד מתבצעת ההתקנה של מסנן מים?

ההתקנה של המסנן מתבצעת בהתאם לסוג שבחרתם. יש פילטרים שמתקינים על הזנת המים הראשית ויש כאלו שמותקנים מתחת לכיור המטבח שלכם או על מתקן ספציפי כמו מיני בר, מקרר וכד'. לפני שאתם בוחרים בסוג כזה או אחר, כדאי לקבל כמה שיותר מידע על כל הפרטים, לרבות אופן ההתקנה, על מנת לקבל החלטה מושכלת יותר.

מהי התחזוקה המומלצת?

אחד היתרונות הבולטים של מסנני מים על פני פתרונות אחרים הוא שהם אינם דורשים תחזוקה כל כך גדולה, מלבד החלפת המסנן אחת לחצי שנה עד שנה, בהתאם להוראות היצרן ותדירות השימוש. החלפת המסננים אינה מורכבת כלל, במקרים רבים תוכלו לעשות זאת בעצמכם. אך אם אין לכם זמן או ידע בנושא תמיד תוכלו להיעזר בשירותי טיפול ואחזקה של החברה ולהזמין טכנאי שיעשה זאת עבורכם.

מה היתרונות של מסנני מים?

היתרונות פשוטים: המסננים הופכים את המים לטעימים ונקיים יותר בין אם לשתייה ובין אם למבחר גדול של יישומים. הם משפרים את איכות החיים (לא צריך לסחוב בקבוקי שתיה כבדים), מונעים נזק סביבתי ובעיקר יחסכו לכם המון כסף עם השקעה חד פעמית לטווח הארוך. והדובדבן – הם לא דורשים תחזוקה כמעט כלל!

היכן קונים מסנני מים?

יש חברות רבות שמוכרות סוגים שונים של מסנני מים עבור כל צורך ומטרה. מומלץ מאוד לבחור בחברה אשר המוצרים שלה ידועים כאיכותיים ועמידים ואשר יכולה לספק לכם פתרונות מעולים בהתאמה לצרכים שלכם, הרכב המים ולתקנים הנדרשים.

 

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|