כמה זמן לוקח לקבל תור אצל רופא מומחה?

כמה פעמים שמענו על אנשים שנפטרו בזמן שהמתינו לתור שיכל היה להציל את חייהם
ומה בעצם אנחנו יכולים לעשות כדי לא ליפול בתוך הסטטיסטיקה הכי עצובה שיש? המחשה: פיקסהביי

דומה שכולם לידכם נמצאים בסוג מסוים של המתנה לרופא מומחה. לאמא שלכם קבעו בעוד חמישה חודשים, ולדודה קבעו בעוד ארבעה חודשים. בקופות החולים נערמות הבקשות וההפניות, אבל יש מעט מדי רופאים – על אחת כמה וכמה מומחים – והרבה יותר אנשים שזקוקים להם.

• ביטוח בריאות פרטי אינו פריווילגיה אלא כלי מציל חיים

בימים האחרונים המדינה געשה מהסיפור על הפרופסור שמתמחה באונקולוגיה, שהמליץ למטופלות שלו לדחות לגיל מאוחר יותר כריתות מנועות של שדיים ושחלות, למרות שהן נשאיות של גן ה-bracha שאחראי להופעה כמעט וודאית של סרטן השד והשחלות. ההמלצות האלה עלו בחייהן של כמה נשים, שחיכו שלוש שנים לגיל המומלץ לכריתה ובינתיים חלו בסרטן ונפטרו.
הסיפור הציף בעיה ידועה וקשה: אבחון המתבצע בשלב מאוחר מדי, המתנה של שבעה או שמונה חודשים לבדיקות גנטיות לאבחון גן ה-bracha (וגם אז, לא בהכרח מתבצעת בדיקה שלמה, כלומר על רצף שלם של גנים) וקושי בהשגת התרופה לנשאיות. האם אתם שמים לב מה משותף לכל אלה? אתם צודקים. הרפואה הציבורית לא יכולה לתת לכם בדיקות ותרופות בזמן, והפירוש האמיתי של כל זה – מחלות ומוות שהיו יכולים להימנע לחלוטין, באם היו מתגלים בזמן. מדובר בנשים צעירות, בגילאי השלושים שלהן, ללא רקע של מחלות קודמות, שבעזרת טיפול נכון היו יכולות, ככל הנראה, להבריא לחלוטין ולגדל את ילדיהן בנחת – אותם ילדים שכעת הם יתומים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

• לא מחכים למומחים ולא ממתינים לבדיקות

ולחשוב שכל זה היה נמנע, אילו יכלו להיעזר בשירותי הביטוח הפרטי שלהן, אם היה להן אחד כזה. כדאי שאנשים יתחילו להפנים: ביטוח בריאות אינו פריווילגיה של אנשים עשירים, אלא הגוף היחידי שבאמת יעבוד מאחוריכם במידה וחלילה תלקו במחלה קשה. מה הכוונה? ביטוח בריאות פרטי למעשה מקפיץ אתכם בכמה דרגות ומוביל אתכם לרפואה פרטית. אין המתנה ארוכה לתורים, אין רופאים שעושים טובה שמטפלים בכם, אין החלטה שרירותית של רופאים לפי מי שפנוי, אין בחירה אוטומטית של בית חולים לביצוע ניתוח, אין כפייה של צוות רפואי.
ברפואה פרטית אתם מחליטים על הכל: אתם בוחרים את הרופא, את המוות שיטפל בכם בניתוח, את בית החולים ואפילו יכולים לבחור את החדר בו תשהו לאחר הניתוח. ברופאה פרטית אתם בוחרים את המומחים שאיתם אתם מעוניינים להתייעץ, ואתם לא ממתינים להם במשך חודשים אלא מקבלים את התור שלכם בטווח קצר למדי. אתם לא צריכים לחכות שבועות או חודשים לבדיקות אם אר איי, צילומים וכדומה, אלא מקבלים את הכל באופן מיידי. ואם אתם מתייעצים עם מומחה שאינו בהסדר הביטוח, אתם מקבלים את רוב הסכום בחזרה.

• ביטוח בריאות פרטי מאפשר לכם לחיות בכבוד גם אם אתם חולים

אחת הטענות שנשמעות שוב ושוב, ודי בצדק, כנגד מערכת הבריאות היא, שההתייחסות המזניחה לאנשים חולים וקשישים גורמת להם לאבד את כבודם. כולנו מכירים את המראות המחרידים של אנשים שזרוקים על מיטות באמצע המסדרון, איש לא ניגש אליהם במשך שעות ארוכות. אנו מכירים את הסיפורים העצובים של אנשים שפשוט נזנחים למותם, עקב העובדה שידם לא משגת לרכוש תרופות יקרות מאד שחיוניות למצבם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אל תחשבו שאלה מקרים בודדים. רוב האנשים שלא עשו לעצמם ביטוח בריאות פרטי עלולים לרוע המזל להגיע למצב כזה. ואם לא למצב קיצון של פרפור בין חיים ומוות, אז לפחות למצב של המתנה ארוכה ומייסרת לבדיקה, כשבזמן הזה המצב הרפואי מחריף ולאיש לא אכפת. אם אישה בת שמונים הסובלת מעלייה לא מוסברת בלחץ דם צריכה לעבור בדיקה מצילת חיים אצל פרופסור בבית החולים שיבא, למשל, ומקבלת תשובה שהיא צריכה לחכות כשלושה חודשים עד שבכלל יקבעו לה תור, רוב הסיכויים שהיא תגיע לבדיקה כשהיא כבר במצב גופני ורפואי ירוד יותר, ופחות ניתן לתיקון מאשר אילו היתה מגיעה לבדיקה שבוע לאחר ההפניה לפרופסור.
גם בעיות שדורשות טיפול אצל מומחים כמו אנדרוקרינולוגים מקבלות זמן המתנה של כמה חודשים לעיתים, והורים לילדים שזקוקים למומחים בתחום זה, מוצאים את עצמם משלמים מאות שקלים ויותר לביקור אצל מומחה פרטי.ביטוח בריאות פרטי היה מקצר משמעותית את התורים וגם מסבסד את התשלום.