כמאתיים דונמים של יער וחורש טבעי נשרפו אמש בגלבוע

באירוע פעלו קרוב לעשרים צוותים – ביניהם יחידות מתנדבים של כפר יחזקאל, מעלה גלבוע, שדה אליהו, מגן שאול, קק"ל, רט"ג ומתנדבים נוספים. צילום: דוברות כיבוי

אמש, בשעות הצהריים, משל"ט צפון של שרותי הכבאות וההצלה החל לקבל דיווחים על עשן כבד מאזור הר יצפור אשר בגלבוע. צוות לוחמי האש מתחנת כיבוי עפולה שהוזנק למקום זיהה עשן כבד וחל להזרים צוותים נוספים של לוחמי אש.
השריפה הייתה בין פקוע הפלסטינית לבין הר יצפור שבגלבוע. עקב הרוחות העזות ששררו במקום קצב התפשטות האש היתה מהירה מאוד.
מדוברות הכיבוי נמסר כי הייתה זו שריפת יער, קוצים, חורש טבעי ומטעי זיתים. מ"מ מפקד המשמרת להב משנה גולן תמם הגיע למקום – ומיד הזניק רביעיית מטוסים והזרמה של צוותים נוספים.
בסה"כ פעלו באירוע קרוב לעשרים צוותים ביניהם יחידות מתנדבים של כפר יחזקאל, מעלה גלבוע, שדה אליהו, מגן שאול, קק"ל, רט"ג ומתנדבים נוספים. במהלך הפעילות בוצעו חסימת צירים בגלבוע ע"י משטרת ישראל – עקב העשן הכבד שכיסה את האזור.
הצוותים פעלו לכיבוי השריפה ומניעת התפשטות. והוקם חפ"ק בשטח בפיקודו של מת"ח כיבוי עפולה.
השריפה כילתה כמאתיים דונם של יער וחורש טבעי. חוקר שריפות נשלח למקום לבדיקת הסיבות להתלקחות השריפה.
מת"ח עפולה סגן טפסר עופר אדרי הוסיף: "ללא פעילותם של לוחמי האש, כוחות חבירים ויחידות מתנדבים היינו בעיצומה של שריפת ענק בגלבוע. לוחמי האש פעלו בנחישות תוך סיכון חייהם להשגת המטרה – מניעת פגיעה בנפש ורכוש".
רס"ר צביקה יעקובוב דובר מחוז צפון סיכם את האירוע: "לוחמי האש פועלים בנחישות ואומץ לב על כלל אירועי השריפות, חילוץ והצלה תוך כדי צמצום בפגיעה בנפש ורכוש".